A focivébére érkező külföldi vendégek közül 1281 ember megkérdezésével készült a felmérés a meccseknek otthont adó Berlinben, Dortmundban, Hamburgban, Kölneben és Münchenben. A kérdezők arra voltak kíváncsiak, hogy milyen élményekkel gazdagodtak németországi tartózkodásuk alatt és milyen benyomásuk volta mérkőzéseket rendező városokról.
Az felmérés eredményei szerint a világbajnokság egy teljesen új fogyasztói csoportot generált, ugyanis a megkérdezettek 75 százaléka kizárólag a meccsek miatt utazott Németországba, és közel 50 százalékuk pedig először járt német földön.
A válaszadók 16 százaléka a meccsek megtekintését összekötötte németországi nyaralásával, egytizedük pedig barátokat és ismerősöket látogatott meg. A turisztikai hivatal véleménye szerint a felmérés legnagyobb eredménye, hogy a megkérdezettek 90 százaléka úgy tekint Németországra, mint egy esetleges jövőbeni utazásuk célpontjára.
A válaszadók szinte mindegyike úgy nyilatkozott, hogy a várakozásaihoz képest sokkal pozitívabb élmények érték németországi tartózkodása idején, 91 százalékuk pedig kiemelte a szívélyes fogadtatást és a vendéglátást is.
A külföldi vendégek kétharmada a meccsek megtekintése mellett más látnivalókat is felkeresett az országban, vagy bevásárló túrákat tett a házigazda városok egyikében. Az adatok szerint 3,2 millió ember érkezett/érkezik a meccseknek otthont adó stadionokba, hogy élőben élvezze a mérkőzéseket, további 11 millió pedig csak azért, hogy a csapatok közelében legyen, és a számos hatalma kivetítő egyikén kövesse kedvencei játékát, vagy részt vegyen valamelyik szurkolói fesztiválon.
A megkérdezettek közel fele egy hétnél hosszabb időt tölt Németországban, 30 százalékuk - főként a tengerentúlról érkezők - pedig 2 hetet, vagy ennél is több időt töltenek itt.