Webber volt a leggyorsabb az utolsó teszt nyitányán
2013. február 28. 08:46
Köszöntjük kedves olvasóinkat a második barcelonai tesztciklus első napjáról készített élő tudósításunkban! A mai tesztnap szokás szerint reggel 9 órától délután 5 óráig tart majd, 13 és 14 óra között egy ebédszünettel. Eddig két tesztet rendeztek a 2013-as előszezonban: az elsőre Jerezben, a másodikra pedig ugyanitt, Barcelonában került sor múlt héten. Akkor Sergio Pérez volt a leggyorsabb, hajszálnyival megelőzve Fernando Alonsót, a relatív erősorrendet tekintve azonban a Mercedes tűnt a legjobbnak. A múlt heti teszt összesített eredményeit itt találják.
A múlt pénteki tesztnaphoz hasonlóan az időjárás ismét megnehezíti a csapatok dolgát: ma reggel többször is eleredt az eső Barcelonában, jelenleg is vizes a pálya. Ez különösen azért bosszantó, mert a csapatok többsége fontos fejlesztéseket tesztelne a héten, esőben azonban korlátozottak a lehetőségeik.
A nap is kezd kisütni, de a teszt elején még biztosan vizes lesz a pálya. A nap további részében egyébként újabb záporok alakulhatnak ki, és péntekre is esőt jósoltak.
Egyre több forrás számol be arról, hogy a Force India újra leigazolja korábbi pilótáját, Adrian Sutilt. A hivatalos bejelentésre várhatóan ma kerül sor. Sutil mellett Jules Bianchi volt még esélyes a szerződésre, de ő így tesztpilóta maradhat. A csapat autóját ma di Resta vezeti.
Az első napon így néz ki a csapatok felállása:
Red Bull: Mark Webber
Ferrari: Felipe Massa
McLaren: Sergio Perez
Lotus: Romain Grosjean
Mercedes: Lewis Hamilton
Sauber: Esteban Gutiérrez
Force India: Paul di Resta
Williams: Valtteri Bottas
Toro Rosso: Jean-Eric Vergne
Caterham: Charles Pic
Marussia: Max Chilton
Pic és Vergne azonnal a pályára hajtott, hogy megtegye a kötelező ellenőrző körét, őket Hamilton, Di Resta, Bottas és Vergne követte. Néhányan az esőgumikat választották, mások intermediate abroncsokon merészkedtek ki a pályára.
Pérez és Gutiérrez kivételével már mindenki felmérte a pályaviszonyokat, jelenleg azonban üres a pálya.
Leszerelték róla azt a vízszintes légterelőelemet, amelyet a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) - a Williams hasonló megoldásával együtt - a múlt héten szabálytalannak nyilvánított.
A teszt első napján azonban még nem vetik be az új elemeket, a korábbi megoldásokkal dolgoznak. A Mercedes a Twitteren elárulta, amíg vizes a pálya, a versenyhétvégékre történő felkészülést fogják gyakorolni.
A mexikói1:51.434-et futott a vizes pályán. Ha felszárad a pálya, ennél akár fél perccel jobb köridőkre lehet számítani: múlt héten Pérez 1:21.848-as kört futott.
Grosjeant tréfálták meg a körülmények, a 12-es kanyarnál csúszott ki, és a kavicságyban ragadt az autója. A legutóbbi, szintén esős tesztnapon összesen nyolc alkalommal kellett megszakítani a gyakorlást.
A daru még csak most érkezett meg, hogy kiemelje Grosjean autóját a kavicságyból. Eddig egyébként pont a francia járt a legtöbbször - ötször - a pályán, mért kört azonban még nem futott.
Sikerült elszállítani a Lotust, a többiek folytathatják a körözést. Hamilton és Vergne rögtön a pályára is hajtott, a többiek egyelőre nem sietnek.
A Williams szerint a 12-es kanyarnál esik a legintenzívebben, a pálya többi részén enyhe az eső. Mért kört továbbra is csak Pérez teljesített.
