Tisztáznád kérlek, hogy a Bridgestone hány fajta keverékkel készül az idei évre?
Kees van de Grint: "A jelenlegi tervek szerint négyféle specifikációjú száraz gumit kívánunk bevetni az idei évben, melyek a következők lesznek: kemény, közepes, lágy, és szuper lágy. Ezek közül pedig mindig kettőt fogunk a csapatok rendelkezésére bocsátani egy-egy versenyen."
Mi volt a célja az elmúlt heti teszteknek, melyik keverékeket tesztelték a csapatok Valenciában?
Kees van de Grint: "Ez a tesztprogram volt az utolsó, hogy a csapatok tesztelhették a közepes és lágy keverékű abroncsokat, melyeket a márciusi szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon használni fognak. Remek lehetőség volt ez arra, hogy pontosan megtudják, a köridőkben milyen különbségek vannak a két keverék között."
Az összes versenyzőnek sikerült összehasonlítania a lágy és a közepes keverékű abroncsokat?
Kees van de Grint: "A versenyzők többsége mindkét gumit kipróbálta, így már van valami sejtésük arról, mire számítsanak Melbourne-ben."
Milyenek voltak a visszajelzések?
Kees van de Grint: "Elégedettek voltunk, mert a lágyabb keverékek hozták a várt eredményeket, és jobban tapadtak, valamint gyorsabbak voltak, mint a közepes specifikációjú gumik. Ahogy arra számítani is lehetett, a lágyabb keverékek jobban szemcsésedtek, és gyorsabban is koptak, de ahogy a pálya napról napra javult, úgy lettek egyre jobbak az abroncsok. Azonban a közepes keverékű gumik kimagaslóan egyenletesen teljesítettek, aminek nagyon örültünk."
Mekkorák voltak az időkülönbségek a lágy és a közepes keverékek között?
Kees van de Grint: "Az első számítások azt mutatják, hogy átlagosan körönként fél másodperccel gyorsabbak a lágy keverékek, mint a közepesek."
Miként alkalmazkodtak a csapatok az új gumikhoz?
Kees van de Grint: "Remekül ment minden, és bebizonyosodott, hogy november óta rengeteget tanultak az abroncsokról. Sokkal magabiztosabbak, és az abroncsok mélyrehatóbb ismerete lehetővé tette számukra, hogy többet foglalkozzanak az autó finomra hangolásával, mely az eredményeken is meglátszott. A köridőket figyelve, úgy gondolom, hogy nagyon szoros lesz a mezőny az idei évben. Mivel már szinte minden csapat bemutatta 2007-es autóját, érdekes lesz látni, miként alakulnak majd a dolgok a más és más filozófiát követő versenygépekkel."
Miként kezeli a Bridgestone azt, hogy idéntől a teljes mezőnyt neki kell kiszolgálnia?
Kees van de Grint: "Komoly kihívás ez számunkra, de élvezzük. Megnöveltük létszámunkat, hogy a mind a tizenegy csapatra jusson elég időnk és energiánk. A Bridgestone Japánban tevékenykedő technikai részlege is bővült, valamint az angliai bázisunkat is megerősítettük."