Nagy taktikai csata előszelét hozta a Belga Nagydíj időmérő edzése. A várakozásoknak megfelelően a gumiválasztás már szombat délután is fejtörést hozott a mezőnynek a magas hőmérsékletek miatt. Elsősorban a Q2-ben kerültek válaszút elé a pilóták, és Nico Rosberg, a két Ferrari, valamint Daniel Ricciardo úgy döntött, hogy lágy gumikkal kezdik meg a holnapi, 44 körös futamot.
Rosberg esetében ez nem igazán volt kérdés, mivel a Mercedes tempója továbbra is elég ahhoz, hogy még a lassabb keverékkel is felvegye a versenyt az ellenfelekkel, Kimi Räikkönennél és Sebastian Vettelnél viszont rezgett a léc, és a kiesés elkerülése érdekében ki is küldték őket még egy etapra a szuperlágy gumikkal. Amikor viszont látták, hogy korábbi eredményeikkel is tovább jutnak, megszakították köreiket.
Max Verstappen viszont már akkor is jelezte, hogy oda kell figyelni rá. Szuperlágy gumival jutott be a Q3-ba, és az utolsó harmadban is – különösen az első mért körében – nagyon erős tempót diktált. Végül csak Rosberg tudott gyorsabb lenni a Red Bullnál, de holnap Verstappen szuperlágy gumikkal rajtolhat, így
elképzelhető, hogy az első néhány kört ő tölti majd az élen.
A holland pilóta lesz az élmezőny kakukktojása, mert előtte Rosberg, és mögötte Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo is a lágy gumival indulhat, így várhatóan csak később állnak majd ki a bokszba, mint a többiek. A Q3-ban az ausztrál pilóta nem remekelt, de a leintés után pillanatokig a két Ferrari előtt állt, a 3. helyet azonban nem tudta megtartani.
A Scuderia ezúttal is csak asszisztálhatott a Red Bull sikeréhez. Räikkönen a kavicságyba csúszott első mért köre során – amikor a mezőny nagy része a legjobb eredményét érte el -, Vettel pedig a második próbálkozása végén korrigált látványosan a buszmegállóból kihajtva, így ezúttal is csak a második rajtsor lett az övék.
A Force Indiák borsot törtek a Williams versenyzőinek orra alá,
mindkét pilótájuk lenyomta a 8. helyezett Valtteri Bottast, és a 10. helyezett Felipe Massát, aki a 9. pozíciót elérő Jenson Buttonhoz hasonlóan mindent egy lapra tett fel a Q3-ban, de próbálkozásaik csak az utolsó két helyhez voltak elegendők. Pascal Wehrlein 16. helyétől eltekintve nem volt meglepetés a Q2-ben búcsúzók névsorában, a Q1-ben viszont két nagyágyú is befejezte az edzést.
Hűen illusztrálja Fernando Alonso és Lewis Hamilton hétvégéjét, hogy a mezőny legvégén rangsorolták őket, de ez esetükben lényegtelen, mert motorcserék miatt egyébként sem volt esélyük jobb eredményre. Alonso mindössze 500 métert tudott megtenni, mielőtt újabb műszaki hiba sújtotta,
Hamilton egy alibi kört futott, hogy kvalifikálja magát a futamra.
Nem lehet büszke az eredményére a szintén megbüntetett, de akkor is csak a 20. helyet elérő Marcus Ericsson, valamint Danyiil Kvjat sem. A Toro Rosso pilótája a 19. leggyorsabb volt, bár ezzel sem volt elégedetlen az időmérő után, mert a Q2-ben csapattársa, a 15. helyezett Carlos Sainz is csak 0,020 másodperccel futott jobb kört nála.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük olvasóinkat a Belga Nagydíj időmérő edzésének élő közvetítésében! Az időjárás továbbra is nyárias, a helyiek nem is tudják mire vélni a napsütést és a magas hőmérsékleteket. Nemsokára kezdünk, addig ajánljuk az eddigi edzések összefoglalóit!
