Ezentúl nem vegzálják a Wizz Air utasait a poggyászuk miatt
![WizzAir A 320-as Airbus Budapest felett május 1-jén](https://cdn.origo.hu/2023/12/ctMQ0KSJesX09yuNyk3az7ZHNHzNnGt8mhq0AoLmzWw/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2MwOGFlYzBkYjUyZTRhZTQ4MDhlOTY3YjhiNTM4MTAz.webp)
Korábban több panasz érkezett arra vonatkozóan, hogy az utasok poggyászméretének ellenőrzésekor a személyzet durva, kioktató hangnemet használt, és a legkisebb túllépést is szigorúan vették. Jelenleg egy darab kézipoggyászt lehet felvinni a fedélzetre: a 42x32x25 cm-nél kisebbeket ingyen, a legfeljebb 56x45x25 cm méretűekért pedig fizetni kell.
A vegzálás egyébként korántsem volt mindennapos, az nagyban függött az adott napon szolgálatban lévő személyzet hozzáállásától. Az Origo egyik munkatársa két hete utazott Wizz Airrel, és semmilyen poggyászellenőrzés nem volt. Egy kollégánk azonban olyan esetet is látott, amikor az egyik utasnak egy zacskóba kellett áttennie a túlméretes bőröndjéből a holmiját, és úgy már felvihette azt a fedélzetre. A pár ezer forintos bőröndöt otthagyni ugyanis kisebb veszteség volt, mint kifizetni a kapunál a poggyászdíjat. Utóbbi a nagyméretű kézipoggyász esetében 10 850 forint, ha viszont egy nagy méretű kézipoggyászt kell feladottá átminősíteni, az már 18 ezer forintba kerül.
A Wizz Air számára a helyszíni jegyértékesítést, a poggyászfeladást és ellenőrzést, valamint a reptéri utasfelvételt Budapesten a Malév Ground Handling vagy annak valamely alvállalkozója végzi. Miután több panasz érkezett a budapesti reptéren történő poggyászellenőrzés miatt, a Wizz Air a kézipoggyász ellenőrzési folyamatot érintő változtatásokat vezet be földi kiszolgáló partnerével, a Malév Ground Handlinggel közösen.
"A Wizz Airnél büszkék vagyunk rá, hogy alacsony viteldíjainknak köszönhetően egyre több és több ember számára válik elérhetővé a légi közlekedés, miközben odafigyelünk az utasaink visszajelzéseire is annak jegyében, hogy folyamatosan fejlesszük a szolgáltatásainkat és eljárásainkat" – mondta Diederik Pen, a Wizz Air üzemeltetési igazgatója, aki hozzátette: „Az utasainktól érkező panaszok arra sarkalltak minket, hogy felülvizsgáljuk a poggyászellenőrzési és díjbeszedési folyamatot a budapesti reptéren. Földi kiszolgáló partnerünket, a Malév Ground Handlinget felszólítottuk, hogy a WIZZ utasok esetében azonnal függessze fel alvállalkozója, a Budport szolgáltatásainak használatát."
„Felkértük a teljes útvonalhálózatunk mind a 104 repülőterén földi kiszolgáló partnereinket, hogy a poggyászméretek vizsgálatakor az ésszerűség és a méltányos rugalmasság jegyében engedjék fel a kézipoggyászokat a fedélzetre akkor is, ha a fogantyú vagy a kerekek kilógnak a méret vizsgálatára alkalmas keretből. Végrehajtjuk továbbá az online, a repülőtereken és a beszállókártyákon elhelyezett információs anyagaink teljes körű felülvizsgálatát, hogy biztosítsuk, utasaink helyesen értelmezik poggyászszabályzatunkat és így gondtalanul utazhatnak" – tette hozzá Diederik Pen.
A Wizz Air bírálatára lapunknak is elküldött közleményében reagált a Budport. Eszerint a légitársaság egyértelmű utasítást adott nekik, hogy a mérethatárokat tolerancia nélkül tartassák be az utasokkal. A Wizz Air épp a múlt hét folyamán adta át a Budportnak azt a díjat, amelyben a légitársaság köszönetet mond azért a színvonalas munkáért, amelyet a cég a kiegészítő díjak beszedésében végzett.
A Budport közleménye szerint cégüket folyamatosan auditálta a légitársaság. A legutóbbi ellenőrzés 2014. november 3-án történt, amely során a Wizz Air ellenőrzést végző munkatársa a Budport munkáját 69%-ra értékelte, és ezt azzal indokolta, hogy "több kisméretű kézipoggyász a nagyobb csomagok mellett díjtalanul felkerült a fedélzetre".