Normális esetben minden cég nagy hírverést kelt egy kiemelkedően fontos, új termékének bemutatásakor. Így tett volna a Boeing is az első 777X típusával, a régóta várt óriásgép prototípusát azonban végül csak a dolgozók nézhették meg egy zárt hangárban. Fotók is csak tőlük szivárogtak ki.
A csendes, már-már titokban tartott bemutató oka persze nem véletlen. A Boeing szerette volna elkerülni, hogy 777X prototípusának ünneplése negatív visszhangot váltson ki a vasárnap Etiópiában lezuhant 737 MAX 8-as árnyékában. Mint ismert, azóta az összes forgalomban lévő, 371 példány felszállását megtiltották a további intézkedésig, ez pedig a repülőgépgyártó céget is súlyosan érinti.
Pedig az 777X-hez mindenki nagy reményeket fűzött. Nemcsak a világ legnagyobb kéthajtóműves utasszállítója lesz, de a leggazdaságosabb is. A Boeing szerint akár 18 százalékkal kisebb költséggel üzemeltethető. Sokan azt várják, hogy az új, szélestörzsű típus hadrendbe állításával
a hosszú távú járatokon is csökkenhetnek a jegyárak.
A társaság szerint az utazás frissítőbb lesz a jobb kabinmagasságnak, páratartalomnak, hőmérsékletnek, hangminőségnek és világításnak köszönhetően, a nagyobb ablakok pedig több fényt engednek át.
Jelenleg hét légitársaság adott le rendelést a 777-9-es típusra, közülük az Emirates a legnagyobbat, 115 darabra. A dubaji társaság rendelt még 35-öt a 777-8-as verzióból is, így messze ő számít a legnagyobb megrendelőnek.
A most bemutatott első 777-9-essel hamarosan megkezdik a tesztrepüléseket,
az első példányt pedig a tervek szerint 2020-ban szállítják le az Emiratesnek – írja az AirlineGeeks. Kérdés, hogy ezeket a terveket hogyan befolyásolja majd a szerencsétlen sorsú 737 MAX 8 fiaskója.