A Lotus duplázott, a Ferrari javult Barcelonában
2012. március 02. 09:07
A körülmények alaposan megnehezítették a csapatok dolgát a második barcelonai tesztnapon. A pályára ereszkedő köd miatt a tervezettnél fél órával később kapta meg a zöld jelzést a mezőny, és kora délutánig sem haladhatott zökkenőmentesen a munka, mert összesen hat alkalommal szakították meg az edzést piros zászlóval.
Az elsőség Romain Grosjeané maradt, aki a csütörtöki naphoz hasonlóan megint az utolsó percekben futotta meg a legjobb időt (1:22.612), amellyel hat tizedet javult tegnap óta. A Lotus pilótája előtte teljesített egy versenyszimulációt három kerékcserével.
Mögötte Jean-Eric Vergne végzett a Toro Rossóval. Bár sokáig ő állt az élen egy lágy gumis sprint jóvoltából, nem lehet elégedett, mivel egy műszaki hiba gyakorlatilag egész délután a garázsba parancsolta őt. Ennek következtében a délelőtti 31 körét csak bokszkiállások gyakorlására szolgáló fordulókkal tudta gyarapítani.
Sebastian Vettel a 3. helyre hozta be a Red Bullt. Neki ma csak egy hosszabb - 11 körből álló - etapja volt, feltehetően azért, mert csapata a fejlesztések éjszakai felszerelése után fogja hosszabb meneteken vizsgálni az RB8-at. 1:23.361-es idejét egy hétkörös etapban érte el, amely során háromszor rugaszkodott neki gyors körnek.
A mezőny első feléből Grosjean mellett Fernando Alonso volt az, aki lebonyolított egy versenyszimulációt. A Ferrari pilótája négyszer járt közben a depóban, emiatt a képzeletbeli versenyben kikapott a Lotustól. A maranellóiak azt írták, nem volt semmilyen komoly gondjuk.
Előkelő pozícióban fejezte be a napot Hekki Kovalainen, aki elmondása szerint még nem teljesen heverte ki a tegnapi gyomorrontását. "Elégedett vagyok a mai nappal" - közölte. "A helyes irányban haladunk, és úgy tűnik, leszámoltunk a bennünket hátráltató kisebb hibákkal. A sok megtett kör révén képesnek érzem magam, hogy finomítsak a beállításokon, és olyan balanszot alakítsak ki, amellyel elégedett vagyok."
A finn eleinte a gumikat vizsgálta, majd lenyomott több hosszú etapot sok benzinnel. A Caterham mérnöke, Mike Gascoyne kijelentette, hogy teljesítették az ütemtervet, és látják a fejlődésre utaló jeleket. A csapatnál további javulásra számítanak.
A 6. pozíció Kamui Kobajasié lett. Feladata különböző aerodinamikai elemek tesztelése volt, illetve a Sauber külön figyelt az autó viselkedésére versenykörülmények között - utóbbi elnyerte a japán tetszését. Az istálló vezető versenymérnöke, Giampaolo Dall'Ara ugyanakkor elismerte, kissé nehéz dolguk volt. "Összességében hasznos tapasztalatokra tettünk szert" - nyilatkozta. "Mindazonáltal ma nehezen lehetett elkapni a fonalat, és több mint egy órát vesztettünk egy hidraulikai szivárgás miatt. Sok időt elvett a probléma megoldása, mert ki kellett szerelnünk a váltót."
Még rosszabbul járt a Force India: Nico Hülkenberg autójában kora délután meghibásodott a hajtás, ezért korán befejezte a gyakorlást. "Ez kissé frusztráló, de eddig jó telünk volt, nincs miért aggódnunk" - mondta a német, aki délelőtt a közepes és a kemény keverékű Pirelliket vizsgálta.
A Mercedes és a McLaren ma visszafogott napot zárt, hiszen bár Michael Schumachernek és Lewis Hamiltonnak elvileg egész nap lehetősége volt vezetni, egyikük sem közelítette meg a 100 körös határt. A Mercedes jellemzően 7-9 körös menetekre küldte ki Schumachert, aki különböző beállításokat próbált ki. "A nap elején szenvedtünk, részben miattam, és úgy látszott, a délután is így fog folytatódni" - utalt a hétszeres bajnok arra, hogy előbb megállt alatta a W03, majd kicsúszott a kavicságyba. "Szerencsére később jól alakult minden, mindent leteszteltünk, amit akartunk. Végül pozitív napot zártunk.
