A tranzakció előkészítése már egy ideje zajlik, meg nem erősített lapinformációk szerint épp azért, mert a Hochtief le akarta faragni a 2005-ös privatizációs pályázaton nyertes brit BAA fejlesztésekkel kapcsolatos elképzeléseit. (A brit cég 2006 és 2011 között legalább 65,5 milliárd forint értékű beruházást tervezett Ferihegyen.) Márpedig Veres János pénzügyminiszter többször elmondta, hogy a BAA Budapest Airportban lévő érdekeltségének potenciális vevője köteles átvállalni a britek által 2005 decemberében aláírt privatizációs szerződésben a beruházásra, fejlesztésre, növekedésre és munkavállalói jogokra vonatkozó kötelezettségeket.
A BAA egyébként az említett összegből az elmúlt bő egy évben nem sokat költött Ferihegyre (bár kiépítette a repteret körülvevő új biztonsági kerítést), s egyelőre azt sem tudni, hogy az új tulajdonos a britek fejlesztési elképzeléseit vagy a pályázatában korábban jelzetteket, vagy a kettő kombinációját akarja megvalósítani. A vállalásokon túl a kormányzat a német cég referenciáit, illetve alkalmasságát is vizsgálta, e téren azonban nem lehettek különösebb aggályok, hisz a Hochtief AirPort jelenleg Athén, Düsseldorf, Hamburg, Sydney és Tirana repülőterében rendelkezik részesedéssel.