A lassú kezdés után egyszerre három versenyző csatlakozott Pérezhez az eredménylistán: Webber, Gutiérrez és Hamilton is mért kört futott. Az ausztrál volt a leggyorsabb, 1:48.439 alatt teljesítette a kört. Őt Gutiérrez több mint egy másodperces lemaradással követi, Hamilton pedig mintegy 4 másodperccel volt lassabb.
Már 1:44.057 a legjobb köridő. Közben újra kisütött a nap, talán hamarosan javulnak a körülmények. Webber egyébként az intermediate, míg Hamilton és Gutiérrez az esőgumikon körözött.
1:46.789-es körével azonban 2,7 másodperccel marad el Webbertől. A brazil is intermediate gumikon köröz, úgy tűnik, a jelenlegi körülmények között ez a leggyorsabb abroncs.
Legutóbbi körideje 1:44.485, ez már csak 4 tizeddel lassabb, mint Webber legjobbja. Közben megélénkült a forgalom, Vergne, Bottas és Chilton is a pályára hajtott.
A versenyzők sorra futják a mért köröket, legutóbb Vergne jött fel a harmadik helyre, Chilton viszont nagyon lassú, 2:10.3-as kört futott.
A francia 1:43.059-es kört futott a Toro Rossóval, intermediate gumikon. Majdnem egy teljes másodperccel előzi meg Webbert, ebből is látszik, hogy folyamatosan gyorsul a pálya.
96 ezredet vert Vergne-re, így 1:42.963 az új szintidő. Eddig a brazil volt a legszorgalmasabb, 12 kört tett meg.
Így fest a tabella egy órával a teszt kezdete után:
1. Massa (Ferrari F138) 1:42.963- 13 kör
2. Vergne (Toro Rosso STR8) 1:43.059 - 11 kör
3. Webber (Red Bull RB9) 1:44.057 - 7 kör
4. Di Resta (Force India VJM06) 1:44.709 - 6 kör
5. Gutiérrez (Sauber C32) 1:47.096 - 9 kör
6. Pic (Caterham CT03) 1:47.521- 8 kör
7. Hamilton (Mercedes W04) 1:48.423- 8 kör
8. Bottas (Williams FW35) 1:48.905 -9 kör
9. Pérez (McLaren MP4-28) 1:51.434- 5 kör
10. Chilton (Marussia MR02) 2:8.741 - 10 kör
Bár múlt héten úgy nyilatkoztak, szerintük teljesen szabályos a vízszintes légterelőelem, beletörődtek az FIA döntésébe, és ma már ők sem használják.
8 tizeddel volt gyorsabb Massánál, 1:42.155 az ideje az intermediate gumikon.
Tavaly nem tudták folyamatosan fejleszteni az autójukat, ezért is maradtak le az élmezőnytől az idény végére. Az idei terveikről bővebben itt olvashatnak.
A harmadik helyről azonban 1:43.875-ös idejével sem tudott elmozdulni. Di Resta a 4. helyre jött fel egy érdekes köridővel: 1:44.444-et futott.
Pedig már kezdett javulni a pálya állapota. Hamilton viszont az intereken javítani tudott korábbi, esőgumin futott idején, de csak a 6. helyre fért be.
És tovább javít, 1:44.545-ös idejével már az 5. helyen áll. Sötét felhők borítják az égboltot, elképzelhető, hogy ezúttal hosszabb ideig esni fog.
Gutiérrez esőgumikra váltott. Hamilton egy hatkörös etap után visszatért a bokszba, jelenleg négyen - Webber, Gutiérrez, Pérez és Chilton - köröznek.
Az intenzív eső mindenkit visszaparancsolt a bokszba. Továbbra is Vergne áll az élen, a legtöbb kört pedig Gutiérrez tette meg, 23-nál jár.
A franciák megoldása a Coanda-stílusú kipufogókat tette volna hatékonyabbá. Az ügyről bővebben itt olvashat.
