Vettel kezdett az élen Barcelonában
2012. február 21. 09:16
Sebastian Vettel nem hagyott kétséget afelől, hogy a Red Bull-lal idén is számolni kell, amikor magabiztosan uralta az előszezon második, barcelonai tesztsorozatának nyitónapját kedden.
A címvédő már alig több mint másfél óra után az élre állt, aztán folyamatosan egyre lejjebb faragta a köridejét, s végül a kemény keverékű gumikon 1:23.265-nél állította meg a stoppert. Ez már csak azért is jó ómen számára, mert egy évvel ezelőtt is mindhárom napon ő volt a leggyorsabb Barcelonában, amikor a vezethette a csapat autóját.
A 2. helyen, 0,175 másodperces hátránnyal, Nico Hülkenberg végzett a Force India volánjánál. A McLarennek szintén eredményes napja volt. Lewis Hamilton 114 kört tett meg a nap folyamán, ami magába foglalt egy versenyszimulációt is. Ő teljesítette a nap leghosszabb, 15 mért körös etapját is, többnyire 1:27-1:28-as időkkel.
Kattintson a képre a galériához!
A 4. Daniel Ricciardo lett a Toro Rossóval. Egész nap az élmezőnyben tudta tartani az autóját, az STR7 azonban bő egy órával a teszt vége előtt megállt. A probléma okát nem közölték, csak arról adtak ki tájékoztatást, hogy többféle üzemanyagszint mellett kísérleteztek a beállításokkal.
A Ferrari továbbra is "adatgyűjtéssel" töltötte a napját, hogy a csapat mérnökei megértsék az új szellemben tervezett F2012 viselkedését. Fernando Alonso ugyanakkor megtett néhány rövidebb és hosszabb etapot is, és 1:24.100-as legjobbjával az 5. helyen zárt.
A Mercedes előzőleg már két napon át tesztelte az új W03-at, amit azonban a nyilvánosság előtt a mai tesztnap elején lepleztek le. Michael Schumacher mindössze 51 kört tett meg, mert a csapat délelőtt arra várt, hogy a kezdetben alig 0,5 fokos aszfalt felmelegedjen, és javuljanak a pályaviszonyok, délután pedig egy hidraulikai meghibásodás tartotta a garázsban. Az autóról ugyanakkor így is pozitívak voltak a benyomásai.
"Elégedett vagyok a különféle kísérletekkel, amiket a múlt héten elvégeztünk, de a szabályváltoztatások miatt többet még sokáig nem fogunk tudni" - mondta Schumacher. "Az biztos, hogy az autó előrelépés, keményen dolgoztunk azokon a területeken, amiket tavaly meghatároztunk. Az aerodinamikai értékek jónak tűnnek, ezért az orr formája miatt nem aggódom! Bár ma hidraulikai problémánk volt, elégedett vagyok azzal, hogy az új autóval eddig mekkora távolságot tettünk meg."
Sergio Pérez 69 ezreddel Schumacher mögött zárta a napot, de a Saubernek nem volt könnyű napja. Délelőtt aggódni kezdtek egy szerkezeti probléma miatt, amely Jerezben nem jelentkezett, és sokáig vártak, hogy a hinwili főhadiszálláson dolgozó szakértőik megnyugtató választ adjanak rá. Később pedig a hátsó keresztstabilizátorral gyűlt meg a bajuk, amit sokáig tartott megjavítani, mert ki kellett hozzá szerelni a sebességváltót is.
Bruno Senna már 1,5 másodperccel lassabb volt Péreznél is, pedig csaknem száz kört tett meg a Williamsszel, melyre a nap folyamán aerodinamikai mérőberendezéseket szereltek fel. A brazil kipróbálta a szuperlágy keverékű gumikat is. A Williams egyébként aerodinamikai adategyeztetést végzett, majd később áttért a beállításokkal kapcsolatos munkára az FW34-gyel.
A nap két piros zászlós megszakítása közül az elsőt a Caterham kényszerítette ki, amikor Heikki Kovalainen délelőtt megpördült egy műszaki hiba miatt. "Heikki harmadik etapjában meghibásodott az autónkban a nyomtávrúd. Ahogy visszahozták a garázsba, beazonosítottuk a problémát, és sikerült helyben kijavítanunk, holnapra pedig további alkatrészeket kapunk hozzá, hogy ilyesmi többé ne forduljon elő" - mondta a csapat technikai igazgatója, Mike Gascoyne. "Tudjuk, hogy ez az autó alapvetően megbízható, ezért a következő három napban így is igyekezni fogunk befejezni a tervezett programunkat."
