A szigorítás lényege, hogy az eddigi 500 Newton helyett ezentúl 2000 newtonos erőbehatásnak is ellen kell állnia a padlólemezeknek.
A csapatok többségének eddig sikerült kijátszania az ellenőrzést, ám ezentúl erre már nem lesz módjuk. A hajlékony padlólemez alkalmazásával először a Ferrarit vádolták meg, de szinte az összes csapat használta azt, jobb menettulajdonságot kölcsönözve ezzel az autónak.
Mivel a FIA megnégyszerezte azt az erőt, amit a vizsgálat során egy padlólemeznek ki kell bírnia, ezért az összes csapat kisebb-nagyobb módosításokra kényszerült.
A Honda műszaki igazgatója Jacky Eeckelaert legalább is nyilatkozatában erről számolt be: "Mindenkinek meg kell merevítenie vagy erősítenie az autó alját, amit karbonszálakkal lehet elérni a legkönnyebben. Ettől viszont nehezebb lesz az autó, de ez az összes csapatot érinteni fogja."
Éppen ezért Eeckelaerthez hasonlóan Sam Michael, a Williams technikai igazgatója sem tart attól, hogy változnának az erőviszonyok: "Bizonyos módosításokat minden istállónak el kell majd végeznie, a minimum az, hogy megemelik az autót, ez pedig nyilvánvalóan más beállításokat von maga után. De nem hinném, hogy ez különösebben megváltoztatná az erőviszonyokat."