A Williams Toyota motorral folytatja 2007-ben

Vágólapra másolva!
Bár az idei esztendőben remekül teljesítenek a Cosworth erőforrások, a Williams istálló a jövő évben mégis Toyota motorokra vált, miután a vezetőség egy három éves szerződést kötött a japán beszállítóval, adta hírül a brit Autosport.
Vágólapra másolva!

Több hónapos tárgyalássorozat előzte meg a Williams és a Toyota közti szerződés létrejöttét, miközben folyamatosan reppentek fel olyan pletykák, melyek szerint a grove-i bázisú csapat látva a Cosworth motorokban rejlő lehetőségeket, a jövőben sem vált beszállítót.

Igen ám, de végül a vezetőség úgy döntött, egy komolyabb háttérrel rendelkező motorszállítóval többre lehetnek képesek a királykategóriában, így megszületett a két fél közti egyezség, és a Williams istállót a 2007-es idénytől a Toyota látja majd el erőforrásokkal.

A csapathoz közel álló forrás azonban tisztázta, nem azért döntöttek a váltás mellett, mert nincsenek megelégedve a Cosworth motorokkal, más áll a háttérben. "A költségvetésüket figyelembe véve, fantasztikus a Cosworth teljesítménye" - mondta.

Egyes források szerint a Williams és a Toyota a Monte-Carlói Nagydíj után egyezett meg a szerződés feltételeiről, ám hivatalos bejelentésre vélhetően legkorábban csak a két hét múlva megrendezésre kerülő Kanadai Nagydíjon kerülhet sor.

A szerződés a hírek szerint két évre szól, további egy éves hosszabbítási lehetőséggel.

A Williams és a Toyota illetékesei már a szezonnyitó Bahreini Nagydíj óta tárgyalnak egymással, ám egészen idáig nem sikerült megegyezniük a szerződés kereskedelmi feltételeiről.

A csapat vezetője, Sir Frank Williams korábban sem titkolta, hogy az alakulat új motorszállító után kutat, és már akkor tisztázta, döntését nem az fogja vezérelni, hogy kinek van a legerősebb erőforrása a piacon. "Mind technikai, mind kereskedelmi szempontok alapján döntünk majd a motorkérdésben" - mondta Williams a San Marinoi Nagydíjon.

Azzal, hogy a Toyota megegyezett a Williams-szel, a Midland istállónak vélhetően új beszállító után kell néznie a 2007-es idényre, melyre jelen pillanatban a Cosworth a legesélyesebb.

A Toyota elnöke, John Howett a Monte-Carlói Nagyíjon elmondta, számukra nem feltétlenül előnyös, ha partnercsapatuk a mezőny végén bukdácsol. "Természetesen sokkal kielégítőbb számunkra, ha partnercsapatunk az élmezőnyben foglal helyet" - magyarázta. "Azonban jelen pillanatban még senki nem tudja megmondani, hogy mi fog történni a Midland istállóval."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről