Nem egészen egy nappal azután, hogy a Honda nagyszabású környezetvédelmi kampányba kezdett, a FIA Világtanács keddi ülésén úgy határozott, az eredeti tervekkel ellentétben, egy évvel később, csak 2011-ben vezeti be a hőtároló rendszereket a Forma-1-ben.
A döntés hátterében az állhat, hogy az irányító testület egészen 2010-ig befagyasztotta a motorokat, így komplikált lett volna úgy átépíteni az egységeket, hogy azokhoz ne nyúljanak hozzá komolyabban.
A FIA azt tervezi, hogy 2011-ben bevezetésre kerülhetnek a turbófeltöltéses, üzemanyagfolyás szabályzós, közvetlen befecskendezésű bio üzemanyaggal hajtott motorok a királykategóriában. A szövetség továbbá azt tervezi, hogy az autókat teljesen megszabadítja a versenyzést segítő elektronikától.
A FIA célja ezzel pedig nem más, mint az, hogy közelebb hozza a Forma-1-ben alkalmazott technológiát a közúti autókéhoz.