Egyelőre nem biztos, hogy a világbajnoki címvédő részt vesz az időmérőn, mert mindenképpen a mezőny végéről indul, ráadásul a Mercedes szerelői ismét szétszedték az autóját, így elképzelhető, hogy további erőforrás-alkatrészeket szerelnek be. Fernando Alonso, Marcus Ericsson és Esteban Gutiérrez is pozíciókat veszít.
A motorbüntetések mellett egyelőre nem sok váratlan esemény történt Belgiumban, de a pályán kívül annál több ügy szolgáltat témát. Szombaton Stoffel Vandoorne jövője került előtérbe, pénteken még glóriát teszteltek a versenyzők, és persze a gumik körül is áll a bál.
Természetesen Max Verstappen tiszteletére rengetegen érkeztek a szomszédos pályára, és nagy bulit csapnak a versenyhétvégéből.
A jelenlegi mezőnyből Lewis Hamilton szerezte a legtöbb pole pozíciót Spában, eddig 3-at. Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel, Nico Rosberg és Jenson Button 1-1 alkalommal indulhatott az élről.
A 2011-es nagydíjon Mark Webber támadta a bokszból kihajtó Fernando Alonsót, és kemény csatában meg is tudta előzni. Webber ma ünnepli 40. születésnapját.
Toto Wolff elismerte, hogy nem érzik biztonságban a sikert a Belga Nagydíj időmérőjén, és "bizarrnak" nevezte a körülményeket. Elsősorban arra gondolt, hogy 40 fok fölé emelkedett a pálya hőmérséklete.
A meglepően forró aszfalt miatt elképzelhető, hogy az élcsapatok nem a szuperlágy, hanem a lágy gumival próbálnak meg továbbjutni a Q2-ből a Q3-ba. Ez lehetőséget adna a versenyzőiknek, hogy ne kelljen a szuperlágy gumival rajtolni, és kitolják az első kerékcsere időpontját.
Ezt Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke erősítette meg a CNN-nek is dolgozó Sarah Holtnak. Mindössze szenzorhiba keltett feszültséget a holland pilóta környezetében.
Gutiérrez és Wehrlein követi, Alonso még öltözik, de ezek szerint ő is részt vesz az edzésen, és Hamilton is bent ül az autójában.
Valószínűleg csak azért fut egy mért kört, hogy biztosan kvalifikálja magát a versenyre, a mai részvételének semmilyen tétje nincs.
Gutiérrez vezet jelenleg egy látványos elfékezés ellenére is, 1:49.291-gyel, mögötte 519-cel Grosjean következik. Hamilton is szuperlággyal kezdett körözni.
Ő az első, aki nem szorul a szuperlágy gumi előnyére, még Räikkönen is a piros abronccsal kezd. A Mercedes 1:48.019-et tudott, közben Nasr körét törölték pályaelhagyás miatt.
Ezúttal Sebastian Vettel a leggyorsabb 1:47.802-vel, Räikkönen 912-vel a 2. helyezett. Hamilton egy kényelmes 1:50.033-at teljesített, egyelőre az utolsó.
Ő is levágta a pályát az Eau Rouge után, így egyelőre nincs értékelhető köre. 6 és fél perce maradt, ez azért elegendő lesz. Ricciardo is szuperlággyal kezdett mért kört.
Az 1-es szektorban kellett félretolni az autóját, műszaki hiba miatt. Ebből újabb motorcsere lehet, így elképzelhető, hogy mégis ő lesz az utolsó, és nem Hamilton.
Még 2 és fél perc hátra van a Q1-ből, de Pascal Wehrlein a 11. helyen áll, majdnem 7 tizedmásodperccel az első kieső, Marcus Ericsson előtt. Wehrlein nem egy nagy edzésmenő, de most jó esélye van arra, hogy továbbjusson a Q2-be.
Szándékosan a leglassabb kört futhatta, mert hiába jut tovább, akkor is csak az utolsó sorból indulhat. A Renault-k még küzdenek a Q2-ért, és sikerrel is jártak.
A Toro Rosso pilótája mindössze Ericssont tudta megelőzni azok közül, akik versenyképes időt futottak, és a 19. helyen esett ki.
17. Felipe Nasr
18. Esteban Ocon
19. Danyiil Kvjat
20. Marcus Ericsson (+10 hely)
21. Lewis Hamilton (+55 hely)
22. Fernando Alonso (+35 hely)
Q1-es tempója alapján van esélye arra, hogy a lágy gumival is továbbjusson a Q3-ba, és ezzel taktikai előnybe kerüljön a futamon. Wehrlein közben egy installációs kör után visszatért a bokszba, mert úgy érezte, hogy laza az egyik kereke.
Kockáztat az élmezőny, egy kisebb csapat versenyzője jó körrel és szuperlágy gumikkal akár meg is lepheti őket. 10 perc van hátra.
A Mercedes versenyzője Niki Lauda figyelmét is felkeltette 1:46.999-es körével. Közben a Force Indiák és a Max Verstappen is szuperlágy gumikkal jöttek ki. Ha ezzel futják a leggyorsabb körüket, ezzel kezdik a versenyt is.
A 2. helyre jött fel Hülkenberg, Pérez, Räikkönen, Vettel és Ricciardo elé. Utóbbi két pilóta köre nem biztosíték a továbbjutásra. Gutiérrez, Button és Magnussen áll még a legjobb 10-en belül.
Mondta a Sky Sports riporterének azzal kapcsolatban, hogy ha újabb erőforrást építenek be az autójába, akkor ő lesz az utolsó a rajtrácson.
Nem merik bevállalni a lágy gumikat, ezért szuperlágyakra váltottak, és próbálnak javítani a köreiken. Ez Vettel esetében különösen is indokolt, ez viszont azt jelenti, hogy ők is a szuperlágy gumikon rajtolnak majd.
Nem volt szükség arra, hogy javítsanak az eredményeiken, ezért feladták a szuperlággyal futott köreiket, és a lágy gumikkal rajtolnak a futamon.
11. Romain Grosjean
12. Kevin Magnussen
13. Esteban Gutiérrez (+5 hely)
14. Jolyon Palmer
15. Carlos Sainz
16. Pascal Wehrlein
Itt már nincs taktika, 1-1 köre lesz a versenyzőknek, hogy a lehető legjobb eredményt érjék el, csere nélkül ennyit bírnak csak a piros jelzésű abroncsok.
A többiek már kihajtottak a pályára, ők viszont valószínűleg mindössze egy etapot tesznek majd meg a Q3-ban.
A bokszba hajtott, így nincs mért köre egyelőre. Rosberg vezet 1:46.744-gyel, utána Max Verstappen 1:46.893-mal a 2. helyezett, Vettel a 3. helyre ért oda 1:47.296-tal. Pérez, Hülkenberg, Bottas, Ricciardo a további sorrend.
Räikkönen kicsúszott a kavicságyba, ezért nem fejezte be a körét, de valószínűleg egy újabb próbálkozásra lesz még ideje.
Valószínűleg egyetlen mért körét futja, de Bottas és Button is útban volt neki. A Kemmel egyenesben mindkettejüket megelőzte, de így is időt veszthetett.
A Force India versenyzőjét mérnöke tájékoztatta, hogy 21 másodperccel halad Räikkönen előtt, aki elég keményen nyomja, de nem kellene, hogy előzni is tudjon. Közben Ricciardo már mért kört fut, és egyelőre javítani is tud.
Nico Rosberg szerezte meg a pole pozíciót Max Verstappen és Kimi Räikkönen előtt. Sebastian Vettel gyorsabbnak bizonyult Daniel Ricciardónál, mögöttük Pérez, Hülkenberg, Bottas, Button és Massa zárta a Q3-at.