A tervezettnél egy versenyhétvégével később, a hétvégén zajló Francia Nagydíjon építették be a Mercedes motorok második példányait a gyári- és az ügyfélcsapatok autóiba. A gyártó a második szabadedzés végéig titkolta, hogy pontosan milyen változatot használnak, miután a kanadai és a franciaországi hétvége előtt megbízhatósági gondok merültek fel.
Délután viszont megerősítették, hogy nem csak új, de továbbfejlesztett erőforrásokat használnak, sőt, nem az eredetileg Kanadára tervezett specifikációt vetették be, hanem egy annál is újabb, 2.1-es verziót. Az eltéréseket természetesen nem részletezték, csak annyit árultak el, hogy a 2-es változathoz képest „még több jóságot” tartalmaz az új erőforrás.
Az új motor jól vizsgázott Lewis Hamilton autójában, a második szabadedzésen 7 tizedmásodperccel jobb kört futott az őt üldöző Red Bulloknál, Valtteri Bottas autója viszont elromlott, a hűtőrendszert javítani kellett a második tréning alkalmával, ezért a finn pilóta az edzés utolsó bő harmadát kénytelen volt a boxban tölteni.
Niki Lauda elismerte, hogy szükségük van a továbbfejlesztett erőforrásra, miután a Ferrari és a Renault is új változatokat vetett be Kanadában.
„Egy futammal elkéstünk az új motorral, mert nagyon oda kell rá figyelnünk. Nagyon fontos, hogy Andy Cowell tökéletes munkát végezzen – nyilatkozta a Mercedes-csapat ügyvezetői jogkör nélküli elnöke a motorfejlesztés vezetőjéről. – Remélem, hogy az új motor hozzásegít minket a visszavágáshoz, mert az előző versenyen mindenki javított az erőforrásán.”
Lauda szerint a különbség 1-2 tizedmásodperc lehet a motorteljesítmények terén, de úgy vélte, nem lehet pontosan tudni, hogy az ellenfelek milyen beállításokat használnak. Azt viszont megismételte, hogy bízik az új motorjuk jó szereplésében, mert azt fontosnak tartja a szombati pole pozíció visszaszerzése érdekében.
James Allison, a Mercedes technikai igazgatója megerősítette, hogy megtartják az új fejlesztésű motorokat és a következő versenyeken is ezeket használják majd. Úgy vélte, a motorgyártó üzemben „hegyeket mozgattak meg” a franciaországi bevetés érdekében. Jónak tartja a Mercedes pénteki szereplését, de sajnálatosnak nevezte, hogy Bottas autójából szivárogni kezdett a hűtővíz.
„Még vizsgáljuk a szivárgás okát – tette hozzá Bottas. – Ez sajnos azt jelentette, hogy nem sokat mentem a hosszú etapokon. Az új motor frissnek és jónak tűnt, de még nem hajszoltuk teljes erővel, úgyhogy van még mit kihozni belőle” – árulta el. – Meggyőződésünk, hogy használhatjuk tovább az új motort. Versenyképesnek tűntünk ma, de
tudjuk, hogy a Ferrarinak péntek után még marad teljesítmény a tarsolyában, úgyhogy meglátjuk, mit hoz a holnap és a vasárnap.
Hamilton is köszönetet mondott a gyárakban dolgozó munkatársainak, remélte, hogy jó eredménnyel hálálhatják meg az erőfeszítéseket. „Alapvetően jól alakultak az edzéseink, most ezt a teljesítményt kell átmentenünk a hétvége további részére” – mondta a listavezető.