A kutatással és tanácsadással foglalkozó vállalat, az Universum, nyilvánosságra hozta felmérésének eredményét, amelynek keretében azt vizsgálta, mely vállalatokat tartják a leginkább vonzó munkaadóknak az európai diákok. Az abszolút első helyezett a Google lett, az amerikai óriást mind az üzleti, közgazdasági tanulmányokat folytatók, mind a mérnöki és informatikai képzésben részesülők szívesen választanák munkahelyüknek, illetve örülnének ottani alkalmazásuknak.
A Google-nál dolgoznának a leginkább az üzleti és közgazdasági ismereteket tanuló európai egyetemisták, de a tízes listán helyet kapott egy másik IT-óriás, a Microsoft is. Az élmezőny további helyeit elsősorban olyan cégek foglalják el, melyek
nemzetközi színtéren mozogva nyújtanak üzlet- és könyvviteli szolgáltatást, adótanácsadást.
Ez az üzleti tanulmányokat folytatók tízes listája:
1. Google
2. L'Oreal-csoport
3. Microsoft
4. PricewaterhouseCoopers
5. Ernst & Young
6. KPMG
7. Deloitte
8. Goldman Sachs
9. McKinsey & Company
10. Boston Consulting Group
A lista igazi „kakukktojása" talán a L'Oreal lehet, amelynek neve márkaként elsősorban a szépségápolás kapcsán jut a legtöbbek eszébe.
A megelőző évhez képest módosult a mérnök- és informatikushallgatók álomlistája. A Daimler és az IBM felkerült a legvonzóbb vállalatok közé, és Siemens a BMW-vel együtt emelkedett a rangsorban.
Itt dolgoznának a legszívesebben a jövő mérnökei és informatikusai:
1. Google
2. Microsoft
3. IBM
4. Siemens
5. General Electric
6. Daimler/Mercedes-Benz
7. Bosch
8. Airbus
9. BMW
10. Intel
A két toplistában a Google és a Microsoft jelenti a közös pontokat. Úgy tűnik tehát, az európai egyetemisták körében ez a két techvállalat az egyértelmű favorit.
Claudia Tattanelli, az Universum globális igazgatója azt mondta, érthető, hogy a Google-t mindkét csoportból az első helyre szavazták a fiatal felnőttek. Szerinte ebben nagy szerepet játszik az, hogy
a keresőóriás is nagy hangsúlyt fektet az utánpótlásra,
a vállalat keresi a kapcsolatot a fiatalokkal. Úgy kommunikál velük, például a közösségi média segítségével, hogy a hallgatókhoz biztosan eljusson az üzenet, és így azok egymás között is kicserélhetik benyomásaikat a cégről.
Tattanelli arra is felhívta a figyelmet,
a rangsorok mögött eltérő karriercélok húzódnak.
A kutatásból kiderült, hogy az üzleti tanulmányokat folytatók számára nagyon fontos az, hogy később vezetői pozíciókba léphessenek előre, és ez befolyásolja cégválasztásukat. A mérnökök és informatikusok ettől eltérően elsősorban a munkával kapcsolatos kiszámíthatóságot keresik, hogy feladataikra tudjanak koncentrálni.
Mindkét hallgatói csoport tagjaira igaz viszont, hogy a jövőben is szeretnék magukat és tudásukat fejleszteni új ismeretek megszerzésével.
A rangsort közel 200 ezer hallgató válaszai alapján állították össze, a megkérdezettek 12 európai országban folytatják tanulmányaikat, többek között az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban.