Egyre több cég lenne Az év bankja

Vágólapra másolva!
Minden eddiginél több bank jelentkezett idén a Magyarországon harmadik alkalommal megrendezett MasterCard - Az év bankja díj megszerzéséért folyó versenyre. Újdonság, hogy most Az év társadalmilag felelős bankja díjért is versenybe szállnak a résztvevők. A jelentkezések alapján a jótékonyság, a társadalmi szerepvállalás egyre fontosabb helyet foglal el a pénzintézetek tevékenységében.
Vágólapra másolva!

A díj elsődleges célja, hogy biztosítsa a banki termékek számára a megmérettetést, ám az sem elhanyagolható, hogy a verseny következtében az emberek tájékozottsága nő a banki szolgűáltatásokkal kapcsolatban. Csehországban már hetedik alkalommal rendezik meg a bankok versengését, idén Ukrajnában, Lengyelországban és jövőre Szlovéniában is. A szervezők nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy erősítsék az esemény szakmai hátterét, ezért 2008-ban közel százfős az egyetemi tanárokból, gazdasági vezetőkből és újságírókból álló zsűri létszáma.

A magyarországi verseny idei részvevői többek között a Budapest Bank, a CIB Bank, a Citibank, az Erste Bank, az FHB Bank, a Fortis Bank, a K&H Bank, a Magyar Cetelem Bank, a Magyar Takarékszövetkezeti Bank, az MKB Bank, az OTP Bank, a Raiffeissen Bank, az Unicredit Bank és a Volksbank. Az esemény fővédnöke Bajnai Gordon nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter.

A verseny 9 kategóriában folyik. Az év bankja címet az a pénzintézet kapja, amely a zsűri megítélése szerint a legjobb eredményt érte el az elmúlt egy évben a következő területeken: piaci részesedés növelése, fiókhálózat bővítése, ügyfélszám gyarapítása, termékfejlesztés. A leginnovatívabb bank kategóriában az a bank lesz a legesélyesebb, amelyik az elmúlt egy évben érdemben hozzájárult a hazai bankszektor fejlődéséhez, egy-egy új, itthon még nem elterjedt termék meghonosításával, modern, ügyfélbarát értékesítési csatorna kifejlesztésével, vagy az ügyfelek tájékozódását jobban segítő ügyfélszolgálat, honlap üzemeltetésének indításával.

Termékeket és bankárokat is díjaznak

Az év bankára a kategória nyertesét a bankok vezetőinek szavazata határozza meg. Az év legrokonszenvesebb bankja kategória győztesét a közönségszavazás eredménye alapján hirdetik ki. Az év lakossági hitelterméke kategória legjobbjának kiválasztásakor a zsűri a bankok, az elmúlt egy évben kínált hiteltermékeit hasonlítja össze. Az év lakossági megtakarítási terméke, a zsűri megítélése szerinti legjobb, az elmúlt egy évben kínált megtakarítási termék. Az év lakossági folyószámla terméke kategóriában a termék sokszínűsége, praktikussága vagy árazása lesz döntő.

Az év lakossági elektronikus banki szolgáltatása kategóriában azon bankok indulnak eséllyel, amelyek ügyfélbarát, modern értékesítési csatornája (internet banking, mobile banking, wap-banking) van. Az év társadalmilag felelős bankja kategóriában azon bankok jelentkezését várják, amelyek úgy érzik, hogy a 2007-2008-as időszakban működésüket olyan átfogó elvek mentén gyakorolták, amelyek érdemessé teszik e címért történő megmérettetésre.

Az ügyfelek is szavazhatnak

Az év legrokonszenvesebb bankja kategória győztesét a közönségszavazás eredménye alapján hirdetik ki. Bárki szavazhat az általa legkedveltebb bankra a www.azevbankja.hu honlapon, valamint SMS küldésével a 06-30-303-0262-es nem emelt díjas mobilszámon. Szavazni a bankok kódszámaival lehet, amelyek a díj honlapján olvashatók.

A 2008. október 16-án megrendezésre kerülő díjátadó gálát követően minden kategória győztese egy éven át használhatja a "MasterCard - Az év bankja 2008." emblémát és megnevezést. Egyes kategóriáknak külön támogatói is vannak. Az Ernst & Young tanácsadó cég adja nevét és támogatását Az év leginnovatívabb bankja címhez, a Népszabadság Az év legrokonszenvesebb bankja díjat jegyzi. A Gazdasági Rádió Az év lakossági megtakarítási terméke, a Világgazdaság Az év lakossági folyószámla terméke, az [origo] Az év elektronikus banki szolgáltatása díj szponzora.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!