Ahogy arról az elmúlt héten beszámoltunk, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Francia Nagydíjat követően tiltólistára helyezte az élcsapatok által széles körben használt ellensúlyos lengéscsillapítókat, mondván azok javítják az autó aerodinamikai hatékonyságát.
Egyes források szerint a mechanikai rendszert a Renault alkalmazta elsőként a Forma-1-ben, melyet később a Ferrari, a Red Bull Racing, illetve legutóbb a McLaren is kifejlesztett. Szakértők szerint a Renault került a legnagyobb előnybe az eszköz használatával, ugyanis a franciák már a trükkös lengéscsillapító ismeretében alkották meg az R26-os modellt, így az teljes mértékben ki tudta aknázni az új rendszer lehetőségeit.
Elemezők szerint a Renault körönként akár 3-4 tizedmásodpercet is veszíthetett volna az eszköz betiltásával. Igen ám, de a franciák a ma reggeli ellenőrzésen egy olyan autóval jelentek meg, mely fel volt szerelve a vitatott ellensúlyos lengéscsillapítóval.
Bár először szabálytalannak nyilvánította a vizsgálóbizottság az autót, mert tartalmazta a rendszert, azonban a Német Nagydíj versenybírói felülbírálták a technikai delegátus döntését, és a Renault hatalmas örömére legálisnak minősítették az eszközt.
"Az ellensúlyos lengéscsillapítók használatát nem tiltják a szabályok" - állt a stewardok közleményében, akik ezzel arra célozta, hogy nincs kimondottan olyan paragrafus a technikai szabályzatban, mely tiltaná ezeknek az eszközöknek a használatát.
A Renault egyébként egy olyan dokumentumot is benyújtott a FIA-nak, melyben bizonyítja, hogy a lengéscsillapító használata semmilyen pozitív hatással nincs az autó aerodinamikai hatékonyságára, melyet a szövetség korábban sérelmezett.
Bár a Német Nagydíjon gond nélkül használhatják a csapatok a korábban betiltott rendszert, a későbbiekben vélhetően egy új szabály megalkotásával tiltólistára helyezik az ellensúlyos lengéscsillapítókat, így a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Magyar Nagydíjon derül csak ki, milyen hatással lesz a rendszer elvesztése az élcsapatok teljesítményére.