A portál kérdésére válaszoló utazók többsége szerint egy külföldi utazás során a repülés ideje alatt érte őket a legtöbb kellemetlenség. A megkérdezettek 40 százaléka a repülőgépek késését jelölte meg a legnagyobb problémának, míg 21 százalékuk a repülőtéri biztonsági intézkedéseket érezte kellemetlennek.
A repüléshez köthető problémák mellett előkelő helyen szerepeltek a felmérésben a szállodák felszereltségével és tisztaságával kapcsolatos problémák, valamint a bérautókhoz köthető kifogások is.
A válaszadók csupán 21 százaléka vélte úgy, hogy a menövekedett repülőtéri biztonsági intézkedések nem növelik jelentősen az utazási időt, s a kényelmetlenségek - például a cipők levétele, vagy a folyadékokra vonatkozó tilalmak - elviselhetők.
A biztonsági intézkedések nyomán ugyanakkor a megkérdezettek 42 százaléka gondolja úgy, hogy biztonságosabban érzi magát a repülés alatt és előtt, mint szeptember 11-e előtt, sőt 46 százalék úgy gondolja, hogy a biztonságot és a szigort még tovább kellene növelni.
A repülőjegyek lefoglalása előtt az ár a legfontosabb tényező a válaszadók 48 százalékánál, s kétszer annyian választanának tágasabb ülőhelyet a repülőn mint ahányan ingyen étkezést.
Az elsősorban amerikai utazók körében végzett felmérés kimutatta, hogy a válaszadók csupán egynegyede nem használ soha online utazási weboldalt a repülőjegyek, vagy szállások lefoglalásához. Az internetet használók 31 százaléka teljesen meg volt elégedve az ott vásárolt turisztikai szolgáltatással, 29 százalékuk pedig kielégítőnek tartotta. Az utazók 59 százalékánál a repülőjegy ára volt a döntő szempont, ami alapján weboldalt választott.
A felmérést márciusban készítette a cég 1006 olyan utazó megkérdezésével, akik részt vettek külföldi utazáson az elmúlt évben - írja a CNN Travel.