Eladja a felhasználók adatait a Ryanair
![Michael O'Leary a Ryanair olcsó légitársaság vezére, fapados, sajtótájékoztató](https://cdn.origo.hu/2023/12/Hzxv00wQz5NS8RSlcghRBk2M6NgJknKlkhuC3At0l40/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2E1MzFhMzcwZDlmYzQ3ZmZiYTRmNTM3Y2YxY2E4Y2M5.webp)
A Ryanair hároméves, exkluzív szerződést írt a kaliforniai székhelyű Adara céggel, hogy átadja felhasználóinak adatait az egyéni azonosítást lehetővé tevő információk nélkül - írja a Skift. A vásárló az adatbázissal olyan hirdetők kampányát fogja segíteni, akik célzottan kívánják elérni célcsoportjukat.
Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója
Nem kevés adatról van szó: a Ryanair közlése szerint naponta 1,2 millió felhasználó látogatja a társaság honlapját. Az ír fapados légitársaság évente több mint 80 millió utast szállít.
A Ryanairnek ez az első ilyen típusú üzletkötése, de ezzel egyáltalán nincs egyedül az ágazatban. Az Adara hasonló megállapodásokat kötött például a Uniteddel, a Deltával, a US Airwayszel, a Marriott-tal vagy a Hiltonnal. A kaliforniai cég számára ugyanakkor mérföldkövet jelent az ügylet, amellyel megvetheti a lábát Európában.
Bírságok a fogyasztók megtévesztéséért Az olasz versenyhivatal 400 ezer euró (120 millió forint) bírságot szabott ki a Ryanairre, mivel az továbbra sem egyszerűsített online jegyeladási rendszerét - írja a Thomson Reuters. A hatóság szerint a társaságnak a végső árat kell megadnia már a foglalási folyamat legelején, viszont a Ryanair 2 százalékos kezelési költséget számít fel a legvégén a kártyás fizetésekre. Az ír légitársaság elutasította a vádakat, és fellebbezést helyezett kilátásba. A múlt hónapban a holland fogyasztóvédelmi hatóság szabott ki 370 ezer eurós (111 millió forint) bírságot hasonló okokból. Magyarországon egy hete a Gazdasági Versenyhivatal büntette meg a Ryanairt 15 millió forintra egy tavalyi kampány miatt. |