Magányosan köröz az esőben, a vizes pályára való gumikon 1:49.5-ös kört futott. Egyre jobban esik az eső, és úgy tűnik, egy ideig nem is lesz jobb a helyzet.
De csak a saját idején, ami eddig sem volt túl fényes. 1:50.051-gyel most a 9. helyen áll. A mexikói pont akkor nem futott mért köröket, amikor a legjobbak voltak a körülmények.
Bár még mindig esik, több versenyzőnek is elege lett a várakozásból: Webber, Gutiérrez, Pic és Pérez is a pályán van. A McLaren-es tovább javít, már a 8. helyen áll.
Másfél órával ezelőtti hibája után ismét a pályára hajtott. Ő is megfutja mai első mért körét: 1:46.820-as idejével rögtön a tabella 7. helyét foglalhatja el.
A tabella két óra elteltével:
1. Vergne (Toro Rosso STR8) 1:42.155- 17 kör
2. Massa (Ferrari F138) 1:42.963- 16 kör
3. Webber (Red Bull RB9) 1:43.875 - 22 kör
4. Di Resta (Force India VJM06) 1:44.444 - 14 kör
5. Hamilton (Mercedes W04) 1:44.545- 16 kör
6. Gutiérrez (Sauber C32) 1:45.997 - 29 kör
7. Grosjean (Lotus E21) 1:46.615- 10 kör
8. Pic (Caterham CT03) 1:47.521- 16 kör
9. Pérez (McLaren MP4-28) 1:48.562- 17 kör
10. Bottas (Williams FW35) 1:48.905 -16 kör
11. Chilton (Marussia MR02) 2:6.924 - 14 kör
Úgy tűnik, elállt az eső, ezt a versenyzők többsége ki is használja: egyszerre heten vannak a pályán. Közülük Massa a leggyorsabb, legutóbb 1:44.7-es kört futott. Mindenki az esőgumikat használja.
Egyelőre Vergne autóján. A pálya azonban lassan szárad, még sokáig nem lehet igazán jó köridőkre számítani.
Az esőgumikon 1:42.807-et futott, Vergne korábbi idejétől azonban továbbra is több mint 6 tizeddel elmarad. Hamilton az intermediate abroncsokkal tud javítani: 1:44.149-es idejével a negyedik helyre jött fel.
Tovább javított, most 1:42.783 az ideje. Közben Vergne 1:43-as köröket fut az intereken, az esőgumikat használó versenyzők már egyértelműen lassabbak.
A Marussia újonca egy 12 körös etap után tért vissza a bokszba. Továbbra is az utolsó helyen áll, a 10. helyezett Pérez idejéhez képest is több mint másfél másodperc a hátránya. Hamilton közben még jobban megközelítette Vergne-t, már csak 156 ezred a lemaradása, ideje 1:42.311.
A száradó pályán fél másodpercet vert Vergne idejére, 1:41.614 a legjobb köridő. Az előző percekben is egyértelműen ő volt a leggyorsabb a pályán az intermediate gumikon.
Hamilton, Gutiérrez és Pic is régóta a pályán van, a mexikói már a 40. körét teljesítette.
1:41.848 a legjobb ideje. Hamilton még mindig a pályán van, és többször is megközelítette saját legjobb idejét, a legutóbbi körében csak 15 ezreddel maradt el tőle.
Az elmúlt negyed órában végig ő volt a leggyorsabb a pályán, átlagosan 2-3 másodperccel jobb köröket futott, mint a többiek. Egy gyors bokszkiállás után vissza is tért a pályára, és folytatja a körözést.
Bottas még javítani tudott az idején, de megint rákezdett az eső, így valószínűleg újra visszalassulnak a köridők. Kérdéses, hogy ma tudnak-e száraz pályán körözni a versenyzők, egész napra változékony időjárást jósolnak.
Az állás három óra tesztelés után:
1. Hamilton (Mercedes W04) 1:41.614 - 40 kör
2. Massa (Ferrari F138) 1:41.848- 35 kör
3. Vergne (Toro Rosso STR8) 1:42.155- 35 kör
4. Webber (Red Bull RB9) 1:43.875 - 34 kör
5. Di Resta (Force India VJM06) 1:44.444 - 28 kör
6. Gutiérrez (Sauber C32) 1:45.020 - 42 kör
7. Bottas (Williams FW35) 1:45.457- 29 kör
8. Grosjean (Lotus E21) 1:45.853- 18 kör
9. Pic (Caterham CT03) 1:47.521- 30 kör
10. Pérez (McLaren MP4-28) 1:48.562- 20 kör
11. Chilton (Marussia MR02) 1:50.253 - 29 kör
Az eső ellenére többen is kihajtottak a pályára, közülük Grosjean tudott javítani korábbi köridején, 1:45.160-as idejével megelőzte Bottast, így a 7. helyen áll.
Így Webber is tudott javítani, a 4. helyről azonban nem sikerült elmozdulnia. Az ég továbbra is erősen felhős, nagyon lassan szárad a pálya.
Továbbra is nagyon vizes a pálya, most Webber és Grosjean köröz a leggyorsabban, mindketten esőgumikat használnak. Bottas és Massa intereken próbálkozik.
Szerintük túl sok helyen áll a víz a pályán, az eső ráadásul a rádiós kommunikációjukat is zavarja. Hatan is a pályán vannak, de az elmúlt percekben egyikük sem tudott javítani.
A jelek szerint Gutiérrez kötött ki a gumifalban, egyelőre nem tudni, hogy történt a baleset.
Közvetlenül a piros zászló előtt ő is megpördült, de tovább tudott hajtani. Egyelőre nem tiszta, hogy Gutiérrez valóban a falnak csapta-e az autóját, az Auto Motor und Sport szerint csak a kavicságyban ragadt a 3-as kanyarnál.
A Saubert elszállították, folytatódhat a körözés.
Hiába lengették meg a zöld zászlót, csak Grosjean hajtott ki a pályára, de egy felvezető kör után azonnal vissza is tért a garázsba. Most Pic merészkedett ki a továbbra is intenzív esőben.
Az eső pedig egyre jobban zuhog. Ha nem javulnak jelentősen a körülmények, délután sem lehet érdemi körözésre számítani. Bottas és Hamilton azért még a pályára hajtott.
Saját legjobbjától azonban 9 másodperccel elmarad. Hamilton nem is teljesítette a körét, egyből visszatért a bokszba.
Gutiérrez visszaszállított autóján ütközésnyomok látszanak, így valószínűleg tényleg nekicsapódott a gumifalnak. A sérülés azonban nem tűnik komolynak.
Meglengették a kockás zászlót, 14 óráig senki nem hajthat ki a pályára, de a körülményeket figyelembe véve túl sok értelme nem is lenne a körözésnek - az eső most intenzívebb, mint a délelőtt során bármikor. A versenyzők reggel óta vizes pályán köröznek, s bár néha pár percre eláll az eső, az aszfalt nagyon lassad szárad. Sokáig Jean-Eric Vergne állt az élen a Toro Rossóval, majd Hamilton volt a leggyorsabb az intermediate gumikon. Eddig kétszer kellett megszakítani az edzést: az első órában Grosjean csúszott ki a kavicságyba, fél órával a szünet előtt pedig Gutiérrez kötött ki a gumifalban.
A sorrend az ebédszünet előtt:
1. Hamilton (Mercedes W04) 1:41.614 - 43 kör
2. Massa (Ferrari F138) 1:41.848- 40 kör
3. Vergne (Toro Rosso STR8) 1:42.155- 38 kör
4. Webber (Red Bull RB9) 1:43.649 - 44 kör
5. Di Resta (Force India VJM06) 1:44.444 - 33 kör
6. Gutiérrez (Sauber C32) 1:45.020 - 47 kör
7. Grosjean (Lotus E21) 1:45.147- 29 kör
8. Bottas (Williams FW35) 1:45.457- 44 kör
9. Pic (Caterham CT03) 1:47.521- 31 kör
10. Pérez (McLaren MP4-28) 1:48.562- 23 kör
11. Chilton (Marussia MR02) 1:50.253 - 34 kör
Az ebédszünetnek vége, a körözés folytatódhat. A pálya még mindig vizes, de jelenleg nem esik az eső, és a nap is kezd kisütni - ha így marad, talán a gyakorlás végére száraz pályás köridőket is láthatunk.
A mexikói 1:50.8-as körrel kezdett az esőgumikon, a többiek egyelőre a bokszban várakoznak.
1:48.129-es köre így is 6,5 másodperccel elmarad Hamilton idejétől - a mexikói szinte mindig akkor hajtott a pályára, mikor a legrosszabbak voltak a körülmények.
Pérez közben tovább javított, már 1:47.105 a legjobb ideje. Ezzel sikerült Pic elé kerülnie, feljött a 9. helyre.
A pálya állapota azonban javul, hamarosan talán előkerülhetnek az interek. Most Webber és Massa csatlakozott az 1:48-as köröket futó Pérezhez a pályán.
Legalábbis a körülményekhez képest. Péreznél több mint 4 másodperccel gyorsabb, 1:44.9-es körrel nyitotta a délutáni körözést. Rajta kívül most csak Di Resta van a pályán, ő 1:48.2-es körre volt képes. Úgy tűnik, a skót már az intermediate gumikon köröz.
Időközben hivatalossá vált, hogy Adrian Sutil lesz Di Resta csapattársa 2013-ban. Hamarosan hosszabb cikkel jelentkezünk a témával kapcsolatban.
Legutóbb 1:45.065-ös kört futott, már ő is az intereket használja. Úgy tűnik, lassan javul a pálya állapota. A következő körében Pérez újabb másfél másodpercet faragott le az idejéből, már 1:43.984 a legjobbja.
Az Auto Motor und Sport információi szerint a Sauber padlólemeze is megsérült a szünet előtti balesetben, így még időbe telhet, míg a mexikói folytathatja a körözést.
Az 5. helyre jött fel 1:43.655-ös körével, intereket használt. Közben a 4. helyen álló Webber is faragott idején, 1:43.579 az új egyéni legjobbja.
A levegő és a pálya hőmérséklete egyaránt 8 fok. Az eső több mint egy órája nem esik, de az aszfalt továbbra is vizes. Hamilton az ebédszünet óta először kihajtot a pályára.
Egyszerre hét versenyző tartózkodik a pályán, köztük van a tabella első két helyén álló Hamilton és Massa is. A hosszú etapot teljesítő Pérez tovább gyorsult, már 1:43.729-nél jár.
Több versenyző is javítani tudott néhány tizedet az elmúlt percekben, köztük Webber, Di Resta és Chilton is. Hamilton egyelőre nem tudta megközelíteni legjobb idejét, 1:44.9-es köröket fut.
Intermediate gumikon 1:40.152-t futott, majdnem másfél másodperccel volt gyorsabb Hamilton délelőtti idejénél. A következő körében 1,2 másodpercet lassult.
Két órával a tesztnap vége előtt így fest a tabella:
1. Webber (Red Bull RB9) 1:40.152 - 59 kör
2. Hamilton (Mercedes W04) 1:41.614 - 48 kör
3. Massa (Ferrari F138) 1:41.848 - 56 kör
4. Vergne (Toro Rosso STR8) 1:42.155 - 42 kör
5. Di Resta (Force India VJM06) 1:43.608 - 47 kör
6. Grosjean (Lotus E21) 1:45.655 - 36 kör
7. Pérez (McLaren MP4-28) 1:43.729 - 50 kör
8. Gutiérrez (Sauber C32) 1:45.020 - 49 kör
9. Bottas (Williams FW35) 1:45.457 - 44 kör
10. Chilton (Marussia MR02) 1:47.105 - 48 kör
11. Pic (Caterham CT03) 1:47.521 - 44 kör
Javítás a franciától, 1:41.306. A következő két körében 4-5 tizedet lassult. De úgy tűnik, nem sokáig lesznek javítások, ugyanis a háttérből újabb sötét felhők közelednek. Pic szintén gyorsult, 1:46.141-es idejével megelőzte Chiltont.
A Mercedes szerint néhol már vannak száraz foltok az aszfalton, de a féktávok többsége még vizes.
Bottas több másodpercet javítva egyéni legjobbján az élre áll, az ideje 1:39.844 volt etapja harmadik mért körében. Közben Massa 1:41.848-ra, Gutiérrez 1:43.116-ra, Pic 1:44.579-re javított, az 5., 7. illetve a 10. helyet foglalták el. Itt egy kép Picről, látható, hogy milyenek voltak nemrég a körülmények.
Zsinórban a 24. mért körét teljesíti a Ferrarival, és egyéni legjobbját az imént futotta. Nyilván sok benzin volt az autójában, a brazil 1:45-1:47-es körök után gyorsult 1:41-1:42 környékére. Most azonban ismét kezdenek romlani a köridői.
Amit alátámaszt, hogy Webber 1:38.287-tel az élre állt, visszaelőzve Bottast. Pérez, Grosjean, Massa, Hamilton, Gutiérrez, Vergne, Chilton, Pic, di Resta most a további sorrend. Mindazonáltal az állás pillanatonként változik.
Ritka, hogy ennyire előkelő helyen álljon a tabellán egy Caterham, de bármennyire keveset is számít, Pic most ötödik 1:41.098-cal. Előtte Hamilton van, aki szintén javított az elmúlt percekben.
És átveszi tőle az 1. helyet. Hihetetlen, de Massa az etapja 30. mért körében ért el az 1:38.094-et, amivel két tizedet vert Webberre. És még mindig a pályán van.
Előbbi 15. mért körénél tart az etapjában, és 1:38.926-tal a negyedik. A 18. mért körét taposó Hamilton 1:39.780-ra javított, Pérez mögött áll a tabellán.
Szerencsére megúszta, hogy szélesre vette a nyújtott 3-as kanyart egy megcsúszást követően. Bottas most harmadik, 1:38.722 a legjobbja.
És sikerült is nagyot faragnia a legjobb köridőn: sorrendben 1:36.245-öt, 1:34.658-at, 1:33.196-ot repesztett a közepes keménységű gumikon. Hamarosan minden bizonnyal a többiek is felrakják a slick gumikat.
Massa 1:32.287-re javított, de Hamilton egy hajszállal megelőzte. Ő is slickekre váltott, így futott 1:32.219-et, majd 1:31.829-et. A harmadik helyen álló Pérez is 1:32-re gyorsult.
A szintidő 1:30.127 e pillanatban, de nemsokára változni fog a helyzet. Webber, Bottas, Hamilton és Massa követi Pérezt a tabellán. Mindannyian a közepes keveréken vannak a pályán, leszámítva Bottast, aki a szuperlágy keveréket használja.
A 3-as kanyarnál a külső íven előzte meg Bottast. Már Webber és Pérez is befért 1:30 alá, záporoznak a jobbnál jobb köridők. Néhányan azonban még nem próbálták ki a slick gumikat, például Grosjean és di Resta.
Webber 1:27.487-tel áll az élen, már csak 6 másodpercre van az előző barcelonai teszt legjobb idejétől. Gutiérrez 455, Pérez 1,850 másodperccel leszakadva követi őt. A többiek még nem férkőztek be 1:30 alá.
A Ferrari közölte, hogy változatlanul a hosszú etapokra koncentrálnak. Ez megmagyarázza, hogy Massa miért nem tartja a lépést Webberékkel, bár az előbb, a 16. mért körében 1:31.533-ra javított. Egyelőre a 6. helyen áll.
Most, hogy kicsit lecsitultak az események, íme a sorrend az utolsó órában:
1. Webber (Red Bull RB9) 1:27.487 - 77 kör
2. Massa (Ferrari F138) 1:27.541 - 99 kör
3. Gutiérrez (Sauber C32) 1:27.942 - 76 kör
4. Pérez (McLaren MP4-28) 1:29.337 - 78 kör
5. Hamilton (Mercedes W04) 1:30.656 - 89 kör
6. Bottas (Williams FW35) 1:31.187 - 67 kör
7. Pic (Caterham CT03) 1:31.947 - 68 kör
8. Chilton (Marussia MR02) 1:32.920 - 65 kör
9. Grosjean (Lotus E21) 1:34.928 - 44 kör
10. Vergne (Toro Rosso STR8) 1:42.155 - 50 kör
11. Di Resta (Force India VJM06) 1:43.608 - 50 kör
A Sauberrel két lépésben 1:26.574-re szorította le a lécet lágy gumin. Pérez fél másodpercet javított, de maradt a 4. helyen.
A Force India régi-új versenyzője a Sky Sportsnak kijelentette, hogy "nincs közöttük semmilyen kapcsolat." Sutil még 2011-ben haragudott meg korábbi jó barátjára, amiért érzése szerint nem kapott támogatást tőle, amikor szüksége lett volna rá a bírósági ügye idején.
Eddig nem hajtott pályára slick gumin, de most pótolta, és a 4. helyen nyitott 1:27.107-tel. Az élen Webber áll, az iménti 1:25.061-es körével előzte meg a pár percig élen lévő Bottast. A Red Bullon közepes keménységű Pirellik voltak.
A tabella negyedik helyén álló versenyző nemrég megpördült a Mercedesszel a célegyenes végi kanyarkombinációnál, ám gond nélkül továbbment. A sorrend dél órával tesztnap vége előtt: Webber, Bottas, Gutiérrez, Hamilton, di Resta, Massa, Pérez, Pic, Chilton, Grosjean, Vergne. Vergne még nem próbálkozott mért körrel, amióta szárad az aszfalt.
Az ebédszünet óta minden rendben zajlott, de most előkerültek a piros zászlók, mivel Massa autója megállt a 9-es számú kanyarnál, a Campsánál.
A megállásáig 112 kört tett meg, többször ment hosszú etapot. Igaz, ezúttal a bokszkiállása utáni ötödik körben állt meg alatta a Ferrari. Rajta kívül még Hamilton jutott túl a 100 körön. Di Resta, Grosjean és Vergne ellenben csak alig feleennyi távot tett meg ma.
Újra szabad a gyakorlás, zöld zászló. Webber, di Resta és Massa kivételével mindenki pályára hajtott az utolsó percekre.
Úgy tűnik, nem volt túl sok programjuk mára, ugyanis di Resta 57 megtett körrel is elvégezte a kiírt tervet. Közben a pályán lévő versenyzők közül többen javítottak a legjobb köridejükön.
A kezdetben vizes pálya, illetve a később sem ideális körülmények miatt azonban a versenyszimulációját nem lehet összehasonlítani másokéval. Csupán érdekességként: Massa mindössze két bokszkiállással tudta le a távot, és a másodikra alig pár körrel a 67 körös táv vége előtt került sor (a Spanyol Nagydíj egyébként 66 körös). A két-két bokszba be- és kivezető kört nem számítva Massa 1 óra 44 perc 11 másodperc alatt teljesítette a távot, bár az eredményt torzítja néhány kirívóan lassú kör.
A tesztnap végére lentebb szorította a szintidőt a lágy gumikkal, jelenleg 1:23.863 az etalon. A 2. helyre Hamilton jött föl a kemény gumikon, a harmadikra pedig Vergne.
Úgy tűnik, ő is teljesített egy virtuális futamot, de neki meg kellett szakítania a Massa megállása miatti piros zászlók következtében. Mivel Hamilton kedvezőbb körülmények között is ment, összességében értelemszerűen gyorsabb volt Massánál.
Mára ennyi volt, Webber végzett az élen, miután 1:22.693-ra javított az utolsó percekben. Utána Hamilton, Vergne, Bottas, Pérez és Gutiérrez következik a tabellán. Köszönjük a figyelmet, hamarosan bővítjük a cikket a végeredménnyel és a nap eseményeinek összefoglalásával.
Gyakorlatilag ugyanolyan körülmények között folytatták a csapatok a felkészülést a szezonra Barcelonában, ahogy múlt pénteken abbahagyták: akkor esőben fejezték be a munkát, és az utolsó négynapos teszt hasonlóképp kezdődött most csütörtökön. Kora délutánig hol erősebben, hol kevésbé, de folyamatosan zuhogott az eső, így az autókra sokáig nem lehetett felrakni a slick gumikat.
Csupán az utolsó bő két órában kezdett felszáradni a pálya, s ekkor szinte mindegyik versenyző sorra futotta az egyéni legjobb köridőket. Végül Mark Webber végzett a tabella élén, az utolsó percekben 1:22.693-at ért el a lágy gumikon. Ez az idő majdnem egy másodperccel lassabb, mint amit az előző barcelonai teszten az összesítésben élen végző Sergio Pérez futott a McLarennel.
A 2. helyen 1,6 másodperces hátránnyal Lewis Hamilton végzett. A nap folyamán ő tette meg a legtöbb kört, főleg annak köszönhetően, hogy a Mercedes lebonyolított egy versenyszimulációt. Ennek elején nedves volt a pálya, Hamilton az intermediate gumikról a közepes keménységű slickekre váltva fejezte be a virtuális futamot. Elmondta, örült, hogy száraz pályán is tudott gyakorolni, így vissza tudott rázódni a ritmusba, valamint értékes kilométereket pakolt az autóba.
A 3. pozícióba Jean-Eric Vergne hozta be a Toro Rossót az utolsó percek egyikében, megelőzve az első helyen többször is megforduló Valtteri Bottas Williamsét, illetve Sergio Pérez McLarenjét.
A Saubernél elismerték, hogy nem igazán boldogultak az intermediate gumikkal. "Elég sok módosítást kellett végrehajtanunk, hogy jobb munkára bírjuk őket" - közölte Esteban Gutiérrez, aki hatodik lett a tabellán, és aki az ebédszünet előtt a falba csúszott a 3-as kanyarnál, enyhén kárt téve az autójában. A csapat részben azzal is foglalkozott, hogy előkészítse Gutiérrez versenyszimulációját szombatra.
A Force India ma nem volt túlságosan aktív, de állításuk szerint elvégezték a kitűzött programot. Paul di Resta 57 kört tett meg, melyekből alig néhány jutott a délután végére, a kedvező pályaviszonyok idejére. Jakob Andreasen, a Force India vezető versenymérnöke elárulta, hogy nem a sok kör megtétele volt a cél. "A nedves idő ellenére hasznos nap volt" - szögezte le. "A küldetésünk nem a sok kilométer megtétele volt, hanem az, hogy megismerjük az autó aerodinamikai teljesítményét, valamint az új intermediate és esőgumikat."
A Ferrari a hosszú etapokra koncentrált, a jelek szerint Felipe Massa Hamiltonhoz hasonlóan lenyomott egy versenyszimulációt félig esős, félig száraz körülmények között - kettejük teljesítményét az eltérő pályaviszonyok miatt azonban nem lehet reálisan összehasonlítani.
Mögötte Max Chilton Marussiája és Charles Pic Caterhamje végzett, és mindketten megelőzték Romain Grosjeant, aki di Restával egyetemben alig kukkantott ki a pályára délután. Grosjean délelőtt okzott egy piros zászlós megszakítást is egy kicsúszással. A Caterham és a Williams egyébként a tesztnapon már nem használta azt a kis légterelő elemet a kipufogócső végén, amelyre több panasz is érkezett a vetélytársaktól, illetve az FIA technikai küldöttétől, Charlie Whitingtól.
Pénteken szinte mindegyik csapat a másik versenyzőjének ad lehetőséget, leszámítva a Lotust, ahol újra Grosjean ülhet autóba.