Az energiaital-gyárosok a 2005-ös idényben bombaként robbantak be a Forma-1-be, ám a sikeres debütálás után az idei esztendő nem sikerült valami fényesen számukra, noha David Coulthard révén megszerezték első dobogós helyezésüket Monacóban. Mivel az eredmények nem jöttek, a csapat már év közben a 2007-es modell tervezésére és építésére fókuszált.
Az osztrák tulajdonban lévő csapat az év elején megszerezte a McLaren egykori technikai igazgatóját, Adrian Newey-t, akihez a szezon végén csatlakozott korábbi jobb keze, Peter Prodromou, melytől Horner mindenképpen komoly előrelépést remél.
"Igen erős a technikai hátterünk, nagyon erős a csapat, de nyilvánvalóan időbe telik, míg kihozzuk magunkból a maximumot" - mondta a szakember a Reuters-nek adott nyilatkozatában. "Azonban a csoport most már teljes egészében kiegészült, Peter Prodromou az elmúlt héten csatlakozott hozzánk, így a jövő évben már komoly előrelépést remélhetünk."
A Red Bull a jövő évben Ferrariról Renault motorra vált, melynek kis hűtésigénye lehetővé teszi Newey számára, hogy minden eddiginél agresszívebb aerodinamikai csomaggal lássa el az RB3-as modellt. A Forma-1 legtehetségesebb tervezőjének tartott Newey egyébként a 90-es években már dolgozott együtt a franciákkal, mikor öt konstruktőri és négy egyéni bajnoki címet szerzett a Williams főtervezőjeként.
"Adrian és a Renault együttműködése korábban hihetetlenül sikeres volt a Forma-1-ben, így bízom benne, hogy ez a jövőben sem lesz másképp" - mondta Horner. "Minden adott a sikerhez, már csak ki kell aknáznunk a lehetőségeket."