A repülőteret építő állami társaság ütemterve szerint a német fővárosban jelenleg működő két nemzetközi repülőtér - Tegel és Schönefeld - 2013. október 26-án fogad és indít utoljára járatokat, egy nappal később pedig a berlin-brandenburgi Willy Brandt Nemzetközi Repülőtéren (BER) folytatódik a forgalom.
A Willy Brandt repülőtér beruházási költsége az első tervezetben szereplő 2,4 milliárd euró helyett már 4,4 milliárd euróra rúg. A forgalom megindítását eredetileg 2011 novemberére tervezték, majd a nyitás dátumát 2012 júniusára, később 2013 októberére változtatták. A repülőteret 2006-ban kezdték építeni.
A késedelmet elsősorban az okozza, hogy újra kell tervezni és át kell építeni az automatikus tűzvédelmi berendezést a terminálon. A feladat összetettségét mutatja, hogy a hatszintes épület összesen 280 ezer négyzetméterének tervezésében több mint 150 tervezőiroda működött közre.
A csaknem 2000 futballpályányi területet elfoglaló repülőtér évi 27 millió utas fogadására lesz alkalmas. A várakozások szerint az első évben 25 millió utazó fordul majd meg a BER-en, amely így már működése első évében bekerülhet Európa tíz legforgalmasabb légikikötője közé.