Ecclestone hadat üzent a franciáknak és az ausztráloknak is

Vágólapra másolva!
A következő szezonban az idei tizenhét helyett akár húsz futamot is rendezhetnek majd a Forma-1-ben, ám a több új házigazda megjelenése miatt néhány régebbi helyszín mégis veszélybe került.
Vágólapra másolva!

Az idei évadnyitót Melbourne-ben rendezték, az ausztrálok szerződése 2010-ben lejár, és egyelőre semmi jel nem utal arra, hogy a Forma-1 kereskedelmi jogait felügyelő Bernie Ecclestone meghosszabbítaná a kontraktust. Hasonló helyzetben van a Francia Nagydíj is.

Ecclestone az ausztrálokat finoman szólva is terror alatt tartja. A brit üzletember ugyanis mindenáron éjszakai futamokat akar rendezni, és az Ausztrál Nagydíj szervezőbizottságának nemes egyszerűséggel annyit mondott, hogy a jövőben vagy éjszakai versenyt rendeznek, vagy semmit.

A versenynaptárba jövőre bekerülő Szingapúrban minden bizonnyal ottani idő szerint este, sötétben rendezik majd a futamot, és Ecclestone valami hasonlót szeretne véghez vinni Ausztráliában is, mondván akkor a kezdési időpont Európában nem a kora reggeli órákra esne, hanem a jól megszokott délutáni időpontra kerülne át.

"Amíg a szervezők nem lépnek elő valami jó ötlettel, addig igencsak kérdéses, hogy lesz-e folytatás"- nyilatkozta Ecclestone. "A Forma-1 családi program, így a délután a legideálisabb időpontja."

A franciák is valami hasonló helyzetben vannak, bár nekik európai ország lévén érthetően nem kell sötétségbe burkolózniuk. A Magny-Cours-i versenypályának 2011-ig van szerződése, ám Franciaország akár már korábban is elveszítheti a Forma-1-et.

A Francia Nagydíj nem igazán vonzza a nézőket, de még a tévékészülékek elé is kevesen ülnek akkor, amikor a mezőny Magny-Cours-ban köröz. Ez pedig nem fér bele Ecclestone elképzeléseibe, így annak ellenére, hogy a szerződés még évekig érvényes, a franciák könnyen rendezőből nézővé válhatnak.

"A 2011-ig érvényes szerződés konkrétan kimondja, hogy addig Magny-Cours-ban versenyt kell rendezni"- említette meg megállapodás legfontosabb részét a Francia Motorsport Szövetség elnöke, Éric Barbaroux. "Viszont van egy záradék, amely lehetővé teszi Bernie számára, hogy azt tegye, amit jónak lát."

A francia pálya 1991 óta tagja a száguldó cirkusznak, ám azóta nem sok változás történt. Tehát ha a gallok meg akarják tartanai F1-es tagságukat, akkor a pálya korszerűsítése mellett egy közeli reptérre és hotelekre, valamint a ringhez vezető autópályára mindenképpen áldozniuk kell majd.

Szóval a franciáknak is fel van adva a lecke, és Barbaroux-éknak 1-2 éven belül cselekedniük kell, hiszen különben Ecclestone szívfájdalom nélkül parkolópályára állítja az országot.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről