Mérnöke szerint Massa már eleget bizonyított

Vágólapra másolva!
Felipe Massa versenymérnöke, Rob Smedley szerint a brazil sofőr éppen eleget letett már az asztalra ahhoz, hogy megtartsa versenyzői ülését a Ferrarinál.
Vágólapra másolva!

A Ferrari újdonsült futamgyőztese, Felipe Massa jelenlegi szerződése az év végén lejár a Ferrarival, és ha Schumacher a folytatás mellett dönt, nagy valószínűséggel elveszíti versenyzői állását a 2007-es idényben.

Massa a Török Nagydíjon megszerezte pályafutása első futamgyőzelmét, mellyel a Ferrari két pontra megközelítette a Renault-t a konstruktőrök versenyében. A brazil pilóta jövője ugyan még teljesen nyitott, ám Smadley bízik benne, hogy a Ferrari meghosszabbítja Massa szerződését a következő idényre.

Ez nyilvánvalóan attól is függ, miként dönt Schumacher, aki ígérete szerint a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Olasz Nagydíjon bejelentést tesz. Egyesek szerint, ha a német versenyző a folytatás mellett dönt, akkor Kimi Raikkönen érkezésével a Ferrari visszaminősítheti Massát tesztpilótává, ám ha a hétszeres bajnok az év végén visszavonul, Massa jövőre is lehetőséget kaphat a versenyzésre.

Smedley viszont úgy gondolja, Massa már éppen eleget bizonyított ahhoz, hogy megtartsa versenyzői ülését a Ferrarinál

"Roppant érdekes érzés töltött el Törökországban" - mondta Smedley, aki korábban Giancarlo Fisichella mérnökeként már megérezhette a siker ízét, mikor az olasz pilóta a 2003-as Brazil Nagydíjon igen furcsa körülmények között megszerezte pályafutás első futamgyőzelmét, ám mégsem állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára.

"Boldog vagyok, hogy a kemény munka meghozta gyümölcsét" - áradozott Massa versenymérnöke a Gazetta dello Sport-nak adott nyilatkozatában. "Megszerezte a pole pozíciót, és a versenyen sem hibázott. Megérdemelné, hogy a jövő évben is a Ferrari versenyzője legyen, mert nem ez volt az első alkalom, mikor gyorsabbnak bizonyult Schumachernél."

Az, hogy mi lett volna a végső sorrend, ha a biztonsági autó beküldése miatt nem kellett volna idő előtt kiállnia a Ferrari versenyzőinek, nem tudhatjuk, ám Smedley elmondta, az olaszok nagyon szigorú szabályok szerint bonyolítják le a boxkiállásaikat.

"A Ferrari szabályai borzasztóan szigorúak: az a versenyző kezdheti meg elsőként a kiállást, aki jobb pozícióban van" - válaszolta a szakember azoknak, akik korábban megkérdőjelezték a Ferrari versenystratégiáját.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről