Egész életművemet látom fenyegetve, anyagilag, egészségileg és ami a jó híremet illeti - jelentette ki. Vállalkozási partnere - Ferenczy ellenállása ellenére - elavult üzleti koncepciót alkalmazott, és az elmúlt egy évben a cég mindössze 240 ezer márka megrendelést kapott. Ugyanakkor a szerződések alapján mégis nagy beruházási költségek terhelték, amelyeket a cég már nem tudott finanszírozni, és ez vezetett a csődeljáráshoz.
A régi magyar nemesi családból származó médiamenedzser egyebek között politikusok és vállalkozók tanácsadójaként szerzett nevet magának. 1957-ben saját hírügynökséget alapított, és öt évvel ezelőtt újjászervezte cégcsoportját. Az üzleti partner megtalálása azonban nehéznek bizonyult: több csoporttal is tárgyalt, és végül a düsseldorfi Ströbel médiavállalkozás által képviselt londoni Tepus csoportnál kötött ki, ez a kooperáció azonban nem bizonyult sikeresnek.
"Ízléstelennek" minősítve utasította vissza Josef von Ferenczy vádjait Jürgen Ströbel düsseldorfi médiavállalkozó, aki egyúttal vállalkozására nézve romboló hatásúnak ítélte a csődbe jutott médiamenedzser azon kijelentését, hogy a Ferenczy Mediahaus GmbH-t ellenséges átvételi kísérlet miatt, szándékosan juttatták csődbe. Ströbel kijelentette: az ügyben ügyvédhez fordul.
(MTI)