A világ legnagyobb turisztikai vásárának számító Nemzetközi Idegenforgalmi Börzén mind a szakmai, mind a nagyközönség érdeklődéssel és rokonszenvvel fogadta a dunántúli város - illetve a régió - bemutatkozását - mondta Sztojanovics Kristóf, a Magyar Turizmus Zrt. németországi igazgatója. Az elkövetkező hetekre több tanulmányutat sikerült szervezni Pécsre, a részvevők szinte kizárólag újságírók. Szavai szerint legalább három televíziós forgatócsoportról és mintegy 30 újságíróról van szó.
A vásár tapasztalatai szerint a magyarországi célpontok közül elsősorban a Balaton iránt volt nagy az érdeklődés, Budapest viszont most némileg nehezebben adható el. A hangulat ugyanakkor jóval bizakodóbb, mint 1 évvel ezelőtt volt.
2011 a gyógyturizmus éve lesz Magyarországon. Ebből következően a vasárnap véget ért idegenforgalmi szakvásáron a Magyar Turizmus Zrt. nagy súlyt helyezett az egészségturizmus további népszerűsítésére. A legnagyobb magyar szolgáltatók mindegyike megjelent Berlinben.
A magyar-német idegenforgalom alakulása Sztojanovits Kristóf szerint megfelelt a nemzetközi trendnek. Ez azt jelentette, hogy 2009-ben csekély - az előzetes becsléseknél jóval kisebb - mértékű visszaesés volt. A devizabevételek ennek ellenére nem voltak rosszak a német piacon. A magyar beutazó forgalom számára továbbra is a német vendég a legfontosabb, az összforgalomban mintegy 25 százalékot jelent. A német vendégek jó tulajdonságai nem koptak ki, hosszabb ideig maradnak az átlagos tartózkodási időnél, és többet is költenek az átlagosnál. Németország kimagaslóan Magyarország első számú idegenforgalmi partnere - mondta az igazgató.