A Williams bemutatta idei versenygépét

Vágólapra másolva!
A Williams versenyistálló pénteken leplezte le vadonatúj versenyautóját, az FW29-est, melytől a vezetőség mindenképpen előrelépést remél. A tavalyi évben csúnyán elvérző gárda visszavágásra készül a 2007-es idényben.
Vágólapra másolva!

A brit alakulat történelme egyik legsúlyosabb vereségét szenvedte el a tavalyi szezonban, ugyanis tizenegy megszerzett pontjával mindössze csak a bajnokság nyolcadik pozíciójában végzett.

A Williams azóta nem találja önmagát, hogy korábbi motorszállítója, a BMW elhagyja őket, és saját csapatot indított a Forma-1-ben. A vezetőség azonban bízik benne, hogy a mai nap bemutatott 2007-es versenygép, az FW29-es minden tekintetben kielégíti majd a várakozásokat, és hozzásegítheti a csapatot a felemelkedéshez.

"Nyilvánvaló, hogy a tavalyi nem a legjobb évünk volt, de boldog vagyok, hogy azt látom, a Williams dolgozói összekovácsolódtak, és megduplázták a munka hatékonyságát a téli időszak alatt" - mondta a csapat névadó társtulajdonosa, Sir Frank Williams. "A sok szerencsétlenség után még mindig elszánt a csapat, és ez számít."

"Az idei évet egy teljesen más felfogással és arculattal kezdjük majd meg új szponzorunk az AT&T, és további támogatóink, mint például a Lenovo hatására. Újabb tehetséges mérnökökkel erősödött a csapat, és bízunk benne, hogy az FW29-es minden tekintetben kielégíti majd az elvárásainkat."

Az új autó már a Toyota V8-as erőforrásával van felszerelve, miután a vezetőség úgy döntött, hogy nem folytatja partneri kapcsolatát korábbi motorszállítójával, a Cosworth-szal. A csapat technikai igazgatója, Sam Michael elárulta, hogy az új autó a tavalyi modell továbbgondolása, melyet egy igen agresszív aerodinamikai csomaggal láttak el.

"Az FW29-es a tavalyi modell tervezési filozófiáját követte, és az első felfüggesztés elrendezésén sem változtattunk" - magyarázta Michael. "Egy másik figyelemreméltó terület, az oldalszekrények légbeömlőinek kialakítása, melyek sokkal ívesebbek lettek, mint korábban, mely a hűtés hatékonyabbá tételét szolgálja. A motor és a kipufogórendszer elrendezésen is változtattunk, hogy kiküszöböljük a 2006-ban oly sokszor fellépő megbízhatósági problémákat. Továbbá olyan módosításokat hajtottunk végre a kasztnin, mely növelte az aerodinamikai hatékonyságot."

"Egy másik szembetűnő különbség az FW28-ashoz képest a hatékonyabb hűtést szolgáló kémények, melyek a tengerentúli versenyekre lettek kifejlesztve, illetve a motorburkolat keskenyebb tüskéje. Az autó hátulját is úgy alakítottuk ki, hogy kisebb legyen a légellenállás, illetve a hátsó terelőszárnyakon helyet kaptak azok a távtartók, melyek megakadályozzák, hogy nagyobb sebességeknél deformálódjanak a lemezek."

Bár a Williams főszponzora az AT&T lesz az idei évben, a Lenovo számítástechnikai eszközöket gyártó cégóriás emblémái talán a legszembetűnőbbek az autón.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről