Ismét felvetődött az állóhelyek bevezetése a repülőgépeken. Ezúttal a kolumbiai VivaColombia nevű fapados légitársaság alapítója és vezérigazgatója dobta be az ötletet.
Nagyon érdekel minket minden, ami olcsóbbá teszi az utazást"
– idézi William Shaw-t a Telegraph.
A lap szerint a kolumbiai társaság egészen pontosan a függőleges ülőhely megvalósítását vizsgálja, ahol az utasok egy magas bárszéken ülnek, szinte már álló helyzetben, de biztonsági övekkel. Ezáltal még több embert lehet bezsúfolni a fedélzetre.
Az állójegyek értékesítését először a Ryanair vezérigazgatója vetette fel 2010-ben, nem kis felzúdulást okozva. Michael O'Leary még azt is kétségbe vonta, hogy szükség van-e biztonsági övekre a repülőkön.
Szerinte a repülőgép csak egy busz, aminek szárnya van,
és becsapódás esetén semmitől nem véd meg. A 200 km/h-val száguldó vonatokon sem kell biztonsági övet használni, pedig ha azok ütköznek, mindenki meghal – vélte az ír fapados társaság szókimondó vezetője.
A brit Polgári Légügyi Hatóság nem osztja ezt a véleményt. Szerinte az övekre igenis szükség van az utasok biztonsága érdekében, egy légitársaságnak pedig számos akadályt kell legyőznie, hogy állóhelyeket vezethessen be. Először a repülőgépek gyártóit kell meggyőzniük erről,
azoknak pedig engedélyeztetni kell az ilyen üléseket.
A függőleges ülőhelyeken már az Airbus is elgondolkozott 2003-ban. Azóta egy olasz cég, az Aviointeriors fejlesztette ki a koncepciót SkyRider néven, ám eddig egyik légügyi hatóság sem engedélyezte azt.