A reklámokban persze minden tökéletes. „Kényelem korlátok nélkül”, valahogy így szól az Aida Cruises hajótársaság mottója. Sőt újabban azt is hirdetik, hogy szívesen látják a fogyatékkal élőket, és mindent megtesznek, hogy ők is akadálymentesen részesülhessenek a luxushajó kínálta élvezetekben.
De mi a helyzet akkor, ha az utas ugyan nem szorul kerekesszékre vagy fehér botra, csak éppen nincs minden rendben az egészségével? Akkor előfordulhat, hogy a kapitány hazaküldi, és az álomutazásból rémálom lesz, sőt még a méregdrága hajójegyet is elbukja.
Pontosan ez történt a Hamburg környéki Bad Oldesloe-ból származó Alfred Nehlssel.
A nyugdíjas úr 2636,50 (826 000 Ft) eurót fizetett az álomhajókázásért, amelyről kipenderítették.
És ez már a méltányosságból csökkentett összeg, a jegy eredeti ára pont a duplája volt.
Az történt ugyanis, hogy Herr Nehlsen már becsekkolt, és elfoglalta a kabinját, amikor a legénység jelentette a kapitánynak, hogy az utas egészségi állapota labilisnak tűnik. A kapitány és a hajóorvos a hajó éttermében látogatták meg az idős utast, és mindenféle vizsgálat nélkül, ránézésre úgy döntöttek, hogy kockázatos volna magukkal vinniük az útra.
A hajóskapitánynak jogában áll kiutasítani a hajóról azokat a személyeket, akik veszélyt jelentenek önmagukra vagy másokra a fedélzeten, vagy akiknek különleges ellátásra van szükségük.
Ami a jegy árának visszatérítését illeti: mivel Nehlsen úr már becsekkolt, ezért
az utazása megkezdettnek minősül, így nem élhet a visszalépés jogával.
Létezik ugyan olyan biztosítás, amellyel akkor is visszaigényelheti valaki a pénzét, ha meg kell szakítania az utazást, de az idős úr sajnos nem kötött ilyet. Mint ahogy egyébként mások is elég ritkán élnek ezzel a lehetőséggel.