A hivatal biztonságosnak találta az alapmodellt és a vizsgálat kimutatta, hogy az Airbust gyártó EADS minden technológiai előírást betartott a gyártás során. Az Airbus megkezdheti a 481-853 férőhelyes modell kereskedelmi értékesítését. Az első értékesítésre szánt példányt a Singapore Airlines kapja meg 2007 tavaszán.
A gyártás során jelentkező egyes problémák azonban súlyos késlekedéseket a megrendelések teljesítésében, ami krízishelyzetet idézett elő a konszernnél. Repüléstechnikai szempontból azonban az óriásgép kitűnő eredményeket ért el. Az amerikai Federal Aviation Administration (FAA) engedélyének a megadása is várható.
Az Airbus óriásgépét 42 szakértő vizsgálta több száz órányi repülés során, valamint egyedi teszteknek vetette alá. Az engedélyezési eljárás egyik legjelentősebb mérföldköve az evakuálási teszt volt, melynek során 853 utas és a személyzet hagyta el a gépet a mentő csúszdákon az előírt időn belül. Az eljárást még a francia légügyi hatóság kezdte meg 1998-ban és az EASA 2003-ban vette át folytatásra.
Az egyes légitársaságok által kért módosításokat későbbi eljárásban külön engedélyezi a hatóság. Az EASA által kiadott légialkalmassági engedély az Európai Unióban, Svájcban, Norvégiában, Izlandon és Liechtensteinben érvényes.