A Williamsnél mindkét pilóta lehetőséget kapott a bizonyításra, de ennek ellenére Bruno Senna és Pastor Maldonado a rangsor végére került. Kettejüket nyolc tized választotta el, viszont hozzá kell tenni, hogy Maldonado kevesebb kört tett meg csapattársánál, ráadásul délelőtt elszenvedett egy motorhibát. A Williams ma a bokszkiállások gyakorlására összpontosított a fiatal versenyzőkkel.
A március 18-i idénynyitó előtt már csak a hétvégi két tesztnap áll a csapatok rendelkezésére a kísérletezésre.
Jó reggelt! Köszöntjük kedves olvasóinkat az előszezon utolsó, barcelonai tesztjének második napjáról élőben készülő tudósításunkban. A pályán jelenleg sűrű köd van, így a szabályok szerint - mivel a mentőhelikopter nem tudna felszállni - az autók egyelőre nem mehetnek ki a bokszból. Amúgy későbbre napsütést és 15 fokot várnak.
Bár a pályára még nem lehet kimenni, a csapat nem vesztegeti az idejét. Jelenleg ilyenek a látási viszonyok.
Annak ellenére, hogy a futóműprobléma miatt kihagyták a múlt hetet, a nyitónapon ők voltak a leggyorsabbak. A teljes eredménylista és a csapatok reakcióit tartalmazó összefoglalónk itt olvasható.
A hazai autósport-életben történelmi jelentőségű hír, hogy idén már két magyar versenyző is indul a WTCC-ben: a Zengő Motorsportnál Wéber Gábor lesz Michelisz Norbert csapattársa. Bár ezt csak ma reggel jelentették be, Wéberrel már beszélgettünk is a várakozásairól.
A Force India szerint javul a helyzet, de továbbra sem lehet tudni, hogy az autókat mikor engedik ki a pályára. A csapat délutánra versenyszinulációt tervez.
A Caterham és a Ferrari is erről számol be. A látási viszonyok továbbra sem tökéletesek.
Tegnapelőtt este elrontotta a gyomrát, ezért a Caterham kénytelen volt átvariálni a beosztását, és tegnap Vitalij Petrovnak kellett vezetnie. Kovalainen azonban már rendbejött, és arra vár, hogy kimehessen a pályára.
A tesztelés megkezdődött, Vettel, Kovalainen és Kobajasi azonnal ki is hajtott a bokszból, hogy megtegye az ellenőrző körét. Amúgy itt megnézhető, hogy melyik nap ki vezeti a csapatok autóit. A teszt vasárnapig tart.
A Ferrari legalábbis ezt írja. A Sauber pedig azt, hogy Kobajasi a beállításokkal kapcsolatos munkát fog végezni a következő órákban. Még akkor is ilyen köd volt, amikor megadták a zöld jelzést.
Kobajasi viszont már három ellenőrző kört is megtett. Az aszfalt hőmérséklete 14 fok.
Amikor tegnap a csapatok néha színkód nélküli gumikkal küldték a pályára az autóikat, sokan azt feltételezték, hogy azért kértek ilyeneket a Pirellitől, mert nem akarták, hogy a többiek tudják, milyen keveréket használnak éppen. De kiderült, hogy a megoldás sokkal egyszerűbb: ezek a gumik prototípusok voltak, amiket egy esetleges természeti katasztrófára készülve nem a Pirelli törökországi F1-es gyárában, hanem egy másikban készítettek. Ezért hiányzott róluk a jelölés.
Nem elég, hogy Melbourne helye amúgy sem biztos a versenynaptárban, egy friss hír szerint az idei szezonnyitó megrendezése fölé is kérdőjel került, mert több száz biztonsági őr sztrájkot helyezett kilátásba a fizetésükkel kapcsolatos nézeteltérés miatt. A prómóter Australian Grand Prix Corporation ügyvezetője, Ashley Davies azonban kijelentette: "A nagydíjunk a világ egyik legjobban szervezett sporteseménye, és nincs okunk feltételezni, hogy ez 2012-ben másképp lesz." Időközben a valenciai Európa Nagydíj jövője is még kétségesebbé vált, erről nemsokára részletesen is írni fogunk.
Maldonado Williamse megállt az 5-ös kanyar után. Na tessék, pedig a tesztelés jóformán még el sem kezdődött. Tegnap egész nap volt két megszakítás.
Mondanunk sem kell, hogy mért köre még senkinek nincs. Hamilton máris kihajtott a pályára. Ma kicsit izgalmasabb a mezőny, mint tegnap, hiszen Alonso, Vettel és Schumacher is autóba ült.
1:31.786-tal áll az élen, már Hamiltonnak is van egy 2:22-es eredménye. Teljes listát egyelőre nem közlünk az első óra után, mert értelmetlen lenne.
A kemény Pirelliken 1:23.782-es eredményt ér el, míg Alonso a lágyakon kicsit gyengébbet, 1:23.990-est. Vettel közben eljátszott egy bokszkiállást, majd a közepes gumikon nekiindult.
Grosjean pedig folytatja az etapját, már az ötödik mért körében tart.
Grosjean (bal oszlop) és Alonso (jobb oszlop) is egy-egy 5 mért körös etappal kezdett. A Renault a kemény, a Ferrari a lágy gumikon volt.
1:24.131 1:25.324
1:23.782 1:23.990
1:24.146 1:24.112
1:25.004 1:27.845
1:25.142 1:43.286
A lágy gumikon 1:25.539-cel indítja a napját, de egyelőre olyan csekély az aktivitás, hogy ezzel is feljön Grosjean és Alonso mögé.
Ilyen körülmények között is ritkán látunk F1-es autót. Talán csak ez vetekszik vele:
Schumacher Mercedese lelassult, majd megállt. Az autó a pályán van, nem húzódott le róla egészen. A tréler már a helyszínre érkezett. "Talán egy nyúl?" - kérdezi a Ferrari a Twitteren. Ezt nem értjük.
Schumacher múlt csütörtökön 127, Rosberg tegnap 128 kört tett meg vele, úgyhogy eddig nem akadt vele komolyabb műszaki probléma. Egyelőre nem tudjuk, most mi lehetett a baj.
Nyilván Alonsónak köszönhetően. A tribün azért továbbra is foghíjas. A Mercedest közben felrakták a trélerre.
Ma Kovalainen vezet, de Petrov tegnap még nem érezte magát jól a Caterhamben. A gondjai abból adódnak, hogy sokkal magasabb a csapattársánál, ezért nem fér el rendesen az autóban. "Ez kihat az ember koncentrációjára is, mert ahogy rálép a fékre, valami elkezdi nyomni, aztán már ott is van a kanyarnál" - mondta. "De vasárnaptól minden jobb lesz." Mégpedig azért, mert akkor kapja meg az új ülést.
Kobajasi, Hülkenberg, Vettel és Kovalainen már kint is van a pályán. A Red Bull előtte gyakorolta a kerékcserét.
A köd miatti csúszásra való tekintettel ma 17 óra helyett 17.30-kor fogják lezárni a pályát. Hülkenberg közben a 4. helyen iratkozott fel a tabellára a Force Indiával.
1:23.447-es körével az élre repíti a Ferrarit a kemény gumikon. Közben Hülkenberg, aki ugyanezeket használja, megelőzte Schumachert, és feljött harmadiknak.
Bár ezt Ross Brawn tegnap cáfolta, Nico Rosberg utána mégiscsak megerősítette. "A gumikopással még mindig gondjaink vannak, de már kétségkívül nem olyan vészes a helyzet, mint régen; a 2011-esnél mindenképpen jobb" - mondta. Noha Schumacher autója néhány perccel ezelőtt megállt, Rosberg elkőzőleg hangsúlyozta, hogy a W03 alapvetően nagyon megbízható. "Szerintem ez azt jelzi, hogy helyes döntés volt csak a második teszten bemutatni az autót, hiszen nem akadtak műszaki problémáink" - magyarázta. "Az autónk megbízhatóbb, mint egy éve ilyenkor, ezért többet tudunk foglalkozni a teljesítmény fokozásával."
7 mért kört tett meg a kemény gumikon, először egymás után három 1:23-as kört teljesített, aztán fokozatosan lassult vissza.
1:23.447
1:23.595
1:23.923
1:24.164
1:24.962
1:26.191
1:35.917
81 ezredre közelíti meg a Ferrarit, de marad a második helyen. Grosjean egyébként azt mondta, a Lotust nem vetette vissza érezhetően a kihagyott múlt hét, erről részletesen épp most írtunk. Vettel már 13 kört tett meg, a kerékcseréket gyakorolva közben, de időeredménye még mindig nincs.
1:24.260-as idejével feltornázza oda a Toro Rossót, míg Hamilton is megtette első rendes mért köreit, és egyelőre a 6. helyen áll.
Ezúttal törmelék került a pályára a 2-es kanyarnál, úgy tűnik, valaki eltrafált egy táblát a pálya szélén. A sportbírók összeszedik a darabokat.
