Kínában láthatóan csökken a biciklisták száma az utakon és a városok utcáin. Ennek oka az, hogy az ország gazdasági fejlődésének köszönhetően a középosztály tehetősebbé vált, s kétkerekű helyett inkább négykerekűvel járnak a munkahelyükre. Csak Pekingben naponta ezerrel több autó áll forgalomba. Ennek ellenére a kerékpározás még mindig a tömegközlekedés legelterjedtebb formája.
Qiu Baoxing kínai építésügyi-miniszterhelyettes szerint a biciklisták kezdenek kiszorulni a nagyobb városokból, mert fokozatosan csökkentik a kerékpárutak hosszát. Mindezt annak ürügyén, hogy egyre több helyre van szükségük az autósoknak. A kormánytisztviselő szerint Kínának meg kellene őriznie régi hírét, amikor csak úgy hívták: a "kerékpárosok királysága". Valaha ötszázmillió kétkerekű futott a kínai városok utcáin - írja a BBC.
A távol-keleti nagyhatalom figyelmét már a Világbank is felhívta arra, hogy fejlessze tömegközlekedését is, és ne csak autópályákat s autóutakat építsen. Kínában a környezetvédelmi előírások betartását nem veszik túl szigorúan, s a gyárak károsanyag-kibocsátása igen magas. Az autók robbanásszerű elterjedése a kínai utakon csak növelné a légszennyezettség mértékét. A kormányzatnak már csak azért is érdemes lenne fontolóra vennie a Világbank ajánlását, mert két év múlva Peking lesz a házigazdája a 2008-as nyári olimpiai játékoknak.