Bár a Francia Nagydíjat követően a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) betiltotta az új konstrukció használatát, a Renault a hétvégi hockenheimi megmérettetésen bepróbálkozott, és egy olyan autóval jelent meg a mérlegelésen, mely tartalmazta a vitatott eszközt.
A FIA azonnal kiszúrta a trükkös lengéscsillapítót, ám a verseny sportfelügyelői mégis szabályosnak minősítették azt, mondván nincs olyan paragrafus a technikai szabályzatban, mely tiltaná az ellensúlyos lengéscsillapító használatát.
Már teljesen úgy volt, hogy a Renault a Német Nagydíjon gond nélkül használhatja a rendszert, ám a FIA megfellebbezte saját embereinek döntését, és a Fellebbviteli Bírósághoz fordult.
A Renault érthető okok miatt nem akart kockáztatni, így kiszerelte a konstrukciót autóiból, ám a Német Nagydíjat követően felszólította a FIA-t, hogy minél előbb tisztázza a lengéscsillapítóra vonatkozó szabályokat, hiszen kiderült, az ügyet legkorábban csak augusztus 22-én tárgyalják míg a döntés szeptember elejére várható - és közben két versenyt is rendeznek.
Az enstone-i alakulat úgy érezte, hogy nem lenne sportszerű a szövetség részéről, ha a bíróság ítéletéig nem használhatnák az általuk kifejlesztett lengéscsillapítót, hiszen nem kizárt, hogy azt szabályosnak minősíti a Fellebbviteli Bíróság.
A FIA hétfőn levélben értesítette a csapatokat, hogy bár továbbra is szabálytalannak tartja az ellensúlyos lengéscsillapítókat, visszamenőlegesen nem fog büntetést kiróni azokra az istállókra, melyek a bírósági döntés előtt használják az eszközt, még akkor sem, ha azt az ítélő tábla végül illegálisnak minősíti.
A közlemény hallatán a Renault sajtószóvivője azonnal megerősítette, hogy a hétvégi Magyar Nagydíjon a francia gárda ismét használni fogja az ellensúlyos lengéscsillapítót.
Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a riválisok fellépnek-e a bajnokság éllovasa ellen, ám a Ferrari sportigazgatója vasárnap adott nyilatkozatában elmondta, véleménye szerint is illegálisak minősíthető a rendszer, melyet ők is használtak az eddigi versenyeken.
Eközben a Renault ügyvezetője, Flavio Briatore kijelentette: "Sportszerűtlennek tartom, hogy az újításokat betiltják csak azért, mert mások azt nem tudják lemásolni."
Hogy az ellensúlyos lengéscsillapító hiánya mennyire játszott szerepet a Renault hétvégi gyenge szereplésében, nem tudni, ám a Magyar Nagydíjon valószínűleg választ kaphatunk erre a kérdésre.