1. Alonso (Ferrari F2012) 1:23.447 - 17 kör
2. Grosjean (Lotus E20) 1:23.528 - 15 kör
3. Vergne (Toro Rosso STR7) 1:24.260 - 12 kör
4. Hülkenberg (Force India VJM-05) 1:25.506 - 9 kör
5. Schumacher (Mercedes AMG W03) 1:25.520 - 8 kör
6. Hamilton (McLaren MP4-27) 1:26.448 - 13 kör
7. Kobajasi (Sauber C31) 1:27.155 - 14 kör
8. Kovalainen (Caterham CT01) 1:28.657 - 10 kör
Vettel az első, aki él a lehetőséggel, és kihajt a pályára.
1:26.368, majd 1:26.340 alatt teszi meg mai első mért köreit. Ezzel azonnal hátrébb tolja a tabellán Hamiltont.
A közepes gumikon 1:24.709-es kört fut, majd 1:24.613-ra szépít, megelőzve Schumachert. Ennek örömére itt is egy kép a McLarenről, mert már régen raktunk be ilyet - igaz, hogy tegnapi, de még friss.
Úgy tűnik, a Mercedes problémája, ami miatt nemrég megállt, nem voltak komolyak, mert a német máris folytathatta a munkát. Olyannyira, hogy az előbb már 1:24.663-ra javított, és éppen az ötödik mért körét teljesíti ebben az etapban.
Az 5-ös kanyarnál egyenes féknyom vezet a kavicságyba, a Mercedest most emelik rá a trélerre. Még nem egyértelmű, hogy vezetési hiba vagy műszaki probléma volt az ok.
Ahogy az várható volt, és mi is többször beszámoltunk róla, a KV Racinghez szerződött, ahol Tony Kanaan és EJ Viso csapattársa lesz. Végül az oválpályákon is rajthoz fog állni, bár a felesége korábban megpróbálta lebeszélni erről. "Az történt, hogy egyszer együtt néztünk egy oválpályás versenyt, és volt egy baleset" - mesélte Barrichello. "A feleségem rám nézett, és azt kérdezte: 'Te soha nem fogsz ilyesmit csinálni, ugye?' Én azt feleltem, hogy nem áll szándékomban, mert szeretnék még 25 évig a Forma-1-ben versenyezni. A gyerekeim viszont szerették volna, ha az oválokon is rajthoz állok, úgyhogy elszórakoztunk egy kicsit. Mindent elrendeztem. Eligazítottam a srácokat, hogy mit kell mondaniuk, aztán odamentek az anyjukhoz. Megkérdezték tőle, igaz-e, hogy nem akar engedni az oválokon versenyezni, mire azt felelte, 'szeretném, ha inkább csak a normál pályákon tenné.' Erre mindhárman egyszerre felkiáltottunk: 'Még szerencse, hogy anyu nem mondhatja meg, mit csináljunk!' Jó móka volt."
Egyelőre Alonso és Kobajasi van a pályán.
1:23.992 az új ideje, a legutóbbi körében Grosjean is csak 69 ezreddel maradt le előző legjobbjától.
A kemény gumikon megtett, 1:24.191-es körével felkapaszkodik a 4. helyre, míg Kovalainen beférkőzik Vettel elé.
1:24.015-ös köre a 4. helyre elég. Egyelőre senki nem megy olyan izgalmas etapokat, hogy érdemes legyen őket teljes egészében közölni.
Az Autosport szerint a csapat még nem tudta kideríteni, hogy a német az előbb vezetői vagy műszaki hiba miatt kötött ki a kavicságyban. Közben Maldonado 1:25.801-es egyéni legjobbjával a 8. helyen kötött ki.
A lágy gumikkal 1:25.690-re szépít, de még ezzel is elmarad Petrov tegnapi legjobbjától.
1. Alonso (Ferrari F2012) 1:23.447 - 27 kör
2. Grosjean (Lotus E20) 1:23.528 - 32 kör
3. Vergne (Toro Rosso STR7) 1:23.922 - 23 kör
4. Vettel (Red Bull RB8) 1:24.015 - 26 kör
5. Hülkenberg (Force India VJM-05) 1:24.191 - 25 kör
6. Hamilton (McLaren MP4-27) 1:24.613 - 20 kör
7. Schumacher (Mercedes AMG W03) 1:24.663 - 15 kör
8. Kovalainen (Caterham CT01) 1:25.690 - 24 kör
9. Maldonado (Williams FW34) 1:25.801 - 10 kör
10. Kobajasi (Sauber C31) 1:26.800 - 30 kör
A kemény keverékű Pirelliken 1:24.249-re faragta le a köridejét. Grosjean közben a lágy gumikon fejezett be egy gyors sprintet:
1:23.672
1:24.464
1:24.030
1:24.423
A közepes keveréken 1:23.993 az új egyéni legjobbja.
