Az Emilia Romagna Nagydíjon a Forma-1 történetében először rendeztek előre tervezett módon kétnaposra csökkentett időtartamú versenyhétvégét. Mindez a gyakorlatban azt jelentette, hogy a csütörtöki médianap péntekre tolódott, aznap pedig nem köröztek autók a pályán. A két pénteki másfél, valamint az egy szombati egyórás szabadedzést így egyetlen, másfél órás gyakorlás váltotta fel szombaton reggel, amely után már az időmérő következett. Voltak csapatok, akiknek elnyerte a tetszését ez a lebonyolítás, míg mások szerint a Forma-1-nek kell a háromnapos versenyhétvége.
„Szerintem a szurkolók szemszögéből kell ezt nézni. Nekik tetszik ez a lebonyolítás? Én azt hittem, hogy nekem tetszeni fog, de végül egy kicsit idegennek éreztem – vallotta Otmar Szafnauer, a Racing Point csapatfőnöke. – Azok után, hogy 23 éven át péntekből, szombatból és vasárnapból álltak a versenyhétvégéim, egy kicsit furcsának és természetellenesnek tűnt.
Az imolai hétvége előtt teljesen nyitottan álltam hozzá, azt hittem, hogy tetszeni fog. Most azonban az az érzésem, hogy ez így nem jó, mert ez nem a Forma-1."
Szafnauer szerint a nagycsapatoknak kedvez a kétnapos lebonyolítás, mivel ők felkészültebben érkeznek egy-egy versenyhétvégére, így kevesebb edzésidő is elég nekik ahhoz, hogy megtalálják a jó beállítást. „Ha egy csapatnak jobb szimulációs eszközök és technikák állnak a rendelkezésére a gyárban, az segít abban, hogy felkészülten érkezzen egy ilyen összesűrített hétvégére. Ha a jövőben kétnaposak lesznek a versenyhétvégék, akkor mi is elkezdjük ennek megfelelően fejleszteni az infrastruktúrát a gyárunkban."
Toto Wolffnak,a Mercedes csapatfőnökének ellenben tetszett a lerövidített menetrend. Az osztrák üzletember rávilágított arra, hogy
nekik sincs könnyű dolguk, hiszen normális esetben péntekről szombatra egész éjjel a szimulátorban dolgoznak az első két szabadedzés adatai alapján. Erre Imolában azonban nem volt lehetőségük.
„Nekem nagyon tetszik. Annyira tömör, nagy alkalmazkodásra van szükség. Az elejétől kezdve jól kell beállítani az autót, nincs sok idő elemezni az adatokat és éjszaka szimulátorozni – mondta Wolff, aki ezzel együtt a nagy látogatottságú nagydíjakra megtartaná a háromnapos lebonyolítást. – Szerintem ez nem működne minden pályán.
Lesznek nagy versenyek, remélhetőleg ismét rengeteg nézővel, amelyek esetében egy háromnapos eseménynek van értelme.
Gondoljunk például Melbourne-re és az ottani embermennyiségre és a narratívára, a tartalomra, amivel ezeken a helyszíneken szolgálhatunk. Úgyhogy nem hiszem, hogy ez minden esetben testhezálló lenne, de Imola esetében nagyon jól működött."
Dave Robson, a Williams teljesítményért felelős igazgatója mérnöki szemmel nézve nem lát megoldhatatlan feladatot abban, ha a jövőben bevezetnék ezt a formátumot, mivel szerinte mindenki alkalmazkodna. „Ez olyasmi, ami szinte azonos módon érinti az összes csapatot, úgyhogy ha a sportág ebbe az irányba akar menni, szerintem nem lenne nagy probléma.
Tudják, hogy milyenek a mérnökök. Nem szeretjük a változást. De szerintem hamar megtanulnánk alkalmazkodni és így is kihoznánk a legtöbbet a lehetőségeinkből, úgyhogy fenntartható lenne."
Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke is korántsem elhanyagolható szempontokat világított meg érvként a kétnapos versenyhétvégék mellett.
„Nekünk tetszik ez a kompakt kétnapos formátum. Szeretjük az extra kihívást, amit le kell küzdeni, hogy szombaton 90 perc alatt kerüljünk a legjobb formánkba. Végső soron azonban a Forma-1 vezette párbeszéd [dönt arról, hogy a jövőben ez lesz-e]. Nyilván sok múlik a promóterekkel és a tévétársaságokkal kötött szerződéseken és a többin. Ha ez az egész nekünk is segíthet spórolni és még az otthonunktól távol is kevesebb időt kell töltenünk, különösen ami a szerelőket és mérnököket illeti, akkor pozitívan állunk hozzá."