A Lotus számára mindössze 7 kör után véget ért a nap, mert kiderült, hogy a 2-es számú E20-as kasztnija, amit csak a múlt héten építettek, sérült. "Először megtettünk néhány kört aerodinamikai tesztelés céljából, aztán nekivágtunk volna a mért köröknek, de nagyon hamar észrevettem, hogy az autó nem úgy reagál, ahogy kellene" - mondta Romain Grosjean. "Nem ideális, hogy időt vesztünk, de szerencsére a rendelkezésünkre áll az a kasztni, ami Jerezben tökéletesen működött, ezért holnap bepótolhatjuk az elvesztegetett köröket. Inkább most legyen ilyen problémánk, mint Melbourne-ben." A csapat szerdáig Barcelonába szállíttatja a már Jerezben is tesztelt 1-es számú kasztnit.
A tabella alján Charles Pic végzett a tavalyi Marussia-Virginnel. A továbbra is a régi autójával dolgozó csapat kifejezetten azért jött el a katalán pályára, hogy gyakorlási lehetőséget biztosítson az újoncának, aki ma élt is a lehetőséggel: mindenkinél több, 121 kört teljesített.
Köszöntjük kedves olvasóinkat a barcelonai teszt nyitónapjáról élőben készülő tudósításunkban! A nap folyamán, ahogy két héttel ezelőtt, Jerezből is, végig sok információval igyekszünk majd szolgálni. Ezen a héten végre az összes élcsapat, köztük az új autóját ma reggel bemutató Mercedes is az idei modelljével fog részt venni. Barcelona rendszerint megbízhatóbban tükrözi a valós erőviszonyokat, mint Jerez, ahol főként lassú és közepes tempójú kanyarok vannak.
A levegő és az aszfalt is csak 0,5 fokos. Jeges! 10 foknál nem is várnak többet mára. A nap azonban szépen süt.
Őt Nico Hülkenberg, majd Bruno Senna követi. Charles Pic is bemutatkozik a Marussiával az első ellenőrző körben. A Marussia a jerezi tesztet kihagyta, és most is a régi autóját hozta el Barcelonába - főként azért, hogy gyakorlási lehetőséget biztosítson az újonc Pic számára.
Az autók visszatértek a garázsba, hogy a mérnökök elvégezhessék rajta a szokásos ellenőrzéseket, mielőtt megkezdik velük az érdemi munkát is.
Az autót múlt csütörtökön, egy reklámfilm-forgatási napon járatták be, ahogy az manapság szokás, aztán vasárnap Michael Schumacher és Nico Rosberg összesen több mint 300 km-t tett meg vele itt Barcelonában, úgyhogy a Mercedes ma már a rendes munkára kezdhet koncentrálni vele. Közben Lewis Hamilton is pályára vitte a McLarent.
Itt foglaltuk össze, hogy melyik napon ki fog vezetni. Ezen a héten csak a HRT nem jött el Barcelonába, ők Jerezben ott voltak, de az új autójuk csak a jövő csütörtökön kezdődő utolsó tesztre készül el.
1:52.041 alatt teljesíti a tavalyi Marussiával. Barcelonában tavaly Schumachert érte el a legjobb időeredményt 1:21.268 alatt, utána Alonso, Pérez és Rosberg következett a kilenc napos tesztciklusban. Vettelnek az összesítésben hat tizedes hátránya volt, de a három napban, amikor vezetett, mindig az élen végzett.
Már 1:45.563 a legjobb ideje. Közben itt egy reggeli kép Hülkenbergről, itt pedig egy másik a Mercedes bemutatójáról. A Lotusnál ma és holnap Grosjean vezet, Kimi Räikkönen majd csütörtökön áll munkába.
Az ideje 1:35.654. Senna is feliratkozott a tabellára.
A csapat tájékoztatása szerint aerodinamikai teszteket végeznek, a hátsó hasmagassággal kísérleteznek, a különféle gumikat hasonlítják össze, és a beállításokkal foglalkoznak. Pérez ül a volánnál, már 1:27.039-re faragta le az idejét.
Az egykori BMX-világbajnok 2006-ban és 2007-ben versenyzett a grove-i istállónál, idén a "versenyzők mentora" lesz, bármit is jelentsen ez. A Williams sokféle külső segítséget igyekszik igénybe venni: a csapata tagjainak fizikai felkészítését Michael Johnson cége fogja végezni. Senna épp kiment a pályára, egyelőre a 4. helyen áll.
1:32.490 alatt teszi meg az első mért körét, majd 1:31.811-re javít. Már hatan iratkoztak fel a tabellára.
Az Autosport szerint a Caterhamnél aggódnak, mert "ellenőrzik annak a hírnek a megalapozottságát, hogy a 4-es kanyar mellett jegesmedvék ütöttek tábort." A levegő ugyan már 3, az aszfalt pedig 6 fokos, de ez továbbra sem jó alkalom a napozásra. A szerelők téli sapkában sürgölődnek bokszutca-szerte, Senna is kesztyűt visel a garázsban.
1:29.302-es idejével, megelőzve az eddig 1:29.865-ös eredményt elérő Kovalainent. A legtöbb versenyzőnek még csak egy mért köre van.
Miután vasárnap vezette a W03-at, elismerően nyilatkozott a csapat által végzett fejlesztési munkáról. "Már jópár autóbemutatón és bejáratáson részt vettem, egy ilyen azonban a mai napig minden alkalommal különleges élményt jelent" - mondta. "Ezek a pillanatok nagyon emelkedettek, hiszen a reményről és a várakozásról szólnak. Már a múlt héten is, amikor először próbáltuk ki a W03-at, azonnal jó visszajelzésekkel és élményekkel szolgált."
Nico Rosberg, aki holnap és pénteken fog vezeti Barcelonában, ugyancsak optimista volt. "Az autó jól néz ki, és a karosszéria-borítás alatt minden nagyon elegánsan van elrendezve - az összes részegység harmóniában van egymással, ami azt bizonyítja, hogy a különféle területekért felelős részlegeink mennyire hatékonyan dolgoznak együtt" - mondta. "Az első köröktől kezdve arra tudtunk koncentrálni, hogy megértsük az autónk viselkedését, így jól haladunk a tesztprogramunkkal."
Schumacher 2:01.595 alatt teljesítette első mért körét az imént.
1:43.590-es körrel nyit, ezzel az 5. helyen áll. Most megint nincs senki a pályán. Még a bokszutcában is alig lézengenek, mindenki a garázsban melegíti magát.
Hülkenberg délelőtt a gumikkal és aerodinamikai beállításokkal foglalkozik majd. Már csak Vettelnek nincs mért köre a 11 versenyző közül.
1. Pérez (Sauber C31) 1:27.039 - 8 kör
2. Ricciardo (Toro Rosso STR7) 1:29.302 - 8 kör
3. Kovalainen (Caterham CT01) 1:29.865 - 4 kör
4. Hamilton (McLaren MP4-27) 1:31.811- 6 kör
5. Hülkenberg (Force India VJM-05) 1:33.142- 7 kör
6. Alonso (Ferrari F2012) 1:43.590 - 4 kör
7. Pic (Marussia MVR-02) 1:45.563 - 9 kör
8. Senna (Williams FW34) 1:51.132 - 6 kör
9. Grosjean (Lotus-Renault E20) 1:55.016 - 4 kör
10. Schumacher (Mercedes W02) 2:01.595 - 4 kör
A lelátókon még nincs nagy tömeg, de az egyiken épp most feszítettek ki egy "Jaime, hiányzol!" feliratú transzparenst. Az Autosport szerint kb. 2 méter széles lehet. Most Senna és Ricciardo van a pályán, a Williams 179 km/ó-s tempóban döcög a célegyenesben.
A körideje 1:25.247. Közben Hamilton és Pic van még a pályán.
1:26.420-szal felkapaszkodik a 2. helyre. Pic is gyorsult valamennyit a Marussiával, most 1:38.705-nél jár.
Most már mindenkinek van mért köre. A Red Bull egy 1:27.938-as körrel iratkozott fel a tabellára, de azonnal vissza is tért a bokszba.
A Sauber egy rendhagyó videóelőzetessel harangozza be az Ausztrál Nagydíjat. A jelek szerint már Kobajasi és Pérez tenyere is viszket, hogy élesben markolhassák végre a kormányt.
1:26.809 a körideje. Összehasonlításképpen: Mark Webber a tavalyi Spanyol Nagydíjra 1:20.981-es körrel szerezte meg a pole-t. Schumacher teszten elért 1:21.268-as köre simán elég lett volna a 3. helyre, de a Mercedes a versenyhétvégén egy másodpercen belül sem tudta megközelíteni az akkoru eredményét.
A csapatfőnök Ross Brawn az új W03 ma reggeli bemutatóján elismerte, hogy a Mercedesnek el kell mozdulnia a 4. helyről, ahol az elmúlt két évben tanyázott. "A jellegzetes orrot leszámítva, aminek a megítélése kétségkívül ízlés dolga, az F1 W03 a szabályok elegáns értelmezését tükrözi. Egyértelmű előrelépést képvisel az elődjéhez képest a fejlettsége és a részletek kidolgozottsága terén" - mondta.
Szerinte a Mercedesnek óriási előnyt fog jelenteni, hogy tavaly óta olyan szakembereket szerzett meg, mint Geoff Willis, Aldo Costa és Bob Bell. "Eddig is nagyszerű, ügyes mérnökeink voltak, de bízom benne, hogy ezeknek a szakmailag érett szakembereknek köszönhetően sokkal jobban tudunk majd reagálni minden helyzetre" - vélte Brawn. "Fogalmam sincs, hol fogunk állni az autónkkal. Az eredménnyel azonban viszonylag elégedett vagyok, és biztosra veszem, hogy sokkal erősebbek leszünk, mint eddig."
A Mercedes tájékoztatása szerint a W03 4500 különböző alkatrészből áll, ami kb. kétszázzal több a tavalyi modellnél.
Vettel egy három körös etapban gyors: 1:24.348, 1:24.960, 1:24.526. Közben Hamilton egy hat körös etapot futott, de alig maradt le a Red Bulltól: 1:26.420, 1:37.582, 1:24.585, 1:24.468, 1:32.925, 1:25.207.
A levegő 7, az aszfalt 5 fokos. Ahol megsüti a nap, kicsit melegebb is lehet. A gumiknak ez még messze nem optimális.
1:25.677-re javít, amivel a 4. helyen áll. A következő körben visszalassít 1:31-re.
A Ferrari hátsó szárnyát ismét bekenték a zöld áramlásjelző festékkel.
1. Vettel (Red Bull RB8) 1:24.348 - 13 kör
2. Hamilton (McLaren MP4-27) 1:24.468- 18 kör
3. Ricciardo (Toro Rosso STR7) 1:25.247 - 15 kör
4. Alonso (Ferrari F2012) 1:25.677 - 13 kör
5. Hülkenberg (Force India VJM-05) 1:26.164 - 20 kör
6. Grosjean (Lotus-Renault E20) 1:26.807 - 7 kör
7. Pérez (Sauber C31) 1:27.039 - 8 kör
8. Senna (Williams FW34) 1:27.051 - 18 kör
9. Kovalainen (Caterham CT01) 1:27.537 - 6 kör
10. Pic (Marussia MVR-02) 1:31.301 - 32 kör
11. Schumacher (Mercedes W02) 2:01.595 - 6 kör
Újabb etapjának első körét 1:24.260 alatt teljesíti, bő egy tizedet javítva előző eredményén. Rajta kívül Ricciardo, Hülkenberg, Kovalainen és Pic van a pályán.
A csapatfőnök Christian Horner elismerte, hogy "bemutató" címén nem véletlenül tettek közzé csak két stúdiófotót az RB8-ról. "Nem akartuk, hogy az első adandó alkalommal minden szögből lefényképezzék az ellenfeleink" - mondta az Auto Motor und Sportnak. "A tavalyi autónk valenciai bemutatóján száz fotós a bokszépület tetejéről kattintgatott, és másodpercek alatt az összes méretét tudta mindenki. Akkor muszáj volt hamar előrukkolnunk a befújt diffúzorral, hogy feltérképezzük, a kipufogó-gázok hogyan hatnak a gumikra. Idén viszont a titok a részletekben rejlik, és nem szeretnénk túl sokat segíteni a riválisainknak."
Kovalainen megpördült a Caterhammel a 16-os kanyarnál. A beavatkozó bírók megpróbálják felemelni az autót.
A Caterhamet visszaszállították a garázsba, nincs olaj a pályán. A csapat az imént azt közölte, hogy Kovalainen nem megpördült, hanem valamilyen műszaki hiba miatt állt meg, az okát azonban egyelőre nem tudják.
Első komoly mért körét 1:25.032 alatt teljesíti, ezzel mindjárt megelőzi Ricciardót és Alonsót. A középső szektorban abszolút legjobb részidőt ért el. A következő köre 1:27.119-es, majd 1:29.545-ös.
1:24.586-tal nyitotta a következő etapját, ez is elég lenne számára a 2. helyhez - ha nem lenne már így is első. A következő körét ő is lassan, 1:31-es tempóban teljesíti. Eddig Hamilton is ilyen köröket ment, de legutóbb ő is 1:24.650 alatt ért körbe. Schumacher közben 1:25.024-re javított.
