2017-ben az indiai filmek tengerentúli bevétele elérte a 367 millió dollárt – ami háromszoros növekedést jelent az egy évvel korábbi 125 millió dolláros bevételhez képest.
Az idei nyereség várhatóan ugyanennyi lesz, ugyanakkor 2020-ra már 411 millió dolláros bevételt várnak a jelentések szerint – ez 12 százalékos növekedést jelentene.
Az indiai filmek sikere az országra is jó hatással van: növeli a turizmust, új munkahelyeket teremt, és növeli az ország gazdaságát a több adóbevételnek köszönhetően
– foglalta össze Abhishek, a Deloitte India partnere és tanácsadója.
Az indiai filmek nemzetközi sikeréhez nagyban hozzájárultak a produkciós irodák és a közismert hírességek.
A hindi nyelvű filmek, vagyis közismertebb nevükön a Bollywood-filmek 2017-ben dominálták a nemzetközi piacot, szemben a tamil vagy a pandzsábi nyelvű produkciókkal. Abhishek elmondta, hogy míg a hindi nyelvű filmeknél ritka, ugyanakkor a regionálisabb produkciókat sokszor korlátozza a költségvetés.
Tavaly az öt legnagyobb bevételt elérő film közül négy készült Bollywoodban.
2017-ben a Secret Superstar című bollywoodi film a szomszédos Kínában közel 120 millió dolláros bevételt hozott – a Deloitte India és a Motion Picture Distributors Association jelentése szerint.
Bár Kína nem hagyományos fogyasztója az indiai filmeknek, az elmúlt évtizedben egyre nagyobb érdeklődés mutatkozik irántuk az ázsiai országban is.
Érdekesség, hogy a Secret Superstar Kínában sokkal nagyobb nézőszámot produkált, mint hazájában: kilencszer több helyen vetítették – Indiában 1 800 filmszínházban, míg Kínában 11 ezer moziban mutatták be.