Az elmúlt versenyeken nyújtott borzalmas teljesítményüket követően a Honda Racing vezetősége elhatározta, komoly átszervezésbe kezd. Ennek részeként a vezetőség az elmúlt héten felmentette Geoffrey Willist a versenyhétvégéken való részvétel alól, hogy a jövőben minden erejével az aerodinamikai fejlesztésekre koncentrálhasson a csapat brackley-i bázisán lévő szélcsatornában.
Egyes, nem hivatalos források szerint helyét a tavalyi év végén a Sauber istállótól elcsábított Jacky Eeckelaert veszi majd át, aki a Brit Nagydíjon már fel is bukkant a Honda garázsában.
Bár Nakamoto, a csapat számára siralmasan végződő Brit Nagydíjat követően cáfolta, hogy a jövőben több feladat hárulna rá, a Honda vezetősége kedden bejelentette, a korábban fejlesztőmérnökként tevékenykedő japán szakembert rangidős technikai igazgatóvá léptette elő.
"A Honda nagyon komoly célokat tűzött ki maga elé a Forma-1-ben, és egy halom pénzt fektetett a projectbe, hogy elérje ezeket. Éppen ezért meg kell bizonyosodnunk arról, hogy minden szükséges lépést megtegyünk annak érdekében, hogy valóra válthassuk álmainkat" - mondta a csapat ügyvezető igazgatója, Nick Fry.
"Shuhei Nakamoto fantasztikus eredményeket ért el a Hondával, így elégedettek vagyunk kinevezésével. Bízunk benne, hogy az ő segítségével, illetve az új szélcsatornánk üzembe helyezésével elérhetjük céljainkat."
Nakamoto a minap a csapat Japánban lévő bázisára utazott, hogy a vezetőséggel új munkaköréről beszéljen. A szakember elmondta, hatalmas nyomás nehezedik a csapatra, hiszen ugrásszerű javulást várnak tőlük.
"Hatalmas rajtunk a nyomás. Természetesen nem elégedett a vezetőség" - mondta Nakamoto az Autosport-nak. "Valójában nagyon dühösek az idei eredmények miatt. Fel kell vázolnunk nekik, hogy mik a jövőbeli terveink."
Eközben Willis szerepe továbbra sem tisztázott a csapatban. A Honda által kiadott közleményben a következők olvashatók ezzel kapcsolatban: "A tárgyalások tovább folytatódnak Willis jövőjéről, ám egyelőre még semmi nincs eldöntve."