Átvesz a 3. helyet a Red Bull-lal, aktuális etapjának első körében 1:23.536-os eredményt érve el a kemény gumikon.
A jelek szerint a Mercedest nem tudták helyrepofozni, a német egyelőre a garázsban rostokol. Alonso az imént egyenletes sebességű aero-tesztet végzett a Ferrarival a célegyenesben. Még mindig...
Vergne Toro Rossójával történt valami a 7-es kanyarnál. Pedig a francia előtte éppen átvette a vezetést egy 1:23.126-os körrel Alonsótól, ami eddig a hét legjobbja. Közben Schumacher is visszatért a pályára, és épp javított volna, amikor megszakították a tesztet. A Toro Rosso füstöl.
Alonso az utóbbi 15 körben vagy csak fel- és levezető köröket, vagy maximum egy mért körös etapokat teljesített a Ferrarival. Hosszú etapoknak egyébként ma még senki nem vágott neki. Vergne az előbb egy rövid, időmérőt szimuláló sprint során, a lágy keveréken érte el eddigi legjobb köridejét, aztán a szuperlágy Pirellikre váltott - akkor csúszott ki.
Az újraindítás után Hamiltonnak még éppen volt ideje egy 1:24.111-es körre, mielőtt a változatosság kedvéért megint megszakították a tesztet. Ezúttal Vettel Red Bulljával történt valami. Az időzítésből persze nem kizárt az sem, hogy egyszerűen kifogyatták belőle a benzint. És egy jó hír a Mercedes háza tájáról: a csapat arról számolt be, hogy Schumacher korábbi kicsúszása során nem sérült meg az autó.
Újraindítás helyett lefújták a délelőttöt, a délutánt úgyis meghosszabbították fél 6-ig. Régóta nem láttunk ennyire össze-vissza tesztelést. A csapatok most elmennek ebédelni, 2-kor nyitják meg újra a pályát. Az eddigi eredmények:
1. Vergne (Toro Rosso STR7) 1:23.126 - 31 kör
2. Alonso (Ferrari F2012) 1:23.447 - 35 kör
3. Grosjean (Lotus E20) 1:23.528 - 34 kör
4. Vettel (Red Bull RB8) 1:23.536 - 38 kör
5. Kovalainen (Caterham CT01) 1:23.828 - 34 kör
6. Hülkenberg (Force India VJM-05) 1:23.893 - 33 kör
7. Hamilton (McLaren MP4-27) 1:24.111 - 30 kör
8. Schumacher (Mercedes AMG W03) 1:24.663 - 19 kör
9. Maldonado (Williams FW34) 1:25.801 - 20 kör
10. Kobajasi (Sauber C31) 1:26.111 - 35 kör
Rövid szünet után mi is újra jelentkezünk.
Idén rekordszámú, húsz versenyt rendeznének, ez azonban még nem feltétlenül valósul meg, mert több futam sorsa kérdéses. Erről részletesen itt írtunk.
A tegnapi gyomorrontás eredménye. Tulajdonképpen nem is rossz. Sokat kellett volna edzenie, hogy a mérnökök ennyi extra ballasztot tehessenek az autójára!
Kovalainen és Hülkenberg már ki is ment a pályára. A délutáni tesztelést fél 6-ig meghosszabbították a reggeli köd miatt. Reméléjük, most kevesebb lesz a megszakítás, mint délelőtt...
Hihetetlen, ez egy ilyen nap. Ezúttal a Force India állt meg a 10-es kanyarnál. A Williamsnél közben elárulták, hogy Maldonado autójában délelőtt a motor romlott el.
Pérez a tegnapi tesztelés után azt mondta, a Sauber rengeteget fejlődött, és jó úton halad. Sikerült megoldaniuk tavalyi gumimelegítési problémáikat is, bár cserébe - ahogy az logikus - nőtt a gumikopás. "Sokkal könnyebben be tudjuk kapcsolni a gumikat, mint egy éve" - mondta Pérez. "Ebből a szempontból optimisták vagyunk, nagyot léptünk előre. A gumikopás azonban sokkal durvább lett a tavalyihoz képest. Igaz, jól emlékszem, hogy egy évvel ezelőtt is így tűnt a teszteken, aztán a versenyeken azonnal jobb lett a helyzet." Ez valóban így történt: a tavalyi előszezonban mindenki rettegett a gyorsnak tűnő gumikopástól, de a félelmeik az idény során nem igazolódtak be.
