Jövőre bevezetik a Forma-1-ben a főként az amerikai major sportokból ismert költségplafont, amely 2021-től évi 145 millió dollárban limitálja a csapatok által elkölthető összeget. A felső határ ezután évente 5 millióval csökken, 2023-tól pedig 135 millió dollárban állandósul. Ebbe az összegbe azonban nem tartozik bele többek között a versenyzők és a három legjobban fizetett csapattag bére. A Portugál Nagydíj utáni ülésén az F1 Commission azonban sajtóhírek szerint úgy döntött, hogy ezekre a kiadásokra is limitet vezet be.
Természetesen mint a legtöbb pénzügyi részlet, a versenyzők fizetése is a csapatok által féltve őrzött titkok közé tartozik a Forma-1-ben, az erre vonatkozó becslések azonban egybehangzóan Lewis Hamiltont tartják a jelenlegi mezőny legjobban kereső tagjának, nagyjából 40 millió dolláros gázsival.
A szerződéshosszabbítás előtt álló hatszoros világbajnok eddig kétszer kötött három éves szerződést a Mercedesszel (a második ilyen kontraktust egy évvel a lejárta előtt két évvel meghosszabbította), a Portugál Nagyíj alatt pedig arról beszélt, hogy az eddigiekkel ellentétben most nem feltétlenül akar három évet hosszabbítani. Az FIA elnöke, az F1 vezetői és a csapatfőnökök megbeszélése után azonban lehet, hogy át fogja gondolni a terveit, a The-Race.com értesülései szerint ugyanis
egyhangú támogatottságot kapott az a terv, amely 2023-tól a versenyzők fizetését és a három legjobban fizetett csapattag bérét is bevonná a fizetési sapkába.
Ezen felül a két pilóta éves javadalmazása együttesen legfeljebb 30 millió dollár lehet, ami azt jelenti, hogy többek között Hamiltonra is megszorítás vár. Igen ám, de a korábban megköttetett szerződéseket tiszteletben kell tartani, így ha a Mercedes világbajnoka az idén kettő helyett három évre vagy annál többre hosszabbít (már amennyiben 2022 után is versenyezni szeretne), elkerülheti, hogy 2023-tól lecsökkenjen a bére.
Alternatíva lehet, hogy csak egyéves hosszabbítást ír most alá, a 2022-es szezonig pedig eldönti, hogy mihez kezd azután. Toto Wolff szavai azonban nem ezt valószínűsítik. „Más világ van most, a koronavírus igazán megváltoztatta, hogy miként intézzük az üzleti ügyeket.
Szerintem mindent már az idén el kell rendeznünk, nem akarok a következő év közepén ismét tárgyalásokba kezdeni.
Mindannyian a munkánkra kell koncentrálnunk, Lewisnak a vezetésre, nekem a csapat vezetésére, Ola Källeniusnak pedig a Daimler irányítására."