A közlemény szerint az MNB megállapította, hogy
a Gránit Bankban nem alakították ki minden finanszírozott ügyfélszegmensnél az ügyfél- és partnerminősítési folyamatot, néhány esetben elmaradt a beérkező értékbecslések szakmai felülvizsgálata, illetve hiányzott az eljárásrend az értékbecslő szakértők tevékenységének rendszeres visszamérésére is.
Az ellenőrzés ezen felül több adateltérést tárt fel a pénzintézet fedezetanalitikája, főkönyve és a rendszerben rögzített adatok között, és problémák voltak egyes jegybanki adatszolgáltatási táblák kitöltésével is.
A vállalatirányításban az MNB kisebb ellentmondásokat azonosított az egyes területekre vonatkozó szabályzatok, ügyrendek között. Hiányosságokat állapított meg a vizsgálat a javadalmazási politikában, illetve az összeférhetetlenségi nyilatkozatoknál is. A belső ellenőrzési terület saját maga által ellenőrzött tevékenységet is ellátott, illetve a belső ellenőr nem rendelkezett a szükséges informatikai végzettséggel.