Schumacher és Kovalainen a kemény, Kobajasi a közepes, Grosjean pedig a lágy keveréken hajtott ki a bokszból. Lassan ideje lenne hosszabb etapokat is teljesíteni.
Kovalainen az ebédszünet előtt 1:23.828-ra faragta le a Caterham legjobbját, egy másodperccel megjavítva Petrov tegnapi köridejét is. Igaz, ehhez a szuperlágy Pirelliket használta egy rövid sprint során.
Ennek ürügyén itt is egy kép a Toro Rossóról:
Lehet, hogy az előzményekből kiindulva mindenki attól tart, úgyis közbejönne egy megszakítás? Az elmúlt percekben még Schumacher tette meg a leghosszabb menetet, íme:
1:26.407
1:26.041
1:26.587
1:27.424
1:27.387
1:28.096
Elmozdította a Sauber a tabella aljáról, megelőzte Schumachert, így most a 8. helyen áll. Közben Bruno Senna elfoglalta Maldonado helyét (a Williams eleve ebben a napi váltásban tervezte szerepeltetni őket), míg Alonso az előbb ismét egyenletes sebességű aero-tesztet végzett a célegyenesben.
Itt a cikkünk arról, hogy olyan szakértők szerint, mint Martin Brundle vagy Gary Anderson, a Ferrari továbbra is szenved a kigyorsításoknál, és már a Red Bull sem uralja fölényesen a mezőnyt.
A Mercedes miatt délelőtt kétszer is megszakították a tesztet, mégis ők az elsők, akik megpróbálkoznak egy hosszabb menettel. Igaz, ez sem tartott tovább nyolc körnél:
1:24.851
1:24.711
1:25.016
1:26.012
1:26.102
1:26.301
1:26.642
1:26.623
A csapat közlése szerint Hülkenberg egy hajtásprobléma miatt kényszerült hosszabb pihenőre. Remélik, hogy még ma meg tudják javítani az autóját.
Az első szárny dőlésszögét, a torziós rudat és a keresztstabilizátort állítják át, mindezt azért, hogy a hátsó hasmagasság módosításának hatásait lemérhessék.
1. Vergne (Toro Rosso STR7) 1:23.126 - 31 kör
2. Alonso (Ferrari F2012) 1:23.447 - 48 kör
3. Grosjean (Lotus E20) 1:23.528 - 47 kör
4. Vettel (Red Bull RB8) 1:23.536 - 43 kör
5. Kovalainen (Caterham CT01) 1:23.828 - 61 kör
6. Kobajasi (Sauber C31) 1:23.836 - 49 kör
7. Hülkenberg (Force India VJM-05) 1:23.893 - 33 kör
8. Hamilton (McLaren MP4-27) 1:24.111 - 30 kör
9. Schumacher (Mercedes AMG W03) 1:24.663 - 40 kör
10. Senna (Williams FW34) 1:25.111- 8 kör
11. Maldonado (Williams FW34) 1:25.801 - 20 kör
A lágy gumikon 1:24 alá szorította a köridejét. Az elmúlt órákban sem a McLaren, sem a korábban füstölve lerobbanó Toro Rosso nem tért vissza a pályára. Nem tudjuk, mi lehet velük.
1:23.473-as körével megelőzi Grosjeant. Utána megy egy 1:35-ös, majd egy 1:24.155-ös kört. Senna is 1:25 alá szorította az eredményét, de maradt tizedik. Közben Hamilton is újra megjelent a pályán.
A lágy keveréken 1:24.061-re szépíti az egyéni legjobbját. Múlt csütörtökön 1:23.384-es körrel zárt, attól még elmarad. Ezzel azért Hamiltont megelőzte, így most a 8. listán.
Ez már a második hasonló hosszúságú, 17 körös menete.
1:30.939
1:30.978
1:30.900
1:30.993
1:31.371
1:31.403
1:31.272
1:31.482
1:31.372
1:31.390
1:31.338
1:31.363
1:31.531
1:31.886
1:32.185
1:32.335
1:34.524
Az átlaga számításaink szerint 1:31.604 volt.
