Fapadosokat is vár majd a péri reptér
![Pér, reptér, ez egy 2003-as kép!! illusztrációnak a mostani hírhez, miszerint bővitik a reptér kifutópályáját](https://cdn.origo.hu/2023/12/gUrFm0xRusrICGAJt39Dtk-082OTqrkIsYyP3XFZkiQ/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2JkNDk3Yzk2ZDYzOTQyMWNhMDVlYjFjOTk5YzlhZDQ2.webp)
A társaság már most azon dolgozik, hogy a lehető legrövidebb legyen a pályazár, amelyre azért van szükség, mert egyszerre hosszabbítják az aszfaltcsíkot és egy új réteggel növelik a teherbírását. "Ezért lesz néhány hét, amikor egyáltalán nem tudunk majd repülőgépeket fogadni. Egy hónappal számoltunk, ezt próbáljuk lerövidíteni" - jegyezte meg.
A korábbi tájékoztatás szerint a fejlesztés részeként 1450-ről 2030 méteresre hosszabbítják meg a harminc méter széles kifutópályát, amelynek két végén 100-100 méternyi biztonsági sávot építenek. A gurulóutat 10,5 méterről 15 méteresre szélesítik, új leszállórendszert építenek, bővítik a reptér pályakarbantartó és kiszolgáló kapacitását, valamint hangárt és előteret kap a légikikötő.
2003-ban így aszaltozták a péri repülőtér kifutópályáját
Az építési munkálatok becsült költsége 4,17 millió, a landolási rendszeré pedig 1,4 millió euró. A kiszolgáló létesítmények 580 ezer euróba kerülhetnek, míg a szükséges berendezések beszerzése 500 ezer eurót igényelhet. A fejlesztést követően Boeing 737-es és Airbus 320-as kategóriájú gépek is használhatják a légikikötőt, amely további fejlesztéseket követően a diszkont légitársaságok desztinációjává is válhat.