Az utóbbi években indultak már olyan próbajáratok, amelyek kerozin, valamint használt sütőolajból, repcéből, sárgarepcéből, abesszin mustárból és állati zsiradékokból készült bioüzemanyag keverékével tették meg az utat. A Boeing most azon dolgozik, hogy
fatörmelék, fűrészpor, faforgács
legyen az alapja a repülőgépek fenntartható bioüzemanyagának.
A projektben a British Columbia egyetem(UBC), a holland bioüzemanyag-forgalmazó SkyNRG, valamint az Air Canada, a WestJet és a Bombardier vesz részt. Ha a kísérletek sikerrel járnak, néhány év múlva már nem kerozinnal, hanem új, környezetbarát üzemanyaggal repülhetnek az utasszállítógépek.
„A bioüzemanyag fontos szerepet játszhat a repülőgépek károsanyag-kibocsátásának csökkentésében” – nyilatkozta Julie Felgar, a Boeing környezetvédelmi stratégiájáért felelős ügyvezető igazgatója.
A projektet a kanadai bioökonómiai konferencián jelentették be Vancouverben. A helyszín nem véletlen, hiszen Kanadának hatalmas erdőterületei vannak, és már hosszú évek óta kísérletezik fahulladék alapú energiaforrások előállításával.