A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

Óriási döbbenet, mamutcsontot találtak egy pince felújításakor Ausztriában

Mintegy 30-40 ezer éves mamutcsontokra bukkant egy osztrák borász a borospincéje felújításakor Gobelsburgban.

A felfedezésről tájékoztatta az Osztrák Szövetségi Műemléki Hivatalt, s ennek nyomán az Osztrák Tudományos Akadémia május közepén ásatásokat kezdett a helyszínen.

Az akadémia a mamutmaradványokat az utóbbi több mint száz év legjelentősebb ilyen jellegű leletének nevezte.

A tudósok szerint a megtalált csontok a jégkorszakban élt legkevesebb három mamut maradványai lehetnek.

A kutatók szerint a jégkorszakbeli emberek erre a helyszínre terelték az állatokat, hogy csapdába ejtsék és megöljék őket. A lelet egyúttal a vadászat szervezéséről is új ismeretekkel szolgálhat.

Az akadémia felidézte, hogy 150 éve szintén egy gobelsburgi borospincében fedeztek fel gazdag ősi leleteket; csontmaradványokat, tárgyakat, ékszereket és kövületeket.

A most előkerült csontmaradványokat a tudományos vizsgálatok után a bécsi Természettudományi Múzeumban restaurálják majd.

Korábban arról is beszámoltunk, hogy kutatók egy mamuttemetőt tártak fel Swindonban is, amely tele volt öt egyed – egy újszülött, két fiatal és két felnőtt – csontos maradványaival, amelyek az utolsó jégkorszakban pusztultak el a délnyugat-angliai város mai kőbányája területén.

Az Új-Mexikóban felfedezett mamutcsontok arról is bizonyítékkal szolgáltak, hogy miként formálták az emberek az állatok hosszú csontjainak egyes darabjait pengékké.

Nem várt leletre bukkantak a Salisbury Régészeti Kft. munkatársai egy váci mélygarázs építése előtti megelőző régészeti feltárás során is. Mamut-leletegyüttest találtak Siklós-Máriagyűdön is.