A Bridgestone megkönnyebbült Kínában

Vágólapra másolva!
A Bridgestone gumikkal futó Michael Schumacher győzött Kínában vasárnap délután, aki az idei szezonban most először vette át a vezetést a pilóták bajnokságában.
Vágólapra másolva!

Bár Fernando Alonso a második lett, és ezzel azonos a pontszámuk, a Scuderia Ferrari pilótája viszont eggyel több győzelmet tudhat maga mögött, mint riválisa, ezzel nála van az előny.

Schumacher győzelmével a Bridgestone 103-ra növelte elsőségeinek számát. Felipe Massa a csapat legnagyobb sajnálatára kiállni kényszerült, melynek következtében a Ferrari visszaesett, így egy ponttal áll a Renault mögött a konstruktőrök bajnokságában.

Mark Webber pontot szerzett a WilliamsF1 csapat számára, miután erős és megbízható versenyzéssel a nyolcadik helyen futott célba. A Bridgestone vezetősége elégedett volt, hogy a szombati, csalódást okozó időmérés után, az 56 körös verseny ideális körülményeket nyújtott a vizes és száraz pályás gumik számára.

A pilótáknak a reggeli esőt követően vizes, de lassan száradó pályán kellett boldogulniuk, és a gumiabroncs csere időzítése volt a kulcsfontosságú tényező a legtöbb csapat számára. A Forma-1-es csapatok már megkezdték a csomagolást, hogy Japánba, a szuzukai pályára költözzenek át a jövő hétvégi, utolsó előtti futamra.

Hisao Suganuma, a Bridgestone Motorsport műszaki igazgatója:
"Micsoda verseny volt! Gratulálunk Michaelnak 91. győzelme alkalmából és Mark Webbernek ahhoz, hogy a nehéz körülmények között sikerült pontot szereznie. Be kell vallanunk, hogy kissé csüggedtek voltunk a szombati időmérés után, de a vasárnapi eredmény valamelyest elfelejttette a történteket.

A vizes pályás gumik ideális körülmények között futottak délután, nem úgy, mint szombaton, és nagyszerű volt látni a kiváló teljesítményüket. Éppen megfelelő volt a vizes pályás gumink az itteni körülményekhez és kulcsfontosságú volt az, hogy kiegészítette a pálya felszáradása után felszerelt száraz pályás gumi teljesítményét. Jó volt látni azt is, hogy Sakon Yamamoto megtette a teljes versenytávot, ami mindenképpen sokat jelent számára tapasztalat és önbizalom tekintetében. Kár, hogy a Toyota és a Spyker MF1 nem volt képes a Bridgestone gumikból többet kihozni.

Kemény verseny volt, állandóan változó körülmények között, de legalább néhány csapatunk esetében a gumiabroncsaink és a kemény munka meghozta a kívánt eredményt. Azonban nem lesz sok időnk arra, hogy ezt az eredményt kiértékeljük, mivel jövő héten következik a hazai futamunk. A csapataink már csak két versenyhétvégét dolgozhatnak végig a lehető legtöbb megszerezhető pontért, és a Ferrari valószínűleg teljes erőbedobással küzd majd a bajnoki címért, így a lehető legjobb gumikat kell majd szállítanunk az összes Bridgestone csapatnak."

Ross Brawn, Scuderia Ferrari, műszaki igazgató:
"Tudtuk, hogy lesznek lehetőségeink a versenyen, különösen amikor elállt az eső. Arra számítottunk, hogy a Bridgestone gumik nagyon jól teljesítenek, ha a pálya szárad, ami így is történt. Michael kiváló munkát végzett a vizes pályán is, és ahogy a burkolat elkezdett felszáradni, egyre jobbak voltunk, és mindent megtettünk annak érdekében, hogy kihasználjuk a lehetőségeinket. Erről szól a gumiabroncs háború."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!