Mindketten visszatértek a bokszba. Hamilton körei ilyenek voltak:
1:32.765
1:31.779
1:30.566
1:24.650
És Vettel etapja:
1:24.586
1:31.246
1:26.186
Ő az első, aki 1:24 alá szorítja a köridőt, az eredménye először 1:23.862, majd 1:23.712.
Így festett az etapja:
1:25.032
1:27.119
1:29.545
1:25.024
1:25.597
1:25.366
Meghosszabbították a Thomas Sabo-val kötött szponzori szerződésüket. Illetve kötöttek egy újat is az Isofotonnal, egy napenergiára szakosodott spanyol céggel, amely többek között elektromos autókhoz való napelemes töltőállomásokat készít. Azért a Forma-1-ben ennek még nem veszik sok hasznát...
Alonso ezért vesztegel a garázsban. "Semmi komoly, de beletelik egy kis időbe, amíg kijavítjuk" - írják a csapat Twitterén.
Erről itt látható egy kép is. Pic már mindenkinél több, 46 kört tett meg, de természetesen a csapat tavalyi autójával. Épp most javított 1:29.248-ra, ezzel 1,7 másodperc a hátránya Kovalainenhez képest.
A csapatok egyenként 100 szettet kapnak a négy tesztre, tehát erre a hétre átlagosan 25-öt. Szabadon válogathatnak a keverékek közül, a Pirelli erre a hétre összesen 367 garnitúrát hozott el - 73-mal többet, mint Jerezbe. A legnépszerűbb ismét a közepes keverék volt, amiből 110-et kértek a csapatok, majd a lágy (82 szett), a kemény (69) és a szuperlágy (34) következett. Az utóbbi ezen a héten fog debütálni, Jerezben ugyanis senki nem vetette be. 36-36 szett eső és intermediate gumit is szállított Barcelonába a Pirelli. A legtöbben ma egyelőre a kemény és a közepes keveréket használják, Hülkenberg az utóbbit használta abban a körében, amellyel az élre állt.
Az ideje 1:24.131, ezzel a 2. helyen áll - 4 tizeddel elmaradva Hülkenbergtől.
A csapat tájékoztatása szerint Alonso rövidesen visszatérhet a pályára.
Az ő eredménye 1:24.215, ami 45 ezreddel jobb a Red Bullénál.
1. Hülkenberg (Force India VJM-05) 1:23.712 - 36 kör
2. Hamilton (McLaren MP4-27) 1:24.131 - 30 kör
3. Ricciardo (Toro Rosso STR7) 1:24.215 - 32 kör
4. Vettel (Red Bull RB8) 1:24.260 - 23 kör
5. Schumacher (Mercedes W02) 1:25.024 - 22 kör
6. Alonso (Ferrari F2012) 1:25.677 - 13 kör
7. Senna (Williams FW34) 1:26.342 - 38 kör
8. Grosjean (Lotus-Renault E20) 1:26.809 - 7 kör
9. Pérez (Sauber C31) 1:27.039 - 8 kör
10. Kovalainen (Caterham CT01) 1:27.537 - 9 kör
11. Pic (Marussia MVR-02) 1:29.248 - 56 kör
Így festett, volt benne három 1:24-es kör is. A közepes keveréket használta hozzá:
1:24.131
1:35.086
1:24.531
1:26.632
1:24.383
A Ferrarit megszerelték a kisebb műszaki hiba után, és Alonso azonnal megragadja a lehetőséget, hogy egy 1:24.100-as körrel megkaparintsa a 2. helyet. Az 5. helyig bezárólag négyen vannak 0,16 másodpercen belül.
Jerezben kiemelkedően jó tesztet zártak, de ma lassan indul a napjuk. Grosjean még csak 7 kört tett meg, ebből kettő volt mért. A csapat nem közölte, hogy miért vesztegelnek a garázsban. A Sauber viszont nemrég visszatért a pályára, ugyancsak hosszú szünet után.
Az autó szerkezetével kapcsolatban támadtak aggályaik, ezért a hinwili szakemberekkel is konzultálniuk kellett, mielőtt meggyőződtek róla, hogy minden rendben lesz.
Melynek során felkapaszkodott a 2. helyre. Ez már úgy tűnik, mintha nagyjából végig rendesen nyomta volna a gázt, a közepes gumikat használta hozzá.
