Közel 22 000 fő töltötte ki a Nagy Bor Teszt kérdőívét, az összesítésből pedig az derült ki, hogy a válaszadók 22 százaléka maximum évente egyszer üt nyélbe boros utazást, 21 százaléka még ennél is ritkábban,
17 százalék viszont akár évente többször is nekivág valamelyik magyar borvidéknek.
Mindössze 9 százalék nyilatkozta azt, hogy nem venne részt bortúrán. A válaszadók döntő többsége (70 százaléka) egy hétvégét, vagyis 2‐3 napot szán egy borhoz köthető belföldi utazásra.
És hogy melyik a bortúrázók kedvenc úti célja? Az első helyezett egyértelműen Villány (46 százalék), utána Tokaj (38 százalék) és Eger (37 százalék) következik. Jól szerepelt még Badacsony, a Balaton‐felvidék és Szekszárd is. A választásban a borvidék ismertségén túl nagy szerepet játszik, hogy az adott bortáj a finom italokon kívül mit tud még nyújtani.
Fontosak a környékbeli látnivalók, a természeti környezet, a gyerekbarát lehetőségek,
a fürdők, a wellness és a különféle boros események, fesztiválok elérhetősége.
Ami a borfogyasztási és borvásárlási szokásainkat illeti, a válaszadók legnagyobb része (27 százalék) hetente többször fogyaszt bort, 20 százalék hetente egyszer, 7 százalék naponta.
Vagyis a lakosság fele heti rendszerességgel iszik bort.
Leginkább villányi (61 százalék), egri (55 százalék), illetve tokaji (50 százalék) borokat fogyasztunk szívesen. A válaszadók legnagyobb arányban a rozé bort szeretik (56 százalék), amit a száraz vörös (47 százalék), illetve száraz fehérbor követ (42 százalék).
Leginkább szuper‐ és hipermarketben vásárolunk (34 százalék), amit a borászat, pincészet (21 százalék), illetve a diszkont (18 százalék) követ. A borszaküzletben vásárlók aránya 12 százalék, az interneten pedig mindössze 1 százalék vásárol bort.