A téli tesztprogram november 28-án Barcelonában vette kezdetét, ahol a csapatok megismerkedtek a Bridgestone új szerkezetű, keményebb specifikációjú abroncsaival. A következő héten Jerezbe vette útját a mezőny, ahol a japán cégóriás bemutatta puhább keverékű gumijait.
Bár kezdetben a csapatok a túlzott gumikopásra és a gyenge tapadásra panaszkodtak, a Bridgestone vezetősége elégedett volt az első három teszten látottakkal, így nem aggódik a jövő év miatt, mikor egyedüli beszállítóként látja el a teljes mezőny abroncsokkal.
"Abszolút elégedettek vagyunk az első három téli tesztprogramot követően" - mondta a Bridgestone Motorsport technikai menedzsere, Hisao Suganuma. "Ezek az abroncsok teljesen új összetételűek, és szerkezetűek, így minden csapatnak elölről kellett kezdenie a munkát. Mindenkinek komoly gondot okozott az, miként állítsa be az autót, hogy a gumik optimálisan működjenek. A csapatoknak a súlyeloszlással, a guminyomással, és a különböző beállítások módosításával kellett elérniük autóik maximális teljesítményét."
"Kezdetben többen is panaszkodtak a hátsó gumik túlzott kopása miatt, azonban ahogy telt az idő, és egyre több gumi rakódott le a jerezi aszfaltra, a csapatok folyamatosan javítani tudtak autóik egyensúlyán, és a hét végére már mindannyian egyenletes köridőket teljesítettek" - folytatta a szakember. "Természetesen a téli teszteken jóval hűvösebb a levegő-, illetve a pálya hőmérséklete, mint Ausztráliában, ahol majd kezdetét veszi a 2007-es világbajnokság. A következő feladatunk az lesz, hogy az eddig szerzett adatok alapján kiértékeljük az eredményeket."
"Végeredményben elégedettek vagyunk az új gumik teljesítményével, így nem gondoljuk, hogy bármiféle probléma lenne az abroncsokkal a jövő évben."