"A belgiumi és az amerikai katonaijármű-klubnak is régóta tagja vagyok, óriási veterános élet folyik odakint. Míg nálunk a kezemen meg tudom számolni, mennyi maradt ezekből az autókból, ott egy-egy hétvégén 80-100 Jeep is összegyűlik a találkozókon, no meg tankok is szép számmal. Belgiumban a saját autód rendszámát olyan kocsira teszed fel, amilyenre akarod - volt, hogy mi egyszerűen lekaptuk egy kinti barátom napi használatú Mercedeséről a táblákat, áttettük az M24-es harckocsijára, aztán azzal csörtettünk a találkozóra. Persze, csak gumibetétes lánctalpas, irányjelzőkkel és féklámpával ellátott tankkal szabad kihajtani a forgalomba, de egyéb megkötések nincsenek - a felelősség a tulajdonosé, megbíznak az állampolgárokban. Ezt az 1942-es Willys utánfutót is onnan hoztam, s azóta szinte mindig rajta van a Jeepemen. Megjárta már többször Belgiumot, Szlovákiát. Elméletileg 250 kilogrammal terhelhető, de elbír másfél tonnát is. Csak azért kell a megkötés, mert vízi átkelésnél a szívó- és kipufogócső-toldásokkal ellátott Jeep a meder fenekén gördül, az utánfutó meg úszik mögötte. Ezért nem is lehet lehajtani a hátulját, s az alján van egy ürítő szelep, amelyet kinyitva leengedhető a víz, ha némi mégis bejut belőle. Én egy kicsit átalakítottam, a teteje így széttolható, sátorrá hajtogatható, a kurblis kitámasztást Trabant-emelőből készítettem hozzá. Persze, mind a pótkocsinak, mind a Jeepnek van műszakija és veteránvizsgája. Maga a kocsi Arizonából származik, szinte véletlenül lett az enyém. A fiam kint járt a Lufthansa-akadémiára, s amikor egyszer együtt repültünk, a magasból megláttunk egy hatalmas telepet, telis-tele katonai járművekkel. Autóval megkerestük a helyet, kiderült, a kölcsönzőt két srác üzemelteti, a kocsikat pedig filmgyárak megrendelésére adják bérbe. Két Jeepjük volt, az egyiket hosszas rábeszélésre, nem is túl drágán eladták nekünk. Mindez hét évvel ezelőtt történt, egy speditőr Budapestig elhozta, én az utolsó alkatrészig szétszedtem, minden gyanús elemet kicseréltem, felújítottam, majd öt évre kimentem Brüsszelbe dolgozni. Lényegében azóta használom intenzíven, hogy hazatértem - nagyon szeretem a gépet. A rövidhullámú adó-vevőt most szereztem be - a Jeep elektromos rendszere 6 voltos, emez adóüzemben 495 volttal működik, ezért kell hozzá a mellette lévő villanymotoros generátor."