Vágólapra másolva!
Ahogy arra számítani is lehetett, a Super Aguri versenyistálló kihasználva a szabályok adta kiskapukat, a Honda Racing idei évben használt RA106-os kódszámmal ellátott modelljének egy módosított változatával kezdi majd meg a 2007-es esztendőt.
Vágólapra másolva!

A téli tesztek a tegnapi nappal megkezdődtek a spanyolországi Barcelonában, ahol egyből feltűnt, hogy a Super Aguri versenygépe szinte hajszálra azonos a Honda idei modelljével, melyből arra lehetett következtetni, hogy hiába próbáltak meg fellépni a riválisok a japánok ellen, a kiscsapat tartja magát eredeti tervéhez, és a Honda Racing idei versenygépének egy továbbfejlesztett változatával kezdi majd meg a jövő évet.

Aguri Suzuki gárdája egyébként ugyanazt a kiskaput szeretné kihasználni, amely lehetővé tette a Toro Rosso számára, hogy a Red Bull Racing tavalyi RB1-es fémjelzésű versenygépét használja a 2006-os idényben. A szabályok ugyanis kimondják, hogy ha egy független gyártó termékére szellemi tulajdonjoga van egy csapatnak, akkor azt legálisan beépítheti autójába, noha egy rivális csapat fejlesztésének átvételére egészen a 2008-as idény végéig nincsen joga.

Bár a Super Aguri ügyvezető igazgatója, Daniel Audetto egyelőre még nem fedte fel a csapat hosszú távú terveit, megerősítette, hogy míg el nem készül az SA07-es modell, a Honda tavalyi autójának egy módosított változatával fognak körözni a teszteken.

"Ezzel az autóval fogunk körözni, míg vélhetően február elején el nem készül az SA07-es modell. Rengeteg információt szeretnénk gyűjteni, hogy azokat mind felhasználhassuk a 2007-es modellünk fejlesztésénél" - mondta Audetto az Autosport-nak. "Az eddiginél szorosabb együttműködést alakítottunk ki a Hondával, és beszállítónk több magas rangú szakembert is a rendelkezésünkre bocsátott. A Honda Tochigiben fekvő kutatóbázisával is kapcsolatban állunk. Szóval jövőre sokkal nagyobb támogatást kapunk Japánból. Már alig várjuk a következő idényt, mely fordulópont lehet a csapat életében."

Arra a kérdésre, hogy az SA07-es egy teljesen új fejlesztés, vagy esetleg az RA106-os továbbgondolása lesz, Audetto a következőket válaszolta: "Szoros együttműködésben dolgozunk a Hondával, azonban a mi irányításunk alatt zajlik majd az új autó építése. Tochigiben építjük meg a vázat, ám Leafieldben rakjuk össze. Bonyolult, szerteágazó művelet, de bízunk benne, hogy a kemény munka meghozza a gyümölcsét."

A japán kiscsapatnál hatalmasak az elvárások, ami nem is csoda, hiszen Takuma Szato egy tizedik hellyel búcsúzott az idei évtől, melyet még az Arrows 2002-es modelljének alapjain nyugvó versenygéppel ért el.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről