Pénteken zárták le a gazdasági tárca szakértői az M6-os autópálya koncessziós tenderére beérkezett ajánlatok értékelését. A Népszabadság értesülései szerint az elsősorban a szakmai szempontokra koncentráló értékelőbizottság által felállított rangsort a Bilfinger Berger BOT GmbH, a Porr Infrastruktur GmbH és a Swietelsky International Baugesellschaft által életre hívott M6 Duna Autópálya Konzorcium vezeti.
A befektetőcsoport pályázatát leginkább az teszi vonzóvá, hogy a versenytársakénál szerényebb rendelkezésre állási díjat számol fel az államnak. A kabinet számára legolcsóbbnak ígérkező megoldás mellett szól, hogy a befektetőcsoport tagjai nem vettek részt az elmúlt évek magyarországi autópálya-beruházásaiban. Nem elhanyagolható, hogy a konzorcium tagjai nincsenek rajta a Gazdasági Versenyhivatal által elmarasztalt építőcégek listáján sem.
Hasonlóan kedvező értékelést kapott a Housing and Construction Holding Company Ltd., a Vinci Consession SA, a Vinci SA és a Betonút Rt. által jegyzett Dunamenti Autópálya Konzorcium is. A befektetőcsoport a lap szerint vetélytársainál szélesebb körű üzemeltetési és fenntartási kötelezettségeket vállalt pályázatában. A konzorcium ajánlata szerint az M6-os 2006. márciusi forgalomba helyezése után két alkalommal is felújítja a teljes autópályát. Az első felújításra a koncessziós időszak közepén, a másodikra a végén kerülne sor. Így a gyorsforgalmi út 22 év lejárta után lényegében újszerű állapotban kerülne állami kezelésbe.
A harmadik helyre szorult Euroinvest/TriGránit/Strabag/OTP/ASF/Egis Pályázati Konzorciumot a szakértők jó műszaki ajánlata ellenére nem tartják esélyesnek az M6-os koncessziójának elnyerésére. Az értékelőbizottság álláspontja szerint a befektetőcsoport pénzügyi ajánlata összességében gyengébb volt vetélytársai pályázatainál. Emellett számos kérdés megválaszolását a tárgyalások későbbi szakaszaira, illetve a koncessziós szerződés megkötése utáni időszakra halasztott volna.