1:24.100
1:24.894
1:25.257
1:25.444
1:27.568
Hamilton 1:23.960-as, Ricciardo ennél is jobb, 1:23.751-es körrel tolja lejjebb Alonsót a listán. Schumacher is csaknem egy másodpercet javított, 1:24.150-re, így 5 századdal van a Ferrari mögött.
Hamilton csak egy mért kört ment, Schumacher viszont hatot, és egész jó átlaggal:
1:26.553
1:24.150
1:25.784
1:24.203
1:24.218
1:24.972
1:23.590-es körével 0,15 másodperce közíleti meg Hülkenberget. Így már ő a második.
...itt olvasható a részletes tudósításunk a kulcsfigurák nyilatkozataival.
...Mármint az 1. helyet: 1:23.343-mal az élre repíti a Red Bullt.
A spanyol körei így alakultak:
1:24.232
1:24.984
1:25.194
1:25.247
1:25.168
1:25.129
1:26.593
Fokozatosan romlanak vissza az eredményei, ahogy azt várni lehet. Közben Ricciardo a lágy gumikon 1:23.618-ra javított, míg Vettel azt a körét, amellyel vezet, a közepes keveréken teljesítette egy rövid etap során: összesen három köre volt, igaz, az utolsót is jó tempóban, 1:23.450 alatt tette meg.
Elnézést, az utóbbi percekben technikai problémákkal küszködtünk. De épp a legjobbkor, mert a csapatok közben elmentek sziesztázni: Jerezzel ellentétben Barcelonában délután 1 és 2 óra között hivatalos ebédszünetet tartanak, nem is lehet kimenni a pályára.
1. Vettel (Red Bull RB8) 1:23.343 - 38 kör
2. Hülkenberg (Force India VJM-05) 1:23.440 - 47 kör
3. Hamilton (McLaren MP4-27) 1:23.590 - 45 kör
4. Ricciardo (Toro Rosso STR7) 1:23.618 - 45 kör
5. Alonso (Ferrari F2012) 1:24.100 - 37 kör
6. Schumacher (Mercedes W02) 1:24.150 - 43 kör
7. Pérez (Sauber C31) 1:24.219 - 29 kör
8. Senna (Williams FW34) 1:26.188 - 56 kör
9. Grosjean (Lotus-Renault E20) 1:26.809 - 7 kör
10. Kovalainen (Caterham CT01) 1:27.537 - 9 kör
11. Pic (Marussia MVR-02) 1:29.248 - 65 kör
És az ebédszünetnek vége! Ismét szabad a pálya, ezt azonban egyelőre csak Pic használja ki a Toro Rossóval.
Grosjean délelőtt mindössze 7 kört tett meg, mielőtt kiderült, hogy az autó váza sérült. "Megtettünk néhány kört aerodinamikai tesztelés céljából, és nekivágtunk volna a mért köröknek, de nagyon hamar észrevettem, hogy az autó nem úgy reagál, ahogy kellene" - mondta. "Nem ideális, hogy időt vesztünk, de szerencsére a rendelkezésünkre áll az a kasztni, ami Jerezben tökéletesen működött, ezért holnap bepótolhatjuk az elvesztegetett köröket. Inkább most legyen ilyen problémánk, mint Melbourne-ben." A Lotus most a 2-es számú E20-ast hozta el Barcelonába, amit az elmúlt másfél hétben építettek. Az 1-es számút, amellyel Jerezben teszteltek, elvitték a gyárba, de holnapra visszahozzák a pályára, és azzal folytatják a munkát.
Jelenleg egyedül köröz, a legutóbbi körét 1:32.875 alatt tette meg.
Pérez délelőtt azért vesztegelt a garázsban, mert C31-esén anyaghibára gyanakodtak, de kiderült, hogy az autójával minden rendben van. Délután aerodinamikai teszteket szeretne végezni, és a beállításokkal foglalkozik majd.
Az Autosport utána járt, hogy a Caterhamben délelőtt a hátsó nyomtávrúd ment tönkre. Kovalainen azóta nem járt a pályán.
A Mercedes két versenyzője az új autó bemutatása kapcsán adott interjút.
Már kilenc kört teljesített. Ricciardo ugyancsak magas üzemanyagszinttel köröz.
A Toro Rossótól menesztett svájci idén a Red Bull tartalékja lesz, de szerepel a Toyota új Le Mans-i programjában is. Itt van néhány facebookos kép a tesztjéről.
13 mért kör volt az etapjában, ma eddig ez a leghosszabb. Az elején nagyon egyenletes tempót diktált, volt egymás után négy 1:27.7-es köre is.
1:29.755
1:28.161
1:27.799
1:27.773
1:27.766
1:27.747
1:28.088
1:28.524
1:28.465
1:28.558
1:28.444
1:29.614
1:30.610
Viszonylag erős, 1:24-1:25-ös tempóban:
1:25.375
1:24.783
1:25.014
1:24.624
1:24.613
Újoncként rá is fér. Rajta kívül most csak Hamilton van a pályán.
Sőt, az F1-ben soha nem is voltak azok. Erről ebben a cikkünkben beszél részletesen.
1. Vettel (Red Bull RB8) 1:23.343 - 44 kör
2. Hülkenberg (Force India VJM-05) 1:23.440 - 60 kör
3. Hamilton (McLaren MP4-27) 1:23.590 - 63 kör
4. Ricciardo (Toro Rosso STR7) 1:23.618 - 58 kör
5. Alonso (Ferrari F2012) 1:24.100 - 40 kör
6. Schumacher (Mercedes W02) 1:24.150 - 48 kör
7. Pérez (Sauber C31) 1:24.219 - 35 kör
8. Senna (Williams FW34) 1:26.188 - 62 kör
9. Grosjean (Lotus-Renault E20) 1:26.809 - 7 kör
10. Kovalainen (Caterham CT01) 1:27.537 - 9 kör
11. Pic (Marussia MVR-02) 1:29.248 - 86 kör
Senna a lágy, Alonso a közepes, Hamilton pedig a kemény keveréken körözget éppen. Ennek ellenére Alonso tempója a legjobb, Hamilton ismét egy hosszabb etapot teljesít.
Ezt most árulta el, amikor kipottyant a mezőnyből. "Senki nem tudja, de most már, azt hiszem, nyilvánosan is megköszönhetem Jean Todtnak, hogy azon kevés élcsapat-főnök közé tartozott, aki leszerződtetett volna engem a pályafutásom során. Erről eddig senki nem beszélt, de ő állást kínált nekem a Ferrarinál" - mondta az Autosprintnek Trulli, akit a múlt héten menesztett a Caterham Vitalij Petrov kedvéért. "Azt nem árulom el, hogy ez pontosan mikor volt: én akkor a Toyotánál versenyeztem, és jól ment a szekér. Hosszú szerződést írtam alá a japánokkal, és mindig betartottam, amit ígértem. Az F1-ben töltött 15 évem alatt soha nem volt szükségem ügyvédekre." Mivel Trulli 2004 és 2009 között volt a Toyotánál, feltehetjük, hogy 2006-ban mehetett volna a Ferrarihoz, miután Rubens Barrichellót egy évvel szerződésének lejárta előtt elengedték. Végül Felipe Massát igazolták le a helyére. Trulli megjegyezte, hogy "egy rövid időre" ő is a Ferraro versenyzőjének érezte magát.
Ez még az előzőnél is hosszabb volt - lehet, a McLaren versenyszimulációt teljesít. Alonso épp kezdte utolérni Hamiltont, de előzésre nem került sor, mert a brit bemenekült előle a bokszba. Ilyen körök után:
1:29.218
1:28.812
1:28.493
1:27.821
1:28.104
1:27.959
1:27.871
1:28.246
1:28.148
1:27.457
1:27.884
1:28.748
1:29.031
1:29.331
1:36.309
Az új etalon 1:23.265. Utána megy egy 1:32-es hűtőkört, majd újra támad, és 1:23.576 alatt teljesíti a harmadikat. Ez sem rossz. Mindezt a kemény Pirellikkel.
Az időeredményei jobban voltak, mint Hamiltonéi. Igaz, ő a közepes gumikat használta, míg a McLarenen kemények voltak.
1:24.335
1:27.742
1:24.669
1:25.285
1:25.690
1:26.455
1:28.197
1:26.796
1:26.390
1:26.598
1:26.867
1:27.879
1:27.885
A csapatnak ma nincs jó napja. A Twitterten azt írják, "kisebb probléma" akadt a hátsó keresztstabilizátorral - amit azonban sokáig tart kijavítani, mert le kell szerelni hozzá a sebességváltót. Pérez eddig csak 37 kört tett meg, míg Hamilton már 78-at, Pic pedig 103-at.
Valószínűleg tényleg versenyszimulációt végez, mert ez már a harmadik.
Ricciardo Toro Rossója megállt a 8-as kanyarnál.
Egy függetlennek tekintett politikai elemző szerint a verseny jó hatással lenne az egész országra. Erről részletesen itt írtunk az imént.
