Szeretne meghatározóbb szereplővé válni a globális autópiacon a Nissan, ennek érdekében a Volkswagen Golf riválisának szánt kompaktot készít. Új piacokra szeretne betörni az autóval a japán gyár, Andy Palmer alelnök az Autocarnak megerősítette, hogy már dolgoznak a projekten.
Részleteket még természetesen nem tudni, de az elsődleges célkitűzés az, hogy a kompakt bemutatása után a Nissan a világ autópiacainak kilencven százalékában (most 84 százalék) jelen legyen. Egyszersmind szeretné feltornázni a gyár jelenlegi háromszázalékos globális részesedését.
"Nyilvánvaló terjeszkedési területnek tűnik a C szegmens" - mondta Palmer. "A Qashqai és a Juke szerez itt néhány vevőt, de az igazi áttöréshez szükségünk van egy olyan autóra, mely még a Golfnál is jobb. Hosszú távú a cél, de már dolgozunk rajta."