A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl
Vágólapra másolva!
Amerikában a nemzeti közlekedésbiztonsági hivatal és az autógyártók vitáznak az erősebb tetők életmentő funkciójáról.
Vágólapra másolva!

Az Egyesült Államokban a közlekedésbiztonsági hivatal (NHTSA) szerint a tetőnek az autó teljes tömegének 2,5-szeresét kellene elbírnia. A hivatal erre a következtetésre újabb emberéletek megmentése miatt jutott, ugyanis szerintük évente - az Egyesült Államokban - 44 életet menthetne meg az új szabvány, és további 793 sérülését előzné meg. Az Egyesült Államokban forgalomban lévő autók közül leginkább a SUV kategóriát érintheti a tető megerősítésére vonatkozó új szabályozás, ugyanis ez a kategória képviseli magát legnagyobb számban a piacon. Ugyanakkor tudvalevő, hogy a nagyobb autók által sugallt hamis biztonságérzet megtéveszti a vásárlókat, ám az autók felépítése már korántsem ad okot erre a feltételezésre. Csak a tengerentúlon évente körülbelül 7 ezer ember sérül meg közúti, borulásos balesetben, amelyet a tető megrogyása okoz. Az NHTSA 2010-ig szabna határidőt az új szabvány bevezetésére, ám ezt az autógyártóknak is el kell fogadniuk. Nem mindegy, hogy a gyárak mennyi idő alatt tudják adaptálni az új szabványt, ehhez ugyanis a modellek áttervezése, a felhasznált anyagok esetleges módosítása, valamint a gyártósor átállítása szükséges. A gyártók ugyanakkor figyelmeztették az NHTSA-t, hogy az új szabványnak való megfelelés olyan költségeket ró az autóiparra, amelyet csak részlegesen tudnának továbbterhelni az igencsak árérzékeny fogyasztókra. A módosításnak ugyanakkor valószínűleg hatása lenne az európai kínálatra is, hiszen a közös piacokra készülő modelleknél nem érné meg több gyártósort fenntartani. Bár a nagy autógyárak könnyebben kompenzálhatnák az új biztonsági tetőkkel kapcsolatos költséget, a Ford például inkább a menetstabilizátor továbbfejlesztésében látja a megoldást, amely tovább csökkenthetné a borulásos balesetek számát. A közlekedési hatóságot korábban már megvádolták azzal, hogy nem túl precízek az általa elvégzett járműbiztonsági tesztek, így talán az a nemrég nyilvánosságra hozott adat sem lehet túlságosan egzakt, amely szerint az autók 68 százaléka nem felelne meg az új szabványnak. Az autógyártók - saját tesztjeik alapján - azt állítják, hogy ez az adat nem pontos, és ennél jóval több autó menne át az új teszteken. Tény mindenesetre, hogy a jelenleg érvényben lévő szabványok már igen régóta érvényesek, a tető teherbíró képességével kapcsolatos előíráson például 1971-es életbe lépése óta nem változtattak az Egyesült Államokban.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!