A repülőtéren zajló kísérletben az egyik legfontosabb elv, hogy minden utast és minden csomagot állandóan nyomon követnek, ami az új biometrikus eljárásoknak köszönhető. A beszállásnál minden a megszokott szerint működik, a csomagokat fel kell adni, útlevél vagy személyi igazolvány átadása helyett azonban a leendő utasnak egy szkennerre kell helyeznie a kezét. Az ujjlenyomatát leolvassák, és azt összekapcsolják a csomaggal, így minden egyes koffer teljes pontossággal azonosítható.
Ez a rendszer hamisítás biztos, ugyanis a hagyományos szenzorokkal ellentétben, amelyek csak az ujjak felületét szkennelik, az új eljárás a bőrrétegeket is feltérképezi, így a tenyéren lévő izzadtság - pórusok is rögzíthetőek, amelyek további azonosító jelként szolgálnak. A mérnökök azt is vizsgálják, hogy az ujjlenyomat mellett, a jövőben az arc alkalmas lehet-e a légi utasok azonosítására. Ezért a beszállóhelyen egy különleges kamerát állítottak fel, amely színes sávokat vetít az arcra. A számítógép leméri az orr nagyságát, a szemek távolságát és megjegyzi a száj formáját, és ezek alapján készít egy háromdimenziós, digitális arcmodellt. A kutatók szerint ennek alapján a beszállásnál készült háromdimenziós képet összehasonlíthatnák a repülőgépbe lépő utasok arcával.
A kutatók nem csak az utasok felismerésén dolgoznak, a csomagok is megkapják a maguk azonosítóját. Három és fél kilométer hosszú az a tesztberendezés, amely a tudósok rendelkezésére áll, hogy kipróbálják, hogyan lehet a csomagokat egyre gyorsabban szállítani, válogatni, és nyomon követni. A kutatók szerint néhány éven belül az általuk kifejlesztett eljárás a légi utasok és a csomagok biometrikus felügyelete általánossá válik.
Ezáltal a repülés biztonságosabb lesz, ugyanakkor sokkal indiszkrétebb, ugyanis a személyes biometrikus adatainkat rögzítik majd, ami pedig biztos, hogy kiváltja az adatvédők haragját - írta Bayerische Rundfunk internetes portálja.