A TripAdvisor arra figyelmeztette a szálláshelyek tulajdonosait, hogy vigyázzanak azokkal a csalókkal, akik a vendégértékelések feljavítását ígérik számukra. A népszerű utazási portál vezérigazgatója, Steve Kaufer levelében arra hívja fel a figyelmet, hogy az ilyen „optimalizáló" társaságok díj ellenében vállalják, hogy növelik a pozitív vélemények számát, és eltávolítják a negatívakat. Néhányan közülük még azt is állítják, hogy a TripAdvisor megbízásából keresték fel az ügyfelet.
A levél szerint a tulajdonosok gyakran számoltak be arról, hogy miután megbíztak egy ilyen céget, az elkezdte őket zsarolni, és
pénzt akart kicsalni tőlük, amikor megpróbálták lemondani a szolgáltatásukat.
A TripAdvisor azt kérte ügyfeleitől, hogy azonnal jelentsék nekik a fightfraud@tripadvisor.com email címre, ha ilyen megkeresés történik.
Az utazási portál elnöke levelében leszögezte, hogy cége a csalásokkal szemben zéró toleranciát alkalmaz. Idén eddig több mint 30 „optimalizáló" társaságot azonosítottak, vizsgáltak meg és csukattak be. Steve Kaufer azt ígérte, hogy az ilyen csalókat addig üldözik, amíg azok kockázatot jelentenek a közösségükre – írja a Travel Mole.
A jelenség egyébként nem új keletű. A TripAdvisor már korábban is adott ki figyelmeztetést az értékelések feltételezett manipulációja miatt. Korábban azonban inkább az volt a jellemző, hogy a szállásadók maguk írtak vagy írattak magukról jó, a versenytársakról pedig rossz véleményt, és nem vettek igénybe erre szakosodott külső céget.
Az értékelésekkel ráadásul nemcsak a tulajdonosok élnek vissza, hanem egyes utazók is. Vannak ugyanis olyan vendégek, akik azzal próbálnak meg árengedményt kicsikarni a szállásadótól, hogy akkor jó véleményt írnak róla, ellenkező esetben viszont jól lehúzzák a szállodát.