A TikTok elképesztő idei növekedésének jelentős része az indiai felhasználók aktivitásának köszönhető, akik a 2019-es letöltések 31 százalékát adták.
A második legjelentősebb piac Kína volt 11,5 százalékkal, majd az Egyesült Államok 8,2 százalékkal.
A TikTok szép lassan eljut arra a szintre, amikor már komoly fenyegetést jelent a közösségi média piac királyára, a Facebookra. Ráadásul a TikTok éppen a Z generáció körében rendkívül népszerű, őket pedig a Facebook is próbálja visszacsábítani a platformra.
A Sensor Tower jelentése szerint az elmúlt időszakban a TikTok a harmadik legtöbb letöltéssel rendelkező alkalmazás a Messenger és a WhatsApp üzenetküldő applikációk után, azonban a Facebookot és az Instragramot is megelőzi.
Ráadásul a TikTok az egyetlen olyan alkalmazás az első ötben, amely nem a Facebook tulajdonában áll.
Közvetlenül az Instagramra jelenti a legnagyobb fenyegetést a kínai cég, idén pedig elképesztő 238 millió letöltéssel vezet a TikTok riválisával szemben. Ugyan ez nem jelenti azt, hogy a TikTok már megelőzte az Instagrammot, de minden bizonnyal már nagyon közel kerültek ehhez.
A Facebook korábban már próbálkozott lemásolni a TikTok sikereit és Lasso néven saját alkalmazást is piacra dobtak. A stratégiájuk az volt, hogy az olyan piacokon mutatják be a Lasso-t, ahol a TikTok még nincs jelen, azonban ennek csúfos kudarc lett a vége.
A TikTok nem csak a közösségi oldalakra jelent veszélyt, mivel a Financial Times információi szerint hamarosan betörének a zenei streaming piacra is. Ehhez már tárgyalnak a legnagyobb kiadókkal. India, Indonézia és Brazília lehetnek az első országok ahol elérhető lesz az új szolgáltatás, ezt követően pedig az Egyesült Államokban elindítaná azt a vállalat.