Korábbi problémái ellenére a Mercedes már több kört teljesített, mint a Red Bull és a McLaren. Schumacher az előbbihez hasonlóan ismét 8 körös etapot futott, amely így alakult:
1:24.061
1:25.097
1:25.372
1:25.352
1:26.654
1:26.890
1:27.299
1:26.664
Ismét az etapjának első körében javított, és megint egy 1:35-ös kört futott utána. A közepes gumikon érte el az 1:23.361-es eredményt, amivel már második.
De ez nem versenyszimuláció a Ferraritól, mert a spanyol egy 9 körös etap végén cserélt kereket. Addig a közepes keveréket használta.
Grosjean 13 kört teljesített egyvégtében, az átlaga 1:29.870 volt:
1:29.336
1:29.369
1:29.585
1:29.530
1:29.690
1:29.309
1:29.441
1:29.672
1:29.752
1:30.925
1:30.699
1:30.340
1:30.663
Ezek nagyon egyenletes idők. Egy bokszkiállás után Grosjean folytatta a körözést.
Egy hidraulikai szivárgást igyekeznek elhárítani. Közben egész szép számban gyűltek össze a nézők a lelátókon, bár a hétvégén nyilván még többen lesznek.
Zsinórban a harmadik hosszú etapjában tart. A Ferrari és a Lotus is, de ők túl gyakran, 8-10 körönként cserélnek kereket ahhoz, hogy valóban imitált versenynek lehessen nevezni, amit csinálnak éppen.
1. Vergne (Toro Rosso STR7) 1:23.126 - 31 kör
2. Vettel (Red Bull RB8) 1:23.361 - 62 kör
3. Alonso (Ferrari F2012) 1:23.447 - 79 kör
4. Grosjean (Lotus E20) 1:23.528 - 87 kör
5. Kovalainen (Caterham CT01) 1:23.828 - 89 kör
6. Kobajasi (Sauber C31) 1:23.836 - 62 kör
7. Hülkenberg (Force India VJM-05) 1:23.893 - 33 kör
8. Schumacher (Mercedes AMG W03) 1:24.061 - 50 kör
9. Hamilton (McLaren MP4-27) 1:24.111 - 44 kör
10. Senna (Williams FW34) 1:24.925 - 29 kör
11. Maldonado (Williams FW34) 1:25.801 - 20 kör
Holnap és holnapután ő fogja vezetni a Lotust, már ott is van a csapat motorhome-jában. A csapat szerint egy kávéra ugrott be, amely "talán forró, de ő jéghideg." Értjük. Räikkönen egyébként a jövő héten a Top Gear vendége lesz...
Na, azért még nem a csapatfőnöki posztról, csak a Williams igazgatótanácsából. A lányának, Clare-nek adta át a helyét. Erről itt olvashatnak bővebben.
A három oszlopban a Caterham, a Ferrari és Lotus legutóbbi etapjai láthatóak. Az átlagaik rendre 1:29.730, 1:29.564 és 1:28.694 voltak. De csak Kovalainen etapja volt elég hosszú ahhoz, hogy egy versenyen is életszerű legyen. Az első köreik kísértetiesen hasonlóan alakultak.
1:28.263 1:28.193 1:28.223
1:28.548 1:28.868 1:28.153
1:28.840 1:28.840 1:28.233
1:29.186 1:29.086 1:28.509
1:29.124 1:28.884 1:28.739
1:29.221 1:28.874 1:28.527
1:29.688 1:29.422 1:28.586
1:29.243 1:29.596 1:28.939
1:29.281 1:30.060 1:29.463
1:30.557 1:30.160 1:29.572
1:29.710 1:31.197
1:30.070 1:31.598
1:30.111
1:34.380
Végre ő is bekerült 1:24 alá, de így is maradt aa 8. helyen. Most négy autót 0,15 másodperc választ el egymástól: a Caterhamet, a Saubert, a Force Indiát és a Mercedest. Rosberg tegnap alig egy tizeddel volt gyorsabb, mint most Schumacher.
Az imént kaptuk a közleményt a Hungaroringtől, miszerint a WTCC május 5-6-i versenyhétvégéjére 3000 Ft lesz a belépő. Tavaly még ingyenes volt. Emellett napi plusz 3000 Ft-ért paddockjegyet is lehet majd vásárolni. Idén ugyebár már két magyar is fog indulni a világbajnoki sorozatban.
Akárcsak Rosberg tegnap, a Mercedes ma sem tesz meg versenyszimulációt: Schumacher 7-8 mért körös etapból teljesített sorozatban már négyet.
Az Auto Motor und Sport úgy tudja, a Red Bull szombaton veti be legfrissebb fejlesztési csomagját, aminek része lesz az új kipufogórendszer is. A McLaren szintén holnap kezdi tesztelni Melbourne-re szánt frissítéseit. Ez mindkét csapatnak sokat hozhat majd a konyhára.
Ez az első a Ferrari számára. De másokkal ellentétben nem három, hanem négy bokszkiállással teljesíti a távot. Most az utolsó, ötödik etapjában tart.
59 mért kört tett meg négy etapban, ez a fel- és levezető körökkel együtt megfelel a valódi, 66 körös távnak. Az átlaga számításaink szerint 1:29.042-re jött ki, ez még elmarad Rosberg múlt pénteki, 1:28.2-es eredményétől. Grosjean utolsó etapja maratoni hosszúságú, 25 körös volt:
1:26.958
1:27.635
1:27.831
1:28.508
1:27.422
1:27.641
1:27.645
1:27.944
1:27.825
1:27.458
1:27.671
1:27.772
1:28.003
1:27.638
1:27.605
1:27.906
1:27.525
1:27.954
1:27.789
1:29.999
1:28.453
1:28.605
1:28.683
1:28.820
1:28.991
Szép eredmény, hogy a négy napos hátrány dacára aznap tudják teljesíteni az első versenytávot, mint a Ferrari...
115-öt teljesített, eggyel többet Grosjeannál. És még nem fejezte be az imitált versenyt. Ez jó nap a Ferrari számára.
1. Vergne (Toro Rosso STR7) 1:23.126 - 31 kör
2. Vettel (Red Bull RB8) 1:23.361 - 75 kör
3. Alonso (Ferrari F2012) 1:23.447 - 116 kör
4. Grosjean (Lotus E20) 1:23.528 - 114 kör
5. Kovalainen (Caterham CT01) 1:23.828 - 103 kör
6. Kobajasi (Sauber C31) 1:23.836 - 62 kör
7. Hülkenberg (Force India VJM-05) 1:23.893 - 33 kör
8. Schumacher (Mercedes AMG W03) 1:23.978 - 69 kör
9. Hamilton (McLaren MP4-27) 1:24.111 - 60 kör
10. Senna (Williams FW34) 1:24.925 - 44 kör
11. Maldonado (Williams FW34) 1:25.801 - 20 kör
A Toro Rosso és a Sauber is elhárította a hibát, az utolsó húsz percre mindkét csapat ki tudta küldeni az autóját a bokszból. Vergne egyelőre a bokszkiállásokat gyakorolja.
Ő nem három, hanem négy kerékcserével teljesített 57 mért kört, mégpedig 1:28.731-es átlaggal. Habár ez körönként 3 tizeddel jobb Grosjean előbbi eredményénél, ami a teljes távon kb. 18 másodpercre jön ki, ha beleszámoljuk az extra bokszkiállást, valójában a Lotus nyert volna. Azért elsőre nem rossz a Ferraritól. Biztató, hogy eljutottak idáig.
Alonso a közepes/lágy/lágy/közepes/közepes elosztással tette meg az etapjait, míg Grosjean a lágy/lágy/lágy/kemény variációval teljesítette saját versenyszimulációját.
1:23.448-ra faragta le az idejét, egyetlen ezredmásodpercre közelítve meg Alonsót, aki az előbb az imitált versenyen is az ellenfele volt. Maradt a 4. helyen.
Erről ítt írtunk. Egyelőre titkolják, hogy melyik csapattól tudtak vásárolni egyet. Már régóta szerettek volna, mert a 2009-es Toyota elavult, nyugdíjba küldték.
Az utolsó pillanatban az élre kormányozza a Lotust, beállítva a hét első 1:22-es idejét. Konkrétan 1:22.614-re szépít, amivel már a múlt heti összesítésben is 4. lett volna. Az előszezon legjobb ideje Barcelonában továbbra is a Kobajasi által elért 1:22.312.
A sorrend nem változott: Grosjean az első idén, aki két tesztnapon is az élen végzett, hiszen tegnap is ő volt a leggyorsabb. Hogy mennyire reális, azt nem tudjuk, mindenesetre szép eredmény. Hamilton egyébként 2-3 körös etapokat nyomott le az utóbbi időben, Vettel pedig 4-5 köröseket. Sem a Red Bull, sem a McLaren nem bonyolított le versenyszimulációt - ezzel alighanem megvárják az új alkatrészeket a hétvégén.
Köszönjük a figyelmet! Rövidesen bővítjük a cikket a teljes eredménylistával, és természetesen a szombati meg vasárnapi tesztnapról is élőben tudósítunk majd.