Az Autosport kiderítette, hogy ezért nem mentek ki sokáig a pályára, nem valamilyen műszaki probléma miatt.
Az F112 márkajelzés alapján sokan azt hitték, ez a kép az idei Hispaniát ábrázolja, de kiderült, hogy nem. Mondjuk az orr miatt eleve gyanús volt a dolog. A csapat autója a jövő heti Barcelonai teszten mutatkozik be, bár úgy hírlik, a kötelező törésteszten továbbra sem ment át.
Egy órával a teszt leintése előtt ismét szabad a pálya. Egyelőre senki nem robogott vissza rá.
Erről itt a sztori. Az év egyik legforróbb témájának ígérkezik, hogy a hétszeres világbajnok jövőre is folytatja-e a pályafutását.
Az előbb hét kör után meg kellett szakítania a menetet a piros zászló miatt, de most folytatta. Vettel, Hülkenberg, Alonso és Senna is a pályán van.
Egy kicsit lefaragott az idejéből, most 1:25.711-nél tart. Az aszfalt hőmérséklete ismét csökkenni kezdett: nemrég 31 fok volt, már csak 24.
1. Vettel (Red Bull RB8) 1:23.265 - 60 kör
2. Hülkenberg (Force India VJM-05) 1:23.440 - 81 kör
3. Hamilton (McLaren MP4-27) 1:23.590 - 94 kör
4. Ricciardo (Toro Rosso STR7) 1:23.618 - 76 kör
5. Alonso (Ferrari F2012) 1:24.100 - 62 kör
6. Schumacher (Mercedes W02) 1:24.150 - 51 kör
7. Pérez (Sauber C31) 1:24.219 - 40 kör
8. Senna (Williams FW34) 1:25.711 - 91 kör
9. Grosjean (Lotus-Renault E20) 1:26.809 - 7 kör
10. Kovalainen (Caterham CT01) 1:27.537 - 9 kör
11. Pic (Marussia MVR-02) 1:29.248 - 115 kör
Kovalainen a nyomtávrúd hibája miatt egész nap csak 9 kört tett meg, de azt mondják, befejezték a javítást, így a finn hamarosan visszatérhet a pályára.
1:28.026-ra faragta le az idejét, fél másodpercre megközelítve Kovalainent. Közben a Sauber szintén befejezte a keresztstabilizátor javítását, Pérez újra pályán van.
1:30.801
1:29.200
1:28.885
1:28.861
1:29.062
1:29.441
1:29.530
1:31.970
1:33.620
1:29.830
Hamilton is befejezte a piros zászló miatt megszakított etapját, de az előző kettőnél lassabb körökkel. Sennáé így festett:
1:25.734
1:25.711
1:25.923
1:27.426
1:26.373
1:26.663
1:27.919
1:26.924
1:26.805
1:27.486
A megszerelt Caterhammel rögtön 1:26.389-re faragta le az idejét, megelőzve Grosjeant.
Schumacher már régóta nem járt a pályán, mégpedig azért, mert a W03-on hidraulikai szivárgást észleltek. Egy új autónál ez az egyik leggyakoribb műszaki hiba.
Négyen vannak a pályán, jelenleg Alonso a leggyorsabb közülük, aki már a hetedik körét teljesíti. A legtöbb 1:25-ös volt.
A korábbi csapattulajdonos szerint hiába jó az olaszok utánpótlás-nevelése, a gazdasági válság miatt a magasabb kategóriákba már nem tudják eljuttatni a versenyzőiket. Jarno Trulli és Tonio Liuzzi menesztése után idén, 1970 óta először, olasz pilóták nélkül fog kezdődni a szezon. "2005-ben az utolsók, akiket a Minardinál kipróbáltunk, mielőtt a csapatból Toro Rosso lett, Luca Filippi és Davide Rigon volt"- emlékeztetett Minardi. "Ha az istálló tovább is fenn tud maradni, ezek a srácok éppúgy a mezőny állandó tagjaivá váltak volna, mint Fisichella, Trulli, (Alessandro) Nannini, (Pierluigi) Martini vagy (Gianni) Morbidelli, akik szintén nálunk kezdték a pályafutásukat."
1:24.283
1:24.897
1:25.445
1:25.734
1:25.901
1:28.539
1:26.477
1:25.722
1:25.947
1:26.776
Az első barcelonai tesztnap ezzel befejeződött. Ahogy tavaly, ismét a Red Bull volt a leggyorsabb. Hamarosan betesszük a cikkbe a teljes eredménylistát. Köszönjük a figyelmet!