Már nem néznek pornót a hoteltévén
![a Jövő olcsó hotelszobája, Hub by Premier Inn](https://cdn.origo.hu/2023/12/pwHc_CktMu-XY646ypTyBFQkgF2_MpQHwB1vXsbe3hA/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2EwZDY1YmY5MDhiMTRmMjRhNmI5MGMyMDhhMGZjMjUz.webp)
A Skift Global Trends Report című felmérésből kiderül, hogy a vendégek mindössze 9 százaléka néz tévét a szállodai szobájában. A hotelek filmkölcsönzésből származó bevétele durván az egyharmadára esett vissza 2002 és 2011 között. A díj ellenében nézhető pornófilmekre még jobban csökkent a kereslet, olyannyira, hogy néhány hotellánc már fel is hagyott ezzel a szolgáltatással.
A televíziók szerepét egyre inkább átvette az internetes technológia. A mostani vendégek jelentős része már nem utazik el egy vagy több digitális eszköz nélkül, így a szállodáknak az ő igényeiket kell kiszolgálniuk. Egy másik felmérés szerint például az üzleti utasok 61 százalékának az internetkapcsolat a legfontosabb dolog a hotelszobájukban, a televíziót csak 17 százalékuk említette. Sokan közülük a megérkezés után azonnal rácsatlakoznak a világhálóra, még azelőtt, hogy kicsomagolnának.
A trendváltásból még mindig sok hotel azzal próbál meg hasznot húzni, hogy díjat számol fel a szélessávú wifi használatáért. A nagy verseny miatt azonban egyre többen kínálják ingyen a vezeték nélküli internetet: a Skift felmérése szerint a szállodák kétharmada nem kér pénzt érte.
Pedig az ingyenwifi más módon is megcsapolja a hotelek bevételét. Az InterContinental Hotels Group kutatásából kiderült például, hogy az üzleti vendégek 64 százaléka a telefon helyett inkább interneten tartja a kapcsolatot a családjával. Ez a szállodák távközlési bevételein is meglátszik: a Skift felmérése szerint az egy szobára jutó ilyen bevétel az ötödére csökkent 